*orginalt* Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Når er det vanlig å få melk? Jeg er i uke 31 og det er ikke tegn til melk hos meg. Er det noe som hos de fleste kommer etter fødsel, eller er det vanlig å få det før?
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg begynte å få melk sånn omtrent i uke 31 tror jeg det var...og var kjempeoverrasket, for de fleste jeg kjenner som har fått barn fikk ikke melk før etter fødsel, eller tidligst noen uker før termin...så jeg tror det er vanlig å få det litt senere enn uke 31...husker jeg prøvde å finne noe i svangerskapsbøker om det, men det stod bare sånne ting som at nå får noen litt melk, men ikke noe om hvor mange noen er eller noe sånt...
tuppemor-75 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 hva som er vanlig vet jeg ikke, men med førstemann fikk jeg råmelk noen dager før fødsel, og vanlig mm ca. et døgn etter fødsel. jeg fikk inntrykk av at dette var ganske vanlig, ialle fall ikke uvanlig, ifølge jordmødrene på sykehuset.
Taram har gutt&jente Skrevet 21. januar 2007 #4 Skrevet 21. januar 2007 Melkeproduksjonen setter i gang for fullt 2-3 dager etter fødsel. At noen lekker litt før har lite med dette å gjøre. Det er hormonene som bestemmer, og det dannes nye hormoner når morkaka er ute av kroppen som forteller at det nå er på tide å produsere melk. Puppene kan bli skikkelig digre og steinharde når melkesprengen setter inn..
*orginalt* Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2007 Tusen takk for svar! Nå ble jeg mye roligere.
PlinkiPlonk Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 Jeg fikk råmelk allerede i 4 mnd, å nå ligger jeg med innlegg om natta, fordi jeg lekker sånn. Den er gul/hvit melka nå, og er i uke 29. Det var det samme sist jeg var gravid, men fikk ikke ordentlig med melk før 2 dager etter fødsel. Da lå jeg handduker i bhen. Så melka kommer nok etter fødselen, skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå