Gå til innhold

mammasgojente


-carina-

Anbefalte innlegg

Jeg ser du skriver at jenta di nekter å spise grøt. Jeg har også forsøkt å få Karsten til å spise grøt, men han vrenger ansiktet når han får smake på den. (Har prøvd forskjellige typer). Jeg er enda ikke oppe i noen store porsjoner, men her har det faktisk hjulpet å gi brødskive. Det er vel ikke alle barn som liker grøt, rett og slett... Så du kan jo prøve brødskive, kanskje det kan hjelpe?! :o) Eller så kan du blande fruktmos i grøten. Masse fruktmos i starten og så mindre og mindre etter hvert... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei carina,

ja grøtfaktoren er ikke eksisterende her... Har prøvd å mikse med fruktmos og til og med favorittmiddagsglasset, men det hjalp ikke... Prøvde oss så vidt på brød for noen dager siden, men det gikk ikke så bra. men vi skal prøve igjen om litt... Jeg tror absolutt at brød er tingen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten syntes i alle fall at det var veldig stas med brødskive med leverpostei. Men jeg gjør som du skrev i et annet innlegg her, jeg sitter og spiser sammen med ham. Og så får han bare bittesmå biter, så vidt det er noe. Er litt redd for at han skal svelge vrangt, så jeg starter i det små... :o)

Kanskje det kan være noe annet pålegg hun kunne ha likt bedre?! Ellers gjør det vel ikke noe å gi henne to middagsglass om dagen for en periode. Slik at du kan få litt av nattesøvnen din tilbake! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt nesten på å ødelegge det å spise med at jeg jobbet for hardt med grøt... Hun endte med å bli skeptisk til alt jeg prøvde å mate henne... men nå går det greit så lenge det ikke er grøt virker det som... ja jeg må definitivt få henne til å spise mer mat på dagen slik at hun kan sove litt mer på natten... Jeg veide henne på fredag og hun har bare lagt på seg 170g på 2 uker så trenger å ha to ordentlige måltider om dagen.. men tror jeg legger grøt prøvinga på hylla nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min la på seg 160 gram fra 4 til 5 mnd kontrollen. Helsesøster sa at det var greit... (Men så sover han (nogenlunde) greit på natta og er blid og fornøyd på dagen). Det er ikke alltid de går opp så mye, tror jeg, spesielt nå som de har blitt mye mer aktive. Men når hun sover så dårlig på natten er det nok kanskje lurt å prøve med litt mer mat, ja! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...