Gå til innhold

Sammentrekning av livmoren etter KS

Anbefalte innlegg

Synes magen min er så stor! De gamle klærne min passer, helt til det kommer til magen... Kjente veldig lite til etterrier etter keisersnittet og jeg lurer derfor på om livmoren min ikke har trukket seg godt nok sammen. Noen som har erfaring med dette?? Er forresten litt over 4 mnd siden keisersnittet.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7873644-sammentrekning-av-livmoren-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg raste ned til normalvekt raskt etter ks'et hadde jeg store problemer med de gamle buksene. Fikk de over rumpa, men glidlåsen og knappen kunne jeg bare glemme.

Sånn var det en stund pga at bekkenet var videre, men sake men sikkert gled det tilbake til den stilliingen det en gang var. Det t ok sin tid, men nå er jeg akkurat som før jeg ble gravid.

Hadde også ks og sliter med det samme. Hadde ingen etterrier og de siden dette var nr.2 er det vanlig å ha myyyye etterrier... Gutten min er 3 mnd nå og magen er stor, men hard. Og muskler har tross alt ikke klart å bygge seg opp igjen. Sist gang var den som en geleklump som disset. Har også lurt på livmoren. Når jeg var hos legen glemte han (og jeg) å kjenne på livmoren, så det har bekymret meg en del

samme her.. har kjempe stor mage til og med 6 mnd etter keisersnitt.. legen kjente heller ikkje om livmora var trukket seg sammen på 6 vekers kontroll... rett etter keisersnittet sa dei at livmora mi var så stor at ho trakk seg så seint i sammen med ein gang..

Takk for svar alle!

Virker som det er gjennomgående med en dårlig 6ukerskontroll for oss KS-damer.. Legen min sjekket ikke livmoren, tok ingen GU og sjekket ikke arret en gang, enda jeg hadde vært på legevakten helgen før med en liten betennelse i det.. Å ja, også glemte han å snakke med meg om prevensjon... Lurer på hva i alle dager vi gjorde på den kontrollen jeg??!!

stor mage etter 6 mnd her... Vet ikke om eg hadde etterrier - hadde smerter i såret - kan være etterriene ble forvekslet med det. Legen sjekket ikke om livmoren min hadde trekt seg sammen - visste ikke at det var vanlig engang... Tok ikke gu heller.

Tenkte å gå å ta en gu hos en annen lege snart. Kan hun sjekke ang livmor nå? -eller er det for sein?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...