Gå til innhold

Silla1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i et annet innlegg at du skulle settes igang rett etter terminen pga stor unge (Dersom du ikke allerede er i fødsel da...)

Hvor stor er ungen din estimert til? Hva slags symfysemål har du? Vi har lik termin, og er redd for stor unge her også, hadde stor unge forrige gang, og tror ikke denne blir mindre i alle fall...

Lurte vel egentlig bare på hvor store ungene måtte "være" før de evnt satte igang rundt termin. Jeg er nemlig litt redd for å skulle gå lenge over tida, og har tenkt tanken på i så fall å prøve å få dem til å sette meg i gang etter en uke over tiden i stedet for to... Men vet liksom ikke hvor lett det er...

(Signerer med anonym fordi jeg ikke ønsker at de jeg kjenner her inne skal vite om dette...)

Hvordan ligger det ann nå med deg? Har det blitt mer ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter, siden jeg så du var her inne nå...

Skrevet

Jeg har mange rarre sprik i forhold til normalen i svangerskapet mitt, menstermin 23 feb men gikk på pillen da jeg ble gravid, fikk forskjøvet termin til 9 mars på første ul, var på ul pga lite liv i uke 30 e sm og da 28 e.ul da var ungen stor i forhold til begge terminene ca 8% over gjs i forhold til feb term. Da sa legen at feb term var riktig men endret ikke termin offisiselt (for å ikke gå over jm og ydmyke hennes for feilen hennes) var på føden nå på mandag uke 36 e sm, men da var plutselig første ul gjeldende og de kalte det uke 34 som er grensen for å stoppe en fødsel så de tok en ul som viste ca vekt på 3800g. SF er 37cm nå og da står hodet i bekkenbunnen, jeg har normal morkake og normal mengde fostervann så det er ingen tvil om at ungen er stor.

Jeg har fått time til ny vurdering av str 21.feb da skal jeg sannsynligvis settes igang hvis jeg ikke har født.

Hvis du forstod og fikk med deg all denne infoen er du god, for jeg er ikke lenger sikker på noe som helst annet enn at ungen sikkert blir en plugg på 4kg el mer og kan komme når som helst.

Jeg går rundt med murringer og har vondt over og under symfysen ligger stortsett bare i ro. Venter bare på at vanney skal gå og håper det skjer snart i forhold til kontroller og papir styr har dette svangerskapet vært ett mareritt.

Håper du har hatt det bedre i forhold til uenigheter mellom jordmor og leger ulike steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...