MissAntrop Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Vi har både vugge og seng til lillejenta vår kommer, men tenkte kun å bruke vuggen de første månedene. Men så er det dette med madrass da.. Valget står mellom å kjøpe en billig skummadrass på JYSK å klippe den til, eller å kjøpe en fibermadrass til vuggen fra Ullkorga. Sistnevnte koster 500-600 kr, mens på JYSK får man det jo vesentlig rimeligere. Men ettersom vuggen blir brukt som soveplass for den lille fast noen måneder, så er vi usikre. Hva ville dere gjort, eller hva har dere gjort?
Camz Fødeklar Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Vi har også vugge og seng, men har vuggen i stuen så det er ikke der babyen kommer til å sove mest derfor kjøpte jeg en madrass på ikea så vi skal klippe til. Er jo litt annerledes hvis babyen skal sove der mye, men tror ikke jeg ville brukt så mye penger på en madrass som bare skal brukes et par mnd eller så......
kfitjar Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Vi kjøpte billig skummadrass, som vi har brukt på de tre guttene våres. De veier jo så lite så de synker jo ikke ned i madrassen på noen måte, sånn som vi gjør.
<3 Julie og bønna i magen<3 Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 jeg har kjøpt den på jysk, den er god den. brukte en tapetkniv og skjerte den til med.
Januarjubel! Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 "Men ettersom vuggen blir brukt som soveplass for den lille fast noen måneder, så er vi usikre". Hm...har jeg gått glipp av noe...hva er galt med skummadrass?
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 det er jo noen (særlig produsenter) som påstår at fibermadrasser er bedre fordi det ikke samles fukt der og derfor vil ikke mugg kunne dannes i sånne madrasser...men kan jo ikke tenke meg at mugg vil danne seg i en skumgummimadrass etter bare noen mnd eller et år, dersom man er flink til å lufte senga og sånn da...også skal vel fiber være mer motstandsdyktig mot flammer tror jeg (?), men personlig satser jeg på å heller holde babyen min langt unna flammekilder enn å bekymre meg for hvor brannsikker madrassen er...
tuppemor-75 Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 til første mann kjøpte vi en skumgummimadrass på Ikea som vi skar til og hadde i vogga. det fungerte fint, synes vi. i senga hadde hun en "skikkelig" madrass. problemet med vogga var at den er hjemmelaget, og føler ikke standardmål for madrasser, derfor gjorde vi det slik. denne gangen kommer vi til å gjøre det samme.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=90 skreddersydd etter ditt behov
klar for #2 Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 Vi har kjøpt madrass på Jysk og skjært den til. Skal skumgummimadrass være veldig farlig da eller? Blir jo uansett bare brukt noen måneder.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Vi har en tilklippet skummadrass som onkelen min klippet til for et år siden. Kjøpte selv en overmadrass på jysk som jeg har over.
2_TETTE Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 Vi kjøpte madrass på ullkorga til sønnen vår....og skal kjøpe ny til neste som kommer snart... Enda madrassen bare er 1,5 år OG trekket kan vaskes på 60% så kjøper vi ny madrass. Babyer sover mye og hvis den i tillegg blir en supergulper (det hadde vi) SÅ ER DET FINT MED EN MADRASS SOM KAN VASKES OG AT DEN ER NY FOR HVERT BARN. Oi kom borti caps look.....ikke meningen å skrike:) Gjør det du føler er best for dere. Er jo ikke farlig med skumgummi akkurat, men er jo ikke det beste heller da....med tanke på gulp og søl som danner gasser..
godiva med 3 gull Skrevet 21. januar 2007 #12 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har ikke skumgummi madrass hverken i sengen eller vuggen. Kjøpte fibermadrass på Renees barnevogner, gav litt under 400 for den. Kjøpte Wonderland madrass til sengen når vi fikk vår første. Den har avtagbart trekk så jeg kommer nok ikke til å kjøpe ny madrass. Kan jo vaske trekket på 60 grader. Skumgummi kan gi avgasser når de blir våte osv. bakteriebombe! Kunne ikke tenke meg å kjøpe skumgummi til meg selv, og da kjøper jeg ikke til babyen heller. Er litt opptatt av at den skal være bra for ryggen også. (har ikke særlig god rygg selv)
Gliset Skrevet 21. januar 2007 #13 Skrevet 21. januar 2007 Jeg tok med måla til vuggen,stakk innom skumplast fabrikken i Hønefoss. Det tok 5 minutter å få madrassen ferdigkuttet. Super service. kom på 200 kroner. Da slipper dere å plundre med å kutte madrassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå