♥ McQueen♥ Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Nettopp kommet hjem fra byen. Har vært å feiret svigermor sin bursdag og en hel gjeng var ute å spiste og drakk (unntatt meg da) Ble plassert helt på enden av et langbord og fikk ingen som satt rett over meg på bordet. Her begynte altså historien om lille gravide meg som er helt alene i denne verden.. Om ikke det var trist nok å ikke kunne drikke fikk jeg altså ikke med meg en eneste samtale, en mobil gikk rundt med noe morsomt på- men kom aldri bort til meg, når eeendelig maten kom hadde kokken glemt at min biff måtte stekes godt, så den som fikk maten sin når alle andre var ferdig var meg... Måtte faktisk på do å gråte noen tårer. (jada kjekt med hormoner...) Da jeg var ferdig å sutre skulle vi gå. Jeg var sjele glad. Endelig kunne jeg kjøre hjem og sove... Da spør svigerfar (som til vanlig er veldig grei og hjelpsom) om jeg kunne være så snill å kjøre et vannepar av dem hjem i 2 tiden. Jeg svarer som sant er at min plan var å gå hjem å legge meg. Da himler han med øynene og sier: så det er takken for at jeg hjelper deg med alt mulig... Sender meg et stygt blkikk og mer ser ikke jeg, for da flommer tårene over igjen og jeg løper mot do atter en gang... Er det bare meg som syns litt synd i seg selv nå når man er gravid? Sliter med jernmangel og er super trøtt hele tiden. Føler meg som verdens mest asosiale person, men gjør så godt jeg kan og så fåre jeg slengt en sånn kommentar midt i trynet... Tårene triller igjen de nå... *snufs*
VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 nei, det du hva.. det syns jeg var ufølsomst gjort og sagt av svigerforeldrene dine! Har full sympati med deg jeg! *gi en varm med-gravidklem til*
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Syntes at det var en unødvendig kommentar av svigerfar jeg, men kunne ikke mannen din sagt noe da... Har selv slitt med ekstrem tretthet, men er ikke den som sutrer...og når ingen spør hvordan jeg har det så får de jo heller ikke vite noe..... Det er INGEN andre enn sambo og noen venner som spør meg hvordan det går. Hverken mine foreldre eller svigerforeldre. Ei heller søsken. Og hvordan kan man få sympati når de ikke vet hvordan det står til... Ble selv stående i 2 timer på kjøkkenet med oppvaske hos svigers i julen, mens svigers satt inne i stua...Ikke ett takk engang. Var så sliten etterpå at jeg ble sittende i en stol.... Man har lov å tenke på seg selv når man er gravid, og man må gjøre det, spesielt når ingen andre gjør det... Du kan få gråte så mange tårer du vil på min skulder....har vasket mange maskiner med kl'ær i dag så jeg har nok av skift he he *stor klem* Rose
♥ McQueen♥ Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2007 Takk for klemmen... Begynte å grine igjen jeg nå... Ikke så mye som skal til for tiden nei...
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Hei kjære deg. Det er noen som tror at vi gravide bare skal sitte å vente på alle som driker etc og kjøre alle hvor enn de vil i verden. Syntes svigerfar behandla deg ganske så dårlig ja, dersom de ønsket at du skulle kjøre noen hjem, kunne de jo spurt en stund i forvegen. Teit at noen skal behandle oss som spedalske for at vi er gravide. Ingen av oss som vil være så slitne. En god klem kommer din veg fra meg også!
♥ McQueen♥ Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2007 Tusen takk for alle klemmer og skuldre å gråte på. Det gjorde godt. Ble plutselig ikke så ensom lengre... Min kjære var akkurat gått ut døre så han fikk det ikke med seg før jeg var forsvunnet... Men skal love deg at han blei sint. Skulle visst snakke med faren om det... Takk alle sammen. Ser litt lysere på livet når jeg ser at dere ville reagert på samme måte som meg:)
VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 du er nok ikke alene nei! Syns det er bra at du sa nei jeg. er jo ikke meninga at du skal slite deg helt ut for andre sin skyld. og iallefall ikke når de behandler deg så dårlig hele kvelden før dette skjer heller! Ærlig talt. Man drar da folk med i samtaler, og tar heller endeplassen selv. Nei, ta kvelden med god samvitighet du! Og jeg er glad mannen din ble sint også! Da har du han også på din side:)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Vi er så mange hormonelle her inne at om det er feil å reagere på denne måten så vil du alltid finne medhold med noen.....veldig greit i grunnen.... Men mange -og jeg har inntrykk av spesielt mannfolk, -har ikke forståelse for hva det vil si å gå gravid. Sist jeg gikk gravid hadde min kjære ingen som helst forståelse, jeg flyttet møbler deriblandt senga vår helt alene da jeg var høygravid fordi han var og drev med sin hobby.. Denne gang får jeg litt mer forståelse, men det hender også at han ikke forstår... Som for eksempel i dag så kunne han ikke finne fjernkontrollen, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne kikke skikkelig rundt stolen min...Det går ikke pga magen sa jeg og fikk en sur kommentar tilbake at -du er jo ikke sååååå stor!!! Yeah right..prøv du å bøye hodet melllom beina med en medisinball på magen!
