Gå til innhold

Noen som har hatt sosial angst ,og blitt bra igjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg bodde sammen med en som hadde sosial angst pga for mye røyking av hasj. (på daglig basis i to år)

Han ble etterhvert bedre, og gikk innimellom på beroligende medisin, men dette funket ikke for ham. Han har nå begynt med hypnoseterapi og tankefelttereapi, og dette fungerer utmerket for ham!

Kanskje noe for deg? Send enPM hvis du lurer på noe :)

Cipralex... Virket etter en del måneder. Var faktisk helt god! Så sluttet jeg på dem, ble gravid og fikk angst igjen. Gleder meg til å få trollet ut, da begynner jeg påan igjen! Hadde ingen virkning med psykolog i mange år, men cipralex var skikkelig effektivt når de først begynte å virke.

• 3 uker senere...

jeg har gått på cipralex. anbefales ikke. ble helt fullstendig borte i hodet. og likegyldig til absolutt alt. har hørt om flere som har hatt samme reaksjonen. MEN har fått akupunktur. og etter noen mnd ble jeg et nytt menneske. nå går jeg bare tilbake sånn en gang i blandt. (en gang i året ca) når og hvis jeg føler jeg har behov for det.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har/hadde sosial angst og fikk også Cipralex for dette..De fungerte utmerket på meg! Jeg merket ikke dette med likegyldighet, kanskje heller overdrevent oppstemthet til tider.. Etter ca 5-6 mnd kuttet jeg ned på dosene og sluttet etterhvert helt med medisinene. Har ikke merket noe tilbakefall av angsten, kanskje heller blit tøffere i "trynet" etter at jeg fant frem til egen selvtillit.

Har hatt små tendenser til depresjoner under graviditeten,uke 30 nå, men tar meg hardt i nakkeskinnet og skylder på hormonene. Skal ikke gi etter for angst/depresjoner igjen :)

har vært plaget med forskjellige typer angst,å brukte seroxat i mange år,men nå har jeg bytta medisin til Efexor,å bedre medisin for meg må man lete lenge etter:=)

¨så nå er jeg så godt som frisk,selv om jeg må bruke medisin:=)

Jepp! :) det er godt å si det..

Jeg føler meg kjempe bra i forhold til hvordan jeg hadde det for noen år tilbake..

Når jeg endelig klarte å ta det store steget å komme meg til lege endret livet mitt seg. Gikk til et par forskjellige psykologer, men følte ikke at samtalene med de hjalp noe særlig. Begynnte på efexor depot samtidig med psykologtimene, noe jeg er sjeleglad for. Disse tablettene har hjulpet meg veldig. Jeg klarte å fokusere mer på positive sider ved livet og ta sjansen på å gå ut blant folk.

Nå er jeg veldig bestemt og utfordrer meg selv hele tiden. Dersom det er noe jeg har helst vil unngå gjør jeg heller det motsatte. Akkurat dette tror jeg har vært avgjørende for hvordan livet mitt har utviklet seg videre og i hvilken retning.

Masse Lykke til alle andre som har en vanskelig hverdag. Aldrig gi opp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...