Gå til innhold

Hvor ofte har den lille sovet borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har lillegutt sovet borte 2 ganger. Skulle egentlig sovet hos bestemor i kveld også, men jeg ble hjemme med han istedet. Får litt vondt inne i meg. Lurer på om jeg er alene om dette, eller lar de fleste den lille sove borte innimellom? Får dårlig samvittighet jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pjokken har aldri sovet borte,tror det blir lenge til enda,han er 6 mnd ...

Skrevet

Aldri,men er bare 3,5 mnd og da:-)Men det skjer nok ikke før hun er hvertfall 1 år.Hvis jeg skal noe vil jeg ha henne hjemme,så hun er der hun føler seg trygg:-)

Skrevet

Tassen har aldri sovet borte han er 7,5mndr..

Skrevet

ikke enda.. men tenkte å prøve etter at han har blitt 5-6 mnd... :)

har hatt en del barnevakt da.. av mamma og pappa...

Skrevet

HI her...

uff...jeg gruer meg i flere dager før, og klarer ikke slappe av når jeg er borte. Dere lurer sikkert på hvorfor jeg gjør det da? Jo...på grunn av min samboer! Jeg blir kalt hysterisk mor, og han skjønner meg ikke i det hele tatt. Til tider har jeg tenkt at jeg kansje er litt unormal på dette punktet...huff. det er så vanskelig. Han vil jo bare at vi skal finne på ting sammen.

Skrevet

Hun har aldri sovet borte.. hun er 11 mnd gammel.

Besteforeldrene maser om å få ha henne natten over... men har liksom ikke hatt behov for det... men snart skal vi ha innflyttningsfest og da skal hun få sove hos besteforeldre..

Skrevet

Hun har ikke sovet borte enda,nei.

Den tid kommer sikkert:)

Gjør det DU føler for! :)

Skrevet

Jenta vår på snart 8 måneder har aldri sovet borte, og vi har ingen planer om det i nærmeste fremtid heller :-). Vi sover jo hjemme om nettene, vi og. Har for så vidt overnattet sammen med oss hos tanta si, og bestemor - men da var altså vi der med henne. Synes det er litt "naturstridig" (i mangel på bedre ord ;-) å la henne sove hos andre enn oss foreldre ennå. Men kanskje jeg også er sær? Er i hvert fall sånn jeg føler det. Hun våkner av og til om natten, og trenger å bli beroliget med at vi er der, og så har vi nettopp slutta med nattamming.

Ser ingen grunn til å stresse med dette hvis det ikke føles bra.

Skrevet

Snuppa har ikke sovet borte enda, hun er 9 mnd. Ikke har vi hatt behov for det, og ikke er jeg klar for det. hehe. Når hun våkner om natta, er det kun mamma, og ingen andre. Faren er ikke godnok da nei....jeg er veldig mye alene med henne og vi sliter med sovingen enda....

Skrevet

Hehe, jeg har ikke hatt barnepass til min ennå, men han er bare 6 mnd og ammer mye. Han har ammet med 2 timers mellomrom siden han ble født, så han er ganske avhengig av mamman sin :oP

Det blir nok leeenge til han kommer til å overnatte borte uten meg, jeg verken vil eller har behov for det. Dessuten bor vi på et slikt sted som ikke har uteliv eller kjøpesentre/kafeer, vi må kjøre minimum en time hver vei.. Så er uaktuekt av flere grunner :o)

Skrevet

Tror ikke det gjør noe om du lar han sove borte en gang i blant (selv om det er som å banne i kjerka i dette forumet)

Min første sønn hadde ofte barnevakt da han var liten, og han har alltid vært veldig trygg og god. Nr 2 sov borte første gang da han var 3 mnd og andre gang da han var 6 mnd, men vi har ikke gjort det etter det. Hvis barnet er trygg på personen som passer på tror jeg bare det er sunt for barnet å ikke bli for avhengig av foreldrene og hjemmet... Da vi var på julebord tok vi inn på hotell og hadde barnevakt hjemme, det synes jeg var optimalt. Vi fikk litt kjærestetid og gullet var i trygge omgivelser. (Vi har et forhold som trenger å pleies, så vi gjør litt uten barn innimellom)

Skrevet

Lillegutt er 7mnd nå,har ikke sovet borte. Blir nok leeeeenge til kan jeg tenke meg, har ike behov for det enda...

