Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg prøver å gi vår lille prins 5 ml tran kvar dag i sprøyte, men det er ikkje så enkelt. I begynnelsen fekk han litt i seg men no virker det som om han har fått seg ein teknink no berre smiler han og spytter ut igjen alt sammen..

Går det greit å putte tranen i mme og gi eller blir ikkje effekten den samme då???

Håper noken veit noke om dette!!

Men så tenker eg litt,ka då når han slutter med mme då får eg vell ikkje i han tran meir??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gir samme effekten, men da vil hele flaska smake av tran så det er ikke sikkert det funker. Som alternativ kan du kjøpe d-vitamindråper på apoteket. Det smaker ingenting og dekker d.vit behovet:)

Skrevet

Det går an å gi D vitamin dråper istedet for tran,5 dråper hver dag,kan blande i mat,drikke eller dryppes rett i munnen,veldi enkelt,uten søl og mas :)

Skrevet

Jeg ville heller prøvd å gi tran med teskje, og ikke være så nøye på om det blir akkurat 5 ml - men heller øve på teknikken med skje. Etterhvert vil gutten din skjønne teknikken. Ingen barn dør om de ikke får 5 ml tran hver dag!!

Skrevet

Vi ga tran i mme i en periode, fordi vi synes det ble litt mye søl med engangssprøyte. Gikk fint det, men flaskesmukkene ble ganske ekkle. I tillegg smaker jo ikke mme noe godt da, så du kan risikere at han ikke vil ha mme mer.

Etter en stund gikk vi over til sprøyte igjen, og da gikk det fint, så da sluttet vi med å ha det i mme.

Datteren vår drev også og spyttet tranen ut av munnen her for noen uker siden, men hun ga seg med det etter noen dager. Ga litt mindre av gangen og ventet en god stund melom hver lille posjon slik at hun fikk svelget ordentlig. Jeg ville gitt det litt tid og se om han gir seg.

Skrevet

Leste i aftenposten i dag at de ikke gir tran i Sverige, gjett om samvittigheten min for å gi D-vit-dråper letna da ja ;o)

Og et lite tips til de som gir tran: Gi det når barnet er nakent (eller i bare bleia) så slipper du tranflekker på klærne ;o) Pleide å gi på stellebordet i forbindelse med kveldstellet jeg ;o)

Skrevet

Tusen takk for mangen fine forslag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...