LB83 Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 hei jenta mi på snart 4 mnd har alltid sovet godt om natta, sov hele natta fra 4-5 uker og det gikk mellom 8-10 timer uten mat også fikk hun pupp også sove noen timer til.. men de siste 14 dagene har hun våknet masse om natta. 2-3 timer imellom måltidene og mange ganger må jeg opp å gi smokk. like hyppig med mat på dagtid...lurer bare på om dette er vanlig i disse tidene? hun har vært veldig plaget med tenner ei ukes tid, var veldig grinete og vanskelig å legge, klør og sikler, men det har gått bedre de siste dagene, kjempe blid og god, men natta er liksens da... hmm... hun blir 4 mnd den 27 så kanskje jeg skulle prøvd grøt etter det? kan kanskje være lurt å vente til 4 mnd kontroll og høre med helsesøster?? fullammer da... hva tror dere? hvordan grøt er grei å begynne med? ser de har så mange sorter.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Hvis det virker som hun våkner pga at hun er sulten er det ingenting i veien for å begynne noen få dager før hun er 4 måneder. Vi har begynnt litt med risgrøt, han spiste litt..I dag prøvde vi maisgrøt og det var kjempepoppis:) Han blei litt sinna når det ikke var mer grøt og jeg skulle gi melk, da:) Mamman min mener at grøt med bare en smak er lettest å starte med (det finnes jo disse med frukt i seg også..)og at ris og mais er best for magen, men jeg tror det er en smakssak. Lykke til uansett.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Du kan gi morsmelk erstating på kveldstid. Jeg ammet som vanlig hele dagen, etter kveldsstellet fikk hun mme før hun la seg, eller morsmelk om jeg hadde pumpet meg. Finnes grøt for de under 6 mnd, en som skal lages på mme eller mm, maisgrøt. Eller en som skal lages på vann, husker ikke hvilken.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Det er ikke sikkert hun sover bedre selv om hun får grøt.Gutten min sov fra 21 tiden til 5 på morgenen når jeg bare ammet,begynte å våkne oftere og tenkte da at han hadde behov for mer mat, nå får han grøt morgen og kveld + frukt på dagen,aldri vært så mye våken som nå,men regner med det bare er en "periode" igjen. Begynte med grøt når han var 4 mnd og 3 uker,havregrøt med ris og hvete(blandes med vann),den falt virkelig i smak Husk å amme før du gir grøt,lykke til!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Hmm da har du vært heldig! Jeg har alltid ammet veslemor med maks 4-5 timers intervaller, vanligvis ca 4 timer mellom måltidene på natta. På dagen går det ca 2-3 timer mellom hvert måltid. Hun er 4,5 mnd og virker ellers fornøyd/lagt greit på seg så har tenkt å fullamme henne til 6 mnd. Synes ikke nattamming er så pes jeg da, vi sovner igjen med en gang begge to. Hvis du vil, og er sliten, er det ikke noe i veien med å begynne å gi grøt da hun er ca 4 mnd.
Herkules Skrevet 21. januar 2007 #6 Skrevet 21. januar 2007 MÅ jo bare legge til min erfaring da.!! Jeg har ammet o g er tålmodig, men oppfattet lilllegutt som sur når det ikke ble mer mat enn pupp. Han ordnet selv med økedøgn men mat må jo såstore barn 9kg ha syns igjen det er feil å "skylde" på om foreldre gidder
Mathias`mamma Skrevet 21. januar 2007 #7 Skrevet 21. januar 2007 Høres ut som meg det der. Gutten min også sov hele naten fra han ble født fram til nesten 4 mnd...dette er ingen trøst men...etter det har han vært våken ca hver 2-3 time med unntak når han har fått vaksine. Da sover han gjennom 3 netter. Har gitt grøt siden romjulen og det har ikke hjulpet oss. Har nå begynt å nekte han mat om natten. DVS foreløpig tar jeg han opp hver gang han våkner, men gir han kun mat en gang. Fungerer foreløpig bra. Har nå også begynt å gi grøt 2 ggr pr dag i håp om at det også skal hjelpe.
Mathias`mamma Skrevet 21. januar 2007 #8 Skrevet 21. januar 2007 Glemte å legge til at det er helt normalt med økedøgn rundt 3 mnd og 5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå