Gå til innhold

hjelp..... har legeskrekk...

Anbefalte innlegg

jeg har den siste tiden fått mer og mer lyst på barn, men jeg tør ikke... har skrekk for sykehus, leger, sprøyter o.s.v. ... er egentlig ikke smertene under en fødsel jeg er redd for, men alt det rundt. har blitt fortalt at siden jeg er så redd så kan jeg søke om keisersnitt, men det er jo bare verre, huff operere.... noen med liknende problemer som har fått hjelp av lege, jordmor e.l. til å komme over skrekken, og senere fått barn???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7874322-hjelp-har-legeskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, høres ut som du har det rimelig tøfft, ja...

Men KAN det hjelpe om du forsøker jobbe med deg selv og si at DU er KUNDE, og at helsevesenet plikter å gi deg SERVICE!?!?

Jobber selv på sykehus - og er VELDIG bevisst på at pasienten er KUNDEN, og at vi er service-ytere!!!

Og en annen ting... hvis/når du blir gravid, så tror jeg det vil bringe fram "nye krefter" i deg... kan være du blir litt "løvemor" og litt tøffere!

Har hørt om gravide som har gått gjennom svangerskapet uten å ta EN ENESTE BLODPRØVE, (selv om det kanskje ikke er å anbefale) - og som har fått keisersnit i narkose (uten stikking...) - så du må ikke la skrekken ta fra deg muligheten til det VAKRESTE I LIVET - nemlig et BARN!!!

Ønsker deg all mulig lykke til!

- og anbefaler deg å "hoppe i det"!!!

tror nok at jeg skal klare blodprøver så lenge jeg får gjøre ting i mitt tempo. trenger ikke en sykepleier som maser akkurat. får ofte følelsen at jeg ikke blir tatt seriøst av leger og sykepleiere når jeg sier at jeg er redd for sprøyter og sånn. har ofte fått beskjed om at nå som jeg er voksen så får jeg skjerpe meg, noe som gjør alt hundre ganger verre...

håper det er noen flere med lignende problemer som kunne svart og fortalt hvordan de fikk hjelp eller kom over skrekken.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...