oktoberjentene;) Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 uff.. sender over en trøsteklem jeg også.. fikk vondt av deg når jeg leste innlegget ditt.... er lov å sutre litt til oss her vet du =o) jeg føler meg også litt sånn som Rose her, at det er mange som ikke forstår riktig hvordan det er.. jeg syntes det er kjempe tøft å være gravid. visste ikke at det var så vanskelig og slitsomt før nå... all heder til alle damer som orker dette her (selvom det er absolutt verdt det ha en god natt.. =o)
VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 jeg forventer nå normal folkeskikk fra folk flest, om jeg er gravid eller ikke jeg da. som i innlegget til HI her, om måten hun ble behandlet sånn generelt sett hele kvelden. Jeg har ikke verdens beste selvtillit i festsammenhenger, og selv uten hormonene, så tror jeg sørenmeg det å bli plassert litt på utsiden, og å ikke bli involvert i kveldens store snakkis kunne tippet meg godt over.. Og selv om det kanskje er vanskelig å forstå akkurat hvor.. ut-av-deg-sjæl-absurd og noen ganger utrolig slitsomt det er å gå gravid, vet nå de fleste halvopplyste mennesker i norge i dag nok om graviditet til å kunne vise hensyn! Jeg bærer og står på som best jeg kan jeg også. Jeg bor jo delvis alene fordi mannen min studerer i utlandet en periode, men jeg gjør ikke ting som er for hardt. Og det respekterer mannen min absolutt. det setter jeg stor pris på! Men det er jo hans del av dette svangerskapet også da! Og å lete etter fjernkontrollen på gulvet.. om han ikke hadde gjort det selv,samme hvor lite eller mye gravid jeg var, da hadde jeg nok blitt ganske irritert. voksne mannen.
Twins i magen <3 Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Akkurat det med bilkjøring fikk jeg erfare i jula også... jeg skulle plutselig kjøre alt og alle overalt...men jeg er flink til å si fra og sa i fra rimelig fort at jeg er ingen privatsjåfør for det om jeg ikke drikker Synes svigerfaren din oppførte seg kjempedårlig - skikkelig lite gjennomtenkt... stooor klem fra meg
♥ McQueen♥ Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2007 Nå har jeg vært oppe hos svigers for å hente min kjære. Da kom svigerfar i mot meg og beklagde seg noe voldsomt. Han visste ikke at jeg hadde vært sykemeldt og var trøtt og lei.. Han sa at han var kjempe glad i meg og var glad jeg var komt inn i familien deres:) Så det hele var plutselig ikke så ille som jeg ville ha det til... Men det var ille nok når det sto på... Takk for alle klemmer. Stor klem tilbake til alle sammen:)
Ma-i Skrevet 21. januar 2007 #13 Skrevet 21. januar 2007 Det må jeg si var en som kunne det med å si unnskyld ved første anledning. Kansje han hadde blitt litt mere edru i mellomtiden å fått tenkt seg litt om også. Hjalp sikkert at mannen din sa fr aogså. Klem til deg ihvertfall. Det er alltid like trist akkurat når det står på, selv om folk unnskylder i ettertid så er det jo akkurat når det skjer at det er fælt og grusomt. Det vi håper er jo at folk skal t alærdom av slikt, nå tenker kansje svigers seg om litt neste gang da, og så blir det nok bedre. Det er alltid kjekt med familie som kan sui unnskyld og som kan være greie i ettertid også, man kjenner hverandre ikke fr afør og forventer liksom det samme av "inngifte" som fra de man er i familie med, blir ofte dumt da, fordi vi alle har forskjellige erfainger fr afør. Håper det går greiere for deg nå da, og at neste gang så kan dere ha det koselig sammen igjen. klem
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #14 Skrevet 21. januar 2007 Så godt at han ba om unnskyldning da! Bra! Men jeg må bare si at jeg kjente meg så igjen i det første innlegget ditt. Har ikke opplevd på en prikk det samme, men kjenner så godt den følelsen av å bli kjempetrist og lei når man er ute blant folk og det slett ikke passer seg å sitte der og sippe.. Er ikke så mye som skal til da nei Og har også blitt spurt om å kjære folk hjem i 2-3-tiden om natta, når man aller helst vil hjem og bare soooove... Ikke gøy..
*RutIetutt* Skrevet 21. januar 2007 #15 Skrevet 21. januar 2007 Ja, det der hørtes ut som en lite gøy kveld - og den unødvendige kommentaren fra din svigerfar da! Syns det var skikkelig dårlig gjort. Er man gravid og trett er det ingen som skal si noe på om en vil hjem å legge seg.... Trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå