Gå til innhold

Smokk eller tommel?


Guttemamma :o)

Anbefalte innlegg

Hva er best?

Noen mener smokk for den er det lettere å avvenne, mens andre mener tommel for da har de den alltid i nærheten og man slipper grin for at de mistet den.

 

Sikkert fordeler og ulemper med begge. Jeg har brukt litt smokk nå, men han tar også litt tommelen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker også smokk, lettere å ta vekk senere, tommelen sitter jo fast i hånda den :-)

Jeg tottet selv som liten og har måttet betale med 5 år med tannregulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tommelen som er favoritten, og det syns jeg er veldig greit. Smokk bruker vi noen ganger om natten. Jeg er ikke så begeistret for smokk for jeg syns ofte det blir en hvilepute og man putter inn smokken hver eneste gang ungen sutrer og plutselig har man en unge som går rundt med smokken hele tiden, og det blir vanskelig å avvenne. Jeg syns heller ikke det er noe særlig når jeg ser ganske store unger sitte med smokken i munnen samtidig som de leker i sandkassa. Tommelen må man ihvertfall ta ut hver gang man skal gjøre noe annet og barnet regulerer når hun vil ta tommelen selv. Jeg tottet i årevis og har aldri hatt problemer med tennene. Men her er jo smaken som baken;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver å få vår lille gutt til å ta smokken de gangene han bare vil "henge" i puppen hele kvelden, men han er ikke spesielt interessert. Men jeg håper hvertfall det blir til at han bruker smokken å sutte på etterhvert. Ser for meg at det er utrolig vanskelig å venne av med totting. Smokkene kan man bare gi til Kaptein Sabeltann eller noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...