Gå til innhold

Hvordan er det mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utifra siste mens så skulle jeg ha termin den 14 juni, men etter UL så fikk jeg termin 25... hvordan er det mulig når siste mens er da??

Noen som kan svare meg?

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså, det du spør om, er hvordan det er mulig at du kan ha termin seinere enn du trodde?

Antagelig har du hatt senere eggløsning da. Pleier som regel å være svare. Evnt har du rett og slett blitt befruktet sent i syklusen, det går o ofte an det og.

I følge min "menstermin" burde jeg hatt termin tre uker før terminen min. for legen holder seg bare til det lille snurrebrettet sitt, mens jeg vet når jeg hadde eggløsning, men det ville ikke legen høre på før ultralyden satte ny termin...

:)

ungen kommer vel når den vil uansett, gjør den ikke det da?

:)

Skrevet

Ikke lett å forklare de der ul lyd terminene...Mange har jo faktisk testet positivt før de i det hele tatt har hatt eggløsning.....

På meg virker det som om noen befruktede egg går noen dager i dvale før de begynner å utvikle seg, men jeg har ingen peiling og det er bare hva jeg føler selv. Min søster fikk terminen flyttet 3 uker, og hun visste nøyaktig hvilken dag ungen var laget på, og ungen kom 3 uker for tidlig....på hennes termin!

Ikke lett å forstå seg på legene!

Skrevet

Det en også må huske på er (som legen fortalte meg) at de målene som de tar utgangspunk i ved utregning av termin, er ut i fra danmark.

Det vil si at hvis det finnes gener fra andre steder i verden enn norden, så kan det virke inn enten den ene eller den andre veien.

Så hvis pappen feks er neger så kan en ikke bruke de målene som de normalt bruker, fordi negrene har en annen hodeform enn danskene...

Det er ikke utarbeidet noen norm for norge så de tar det som en selvfølge at vårt hode er likt danskenes!

Skrevet

er det sant? vel vel.. hehe... merkelig at de kan sette "nøyaktig" termin etter mål... alle vokser jo forskjellig da.. hvertfall når man vet når eggløsningen fant sted.. litt spent jeg nå på å få høre når min termin blir til slutt.. hehe.. gleder meg til den lille kommer uansett når den måtte komme =O)

Skrevet

Vel sånn er det bare når de tar utgangspunkt i mål og mener at "alle" er like store ved et gitt tidspunkt i svangerskapet.

Som alle vet stemmer jo ikke det helt da, foster er LIKEST I VEKST på denne tiden, men alle er individuelle fordet og man har forskjellige gener også.

Om du er sikker på når du ble gravid, altså vet når EL var så er det vel greit. Men man kan jo bli gravid fra EL helt til neste mens da, egget dør jo ikke før det kommer ned i livmoren og man kan bli gravid på slutten av syklusen, kommer litt an på svømmekraften til sædcellene og andre faktorer.

Så¨om man har hatt jevnlig sex siden EL så er det jo litt vanskelig å vite akkurat hvilken dag man ble gravid på, om man vet når EL var da.

El kan variere selv om syklusen har lik lengde også.

Det er mange faktorer som spiller inn. Men du bør vel helst stole på dine egen kropp, om du er ganske sikker så regn utdfra det. Da kan du legge mere press på legene om du går overtid , for om du mener du er lengre på vei så er det jo ikke så lurt å gå overtid fr aUL termin i tillegg.

Evnt ta dette opp seinere og kansje ta en UL etter uke 30 for å sjelkke.

Det er jo de som er blitt satt tilbake igjen ved seinere UL også, og endt opp med sin oprinnelige menstermin. Nettop fordi ikke alle utvikler seg likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...