Skrevet

Frøkna her sov bort første gang da hun var 5 uker. Tok flaske,så det gikk supert. Sovet borte mange ganger etter det. Og har ingen problemer med fremmede tross alderen.

Skrevet

Vår gutt på ni måneder har sovet borte to ganger. Da var han seks og åtte måneder. Gikk kjempefint begge gangene:)

Skrevet

Ho har sovet borte ein del ganger, men ikkje uten oss. Ho er snart 9 mnd.

Skrevet

Han har aldri sovet borte, og er 5 mnd. Men jeg har hatt barnevakt her hjemme to ganger. Tror det er viktig å venne dem til å bli lagt av andre enn bare mamma men jeg unner ingen andre å stå opp om natten. Vi prøver å ha "kjærstekveld" en gang i mnd for å ta vare på hverandre, og så fort jr sover natten gjennom har vi planer om å legge oss inn på hotel for å bli vartet opp og sove :-)

Skrevet

her har verken lillegutt ( 22 mnd) eller mini ( 7 mnd) sovet borte.

men dem er begge blitt lagt av andre her hjemme og tatt opp av andre om morgen. Vi har alltid sovet hjemme, men av og til er det godt at barnevakten overnatter.....

Skrevet

Min er 4,5mnd og har ikke sovet borte enda. Har ikke hatt behov for det. Jeg fullammer, og er oppe ca 2 ganger om natten for å gi mat. Når han sover mer stabilt om natten skal han nok dra bort på et lite besøk. Blir hjem til mine foreldre da tenker jeg

Skrevet

Hjelpes...

Er det ingen andre som har behov for å komme seg ut litt,være kjærster bare...gå ut,eller være med venninene sine da.

...

en 5mnd liten bebis tåler å være uten mamman sin i noen timer om natten vettu...

synes anonym skal driti hva enkelte her inne synes...

Du og alle andre har godt av å komme seg ut,også er det jo en kjent person som passer-ikke vilt fremmend...

er du trygg på det selv...

så gå ut å kos deg med kjærsten...

det skal jeg...

Skrevet

Jenta vår har ikke sovet borte i det hele tatt og hun er 8 mnd...jeg er litt sær, også ammer jeg fortsatt 1 gang om natta. De har virkelig ikke vondt av å sove borte, bare fint at de blir vant til å kunne sove andre steder enn kun hjemme hos mamma. Ikke ha dårlig samvittighet, gå ut og nyt det. Det er veldig viktig!!

Skrevet

Jenta mi sov hos besteforeldrene sine alene når hun var 3,5mnd. det var litt rart når hun dro, men det var ikke noe problem.. jeg ammer, men hadde pumpet slik at farmor ga flaske.. Hun hadde hatt akkurat samme soverutiner som hjemme og når hun var våken hadde hun smilt og kost seg..

Syns det er viktig at jenta får et godt og nært forhold til farmor/farfar og mormor/morfar så prøver å besøke de ofte. Tror det er viktig at barn har et nettverk av omsorgspersoner rundt seg, og føler seg trygg selv om hun ikke er sammen med mamma og pappa hele tiden. Det at hun sover over gir jo også resten av familien en sjangse til å bli kjent med henne på en annen måte enn hvis vi bare er på besøk.

Hun har sovet hos mormor og morfar ihvertfall en gang hver 14dag sammen med meg etter hun ble født og 2netter hos farmor og farfar i julen sammen med meg og pappan

Skrevet

Hoff, nei han har enda ikke sovet borte...han er 5,5 mnd..tror ikke det blir før til sommern en gang :) Ville ikke fått sovet selv jeg, hvis jeg ikke visste at han lå i senga si atme oss! Men er jo ikke noe å få dårli samvittighet for dersom du har han borte et par netter, må jo gjøre det som passer dere =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...