Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er første gang jeg "drister" meg til å skrive et inlegg på denne siden. Jeg føler likevel at jeg "kjenner" mange av dere- jeg har nemlig vært flittig leser av disse sidene i ca.1,5 år. Jeg og min sambo har vert igjennom 2 ivf forsøk det siste året- et mislykket og ett som endte i SA i uke 7. Nå er vi i gang med tredje forsøk- og jeg må bare si at jeg syns denne langdryge prosessen er veldig tøff- både psykisk og fysisk. Det har vert mye frustrasjon, oppgitthet og tårer- og det er vanskelig når en ikke kjenner noen en kan prate med som er i samme situasjon. Spesielt sliter jeg med å finne overskudd og motivasjon til dette 3.forsøket :-( . Her blant alle dere som deltar på dette forumet har jeg fått et godt innblikk i hva en kan forvente seg i denne prosessen, både av godt og vondt. Her har jeg funnnet svar når jeg har vert usikker, lest om mang en situasjon som jeg kjenner meg igjen i, og funnet grunn til optimisme når jeg leser om dere som lykkes etter mye strev. Tror faktisk ikke jeg hadde klart å holde ut hadde det ikke vært for alle dere som deler deres tanker, følelser og erfaringer. Ville bare med dette få si tusen takk- for at dere er her. Det er en kjempegod støtte :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7871574-hei-alle-flotte-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Melone !

Jeg har også vært flittig leser en stund før jeg endelig tok mot til meg til å skrive. Jeg går og venter på svar på mitt første forsøk som har vært belastende nok for meg. Forstår godt at det er vanskelig å motivere seg for ditt 3 forsøk. Ønsker deg lykke til fremover og jeg håper virkelig det skal lykkes for dere denne gangen.

Hilsen

Mother77

Hei Mother77

Tusen takk for svaret ditt :-) Skjønner godt at du opplever ditt forsøk som belastende. Jeg syntes på mange måter det var de vanskeligeste- jeg visste ikke helt hva jeg gikk til og hva som ventet meg. Mye usikkerhet- hva en kan gjøre og ikke gjøre , hva som er normalt og ikke...Dersom du er ruger nå og går å venter på å ta testen, er det jo en helt utrolig nervepirrende periode du er inne i ! Ønsker dere riktig , riktig lykke til- håper dere får full klaff ;-)

Takk for det, ja jeg tror det hjelper å være positiv. Det er bare litt vanskeligere når kvelden kommer og man egentlig skal sove. Om det likevel går galt nå, så vet jeg i alle fall hva jeg går til. Det verste denne gangen var at jeg var så utrolig redd for at det skulle være skrekkelig vondt å hente ut eggene. Har litt angst for gynekologer....

Men det gikk jo bra, om enn ikke smertefritt.

Hvor har du utført forsøkene dine?

Mother77

Hei Melone!

Ja her inne er det en hel haug med fantastiske jenter!

Jeg var litt inne her for ett år siden, og er tilbake igjen nå. Skal igang med 2. forsøk nå snart, og har en grue/glede følelse ifht det. Gleder meg over muligheten til å kunne bli gravid, men gruer meg til den tøffe psykiske prosessen. Kjenner meg igjen i det du sier med å finne overskudd og motivasjon for neste forsøk...

Masse lykke til med det 3.forsøket ditt! :-)

Alle gode ting er 3 så klart... krysser fingrene for deg!

Uff ja, den egguthentingen er ikke akkurat så behagelig...jeg pleier å ha skikkelig vondt. Men det er jo fort glemt da :-) Gyekologskrekken føler jeg er grundig kurert- det er utrolig hva man kan venne seg til :-)

Og de tankene som surrer og går i hodet nesten hele tiden- og spesielt når man skal sove-de er ikke lett å skru av ! Man skal være realist og optimist og avslappet og alt på en gang..jammen ikke lett. Jeg holder til i Bergen- enn du da?

Annonse

Hei Nina 40pluss !

Tusen takk for det! Her må vi krysse alt vi har for hverandre :-) forstår godt din grue/glede følelse- kjenner det akkurat på samme måten selv.. Kunne ikke forestilt meg at en skulle bli utsatt for slik humørmessig turbulens. ..det er ikke lett! Ønsker deg riktig lykke til med forsøket...håper at egge(t) (ne) kniper seg fast og blir værende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...