Gå til innhold

Rutine-kluss....


Bratsj

Anbefalte innlegg

Har omsider begynt å få Mr.T inn i en omtrentelig rutine, og han spiser nå temmelig fast kl. 7, 10, 12, 15, 18, 20 , 22 og 3, men om kvelden blir det ofte surr - for han holder seg som regel våken fra 17 til godt over 21, og sovner da omtrent når vi ønsker at han skal begynne siste våkenperiode og få siste måltid og bleieskift før natten begynner (22)

Ideelt sett burde han sovet fra 20 til 21, og så vært våken en times tid før godnattleggingen, men han er ikke helt med på det...

I denne lange våkenperioden, blir det også mye småspising, fordi jeg tror han ikke sovner fordi han er mere sulten - men jeg ser nå at han allerede har litt for hyppige måltider, hele 8 i døgnet, og det er vel litt mange ?

Vi burde vel holde igjen slik at måltidene blir slik :

7, 10, 13, 16, 19, 22 og 3 ?

Men dette er også ganske mange måltider, kanskje burde det holde med 6stk ?

Hvor mange måltider har dere og når er disse ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehhehehe..8 høres ut som en drøm!!!!..jeg skal notere meg alle gangene vi pupper i løpet av 24 timer....det er maaaaaaaange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow...deilig å ha kommet såpass inn i rutine, tenker jeg! Selv om det kanskje er mange måltider..det har jeg ikke peiling på... Men Ada sovner oxo ca 8.30 - da vi ønsker hun skal være våken..siden leggerutinen begynner 23.00...og da sovner hun tidligst 24.00. Kunne begynt å legge oss tidligere..men det orker jeg ikke..trenger de timene til at mannen min tar henne og jeg får ha fanget fri eller kanskje dorme litt.

Gleder meg til vi er mer inn i rutine..

 

Nå hylskriker hun forresten....gjort det siden i dag tidlig...slurva med minifomen i helgen..det skal ikke skje igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg !

Hadde faktisk tenkt å kutte ut dråpene en stund og se om det gikk bra, men da tror jeg at jeg drøyer det ja - har IKKE lyst på skriking nå i helgen...

Er jo ikke farlig å holde på da, men litt pes å huske hele tiden, særlig nå man ammer ute og om natta når jeg er helt skakk av trøtthet...

 

Ingen som vet hvor mange måltider de har (eller hvor ofte)?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har skrevet ned i over en uke nå for å prøve å finne et system....... her er de tre siste dagene:

 

Fra klokken til klokken

 

18 jan:

 

0508 - 0539 (sovnet begge to igjen)

0955 - 1011

1056 - 1101

1338 - 1407 (Begge puppene)

1640 - 1647

1740 - 1758

1927 - 1953

2100 - 70 ml mme

2120 - 30 ml mme

2330 - 50 ml mme

0010 - 30 ml mme

0220 - 0236

(sovnet begge to)

 

12 ganger....

 

19 jan

0620 - 0638 (sovnet igjen begge to)

1020 - 1040

1447 - 1503

1703 - 1733 (begge puppene)

1955 - 2015

2210 - 2239

0000 - 45 ml mme

0138 - 0146

(sovnet begge to)

 

8 ganger....

 

20 jan

0625 - 0646 (sovnet igjen begge to)

1034 - 1045

1200 - 1203

1310 - 1330

1525 - 1553

1730 - 60 ml mme

1900 - 70 ml mme

2019 - 2040

2142 - 2230 (begge puppene) 50 min!!!!!!!!!!!!!! HJELP

 

9 ganger til nå i dag..........

 

Natten er ganske stabil her, men dagene er umulige å skjønne seg på..... Hun sover heller ikke veldig mye i løpet av en dag........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi stort sett har 7 måltider.

2 stk om natten

deretter ca kl 10, 13, 16, 19, 22.

Hvert måltid er som regel 2 pupper, og 15-25 min på hver.. Akkurat tidspunktene er ikke helt innarbeidet enda. Men hver tredje time er ganske konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle - det er ditt "system" jeg streber etter, løv@ .- når er da nattmåltidene ?

ca 3 og 7 ?

Skulle ønske jeg fikk han til å ta begge puppene hver gang, da hadde han sikkert sovet lenger mellom hvert måltid - men han blir så trøtt at han ikke er interressert, selv om jeg tar bleieskift imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! her ser det ut til at vi har fått en slags rutine nå;)

Vi legger han om rundt 23.30 (etter langt kveldstell) da får han ca 160-170 ml mme

Han våkner igjen mellom 4-6, i natt var det kl 5, de to forrige kl 6... får da en pupp og flaske

(jeg kan bare amme den ene puppen, pga stort sår, så pumper den andre)

Våkner igjen rundt 9 tiden- en pupp og flaske - tar morgenstellet etter maten her!!

Mat igjen ca kl 12

mat igjen ca kl 3

mat igjen ca kl 18

mat igjen ca kl 21

 

Ettermiddag/kveldsmåltidene kan og komme hyppigere.....

Men stort sett ca 7 ganger i døgnet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han 7snart 8uker

Føler vi har kommet inn i en rutine her og, men er enkelte dager hvor han "saboterer" og krever puppen litt oftere. Men natta har i hovedtrekk vært nokså stabil hele tiden. Legger seg ca 19.

Pupp 19, 23, 03, 07 så står vi opp mellom 7 og 8 med resten av familien. Men det hender innimellom at det kan bli et eller to måltider mer i løpet av natta.

 

På dagen varierer det litt men han sovner gjerne en times tid mellom 8:30-9:30 og har en lang lur etter 11:30. Da sover han +/-3timer.

 

Og en lur eller to på ettermiddagen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt i kluss ennå, synes ikke vi har særlig rutine på noe som helst... hehe... VI vet jo tross alt ikke hva hun gråter for - og da er det lett å enten putte pupp eller flaske i munnen.... Det går seg vel til etterhvert ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg pupper for ofte, det er liksom så lett å bare stikke puppen i munnen på ham hvis han er urolig eller litt utilpass, men innimellom MÅ han jo få lov å gi litt lyd, jeg begynner å innse det ;-)

På den måten er han jo aldri SKIKKELIG sulten, og fortsetter å bare småspise og det blir en evig sirkel...

Målet er jo å nogenlunde faste måltider hver 4.time, så man kan planlegge dagen sin litt...

Må vel begynne å sulte ham litt på dagen da kanskje (da vekker han iallefall ikke storesøster når han lyder litt) så, han kommer inn i 4-timers-syklus, selv om jeg synes det er skikkelig tressende når han er urolig...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...