Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Slet i starten med såre brystvorter og brystbetennelse. 14 dager etter fødsel løsnet alt seg, nå er det en enkel sak og amme (heldige meg). Hun er 6 uker nå. De 2 siste ukene har jeg lagt til meg en vane og amme ofte. Det føles enkelt og koselig å amme. Så fort hun våkner ammer jeg. Skal jeg allikevel sette meg ned i sofaen, så ammer jeg, uansett om det bare er 1/2 - 1 time siden sist. Jeg ammer sikkert 12-16 ganger i døgnet, noen ganger mer og noen ganger mindre og da har hun og jeg i tillegg laange soveøkter om natten, så hovedammingen foregår på dagtid. Hun er blitt så rolig, hun gråter aldri (rekker ikke savne noe), men nå har jeg begynnt å bekymre meg for om hun kan få for mye melk? Jeg er for selvregulering fra barnets side, men her er det jo faktisk jeg som regulerer, er det dumt? Somregel tar hun brystet når jeg tilbyr dette, men avogtil vil hun ikke ha, så da regulerer hun det jo allikevel til en viss grad selv? Kan dette føre til at hun får for mye tynn melk ( at hun blir for fyllt av tørsteslukke melken at hun ikke får i seg den fete ettermelken)? Hun varierer veldig hvor lenge hun suger, noen ganger over 30 minutter, noen ganger 5 minutter. Synes jo egentlig at dette fungerer bedre enn med førstefødte, som jeg ammet mer eller mindre fast hver 3-4 time. Dette siste barnet virker roligere og sover bedre, men er redd for at hun får for mye melk/for tynn melk/blir bortskjemt med å få dekt behov før de oppstår.
Expat Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 ER bleiene bra (gule iblant) så er det nok kjempefint dette! Hun regulerer som du sier dette selv. Deilig når det er et komma i hverdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå