Gå til innhold

Hvordan er det med amming og alkohol - hvis baby'n slår seg vrang liksom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har drukket og baby klikker helt og totalt nekter å ta flaska - hva da? For eksempel Pernille, da. Hun er så ustabil på å ta den flaska. Jeg har kjempelyst å ta meg en tur ut, har ikke vært ute siden....tja, det er vel egentlig (med ett unntak) 2 år siden pga MA og graviditet etter det igjen.

Husker en gang det var en som sa at etter de var 6 mnd kunne man amme ganske snart igjen, Pernille er nå 7 mnd.

Men hva skjer da? Blir hun "full" om det er alkohol i melka?

Og ikke kom med usakelige svar, dere anonyme. Skal selvfølgelig ikke fôre ungen min med vodkapupp!

Gidder ikke masse dritt på tråden min!

It's my tråd and I bestemmer, thihi=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et regnestykke i tilfelle du drikker lite nok til at det "går an"

Hver "enehet" med alkohol (1 lite glass rødvin, 1 halvliter øl, 4 cl sprit) gir gjennomsnittsdama 0,2 promille. I gjennomsnitt forbrennes 0,15 promille i timen. Så 4 glass vin for eksempel gir 0,8 delt på 0,15=5,3 timer senere er det ikke noe alkohol igjen i blod eller melk (selv om det kanskje føles sånn er det fordi kroppen er litt i ulage og dehydrert)

Om det går an før alt er ute kan jeg ikke svare på..

Ha en god fest da:)

Skrevet

Jøss! Ble helt svimmel bare av å lese det her jeg, hehe!

Men egentlig så går det ikke da, med andre ord. Siden 4 drinker eller øl eller hva gir 5,3 timer tørke.. Synes det høres lenge ut jeg jo! Eller er det ikke kanskje?

Hm.. takk for et sakelig svar hvertfall! =)

Skrevet

men du glemmer at bayen får i seg en promille av damas promille. Så om ei dame har to i promille må babyen drikke to tusen liter morsmelk for å få tilsvatrende promille. Man kan drikke