Gå til innhold

Juni: Han biter!! Auauau :(


Anonym8579

Anbefalte innlegg

Mathias har begynt å bite meg i puppen når han spiser. AU!! Hvis jeg hyler til eller sier, "Au" "Fy" eller "Nei" så bare ser han fult på meg og gliser og biter til igjen! og ler og koser seg. Er det bare en fase eller blir det bedre? Noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Noen som vet?

 

Hadde håpet å amme til han rundet året, men tror ikke jeg orker 5 mnd til med biting altså! Auauau :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe ja du e ikke dn einaste som bi bitt.. men lille håpefulle e bidd bedre med da, han bit kun vess han e mett/ ukonsentrert/ eller bærre leken og da vil han uansett ikke ha mat, så da tar e han bort..

 

Enten så har e eller Mini lært når han skal t å bit / at han ik får lov tel d.

 

Meeeen en anna sak e at nno kommer mini se under bh og tar tak i dn puppen som e ledig å dreg brystvorta 5cm ut... hmm j&%$# ondt!!!!

kan finn på å gjør da på natta og, mein ik nå ondt m da, før han e d d ypperste i kosing :)

 

Har egentlig ikke nå råd å gi d, Noah bei bærre super førnærma kver gang e sa au, men han e bidd bedre..

 

Kan einast trøst d m at du e ik aleina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhhhh... skjønner deg SÅ godt! Det er helt forferdelig når de biter og syntes det er såååå festlig uansett hvor streng du er i stemmen! Joakim fikk tenner da han var 2 1/2 mnd, 2 små søte SKARPE riskorn! Det hendte noen ganger da at han bet meg, men absolutt ikke med vilje.. Så ble han 5 mnd, DA var det moro å bite mamma! Det hjalp ikke med "nei" og "fy" eller å bruke "Strenge stemmen"... Da resulterte det i et enda større glis fra gullet, og mer biting........

 

Til slutt fikk jeg råd om å lære han å ta puppen på nytt! altså, stryke puppen over nesa hans gjentatte ganger slik at han gaper skikkelig og rekker ut tunga slik at tennene ligger under! inne på ammehjelpen.no har de videoer som forklarer! Og om du enda er usikker, kan du bare sende en mail til en av ammehjelperene der inne, de er utrolig dyktige!

 

Lykke til! Hilsen oss med 6 tenner, og ingen bitemerker i puppen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke godt, nei! Vet ikke om det finnes noen gode råd, jeg. Gutten min har to små, skarpe tenner, og første gang han beit meg, ropte jeg ”AU!” ganske høyt, og han skvatt og begynte å gråte… Det gjorde skikkelig vondt, og jeg gikk rett på kjøkkenet og fant frem pumpa og sa at ”Nå er det slutt på den amminga!” Men man slutter jo ikke å amme over natta, og de neste par gangene klarte jeg å la være å hyle når han beit, men tok ham ganske raskt og brutalt vekk fra puppen. Han gråt da også, men sluttet å bite og har oppført seg pent siden. Jeg er veldig nøye med at han har rett sugeteknikk, og så fort jeg ser det skøyeraktige blikket, så stenger jeg butikken! :-)

 

Jeg har forresten prøvd å venne ham til å drikke av flaske, for det må han jo før eller siden. Men det er jammen ikke lett! Det meste han har fått i seg fra flaske er vel 40 ml. Dessuten har jeg lest at de blir litt forvirret hva gjelder sugeteknikk når man veksler mellom pupp og flaske, og det merker jeg. Så jeg får bare amme så lenge det går bra.

 

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hørtes fryktelig kjent ut du!

Det skøyeraktige gliset når jeg sier AU...

 

Vet ikke om det funker, men hver gang hun biter tar jeg fra henne puppen og venter en stund før hun får tilbudet igjen. Også prøver jeg med masse positiv tilbakemelding de gangene hun spiser ordentlig....

Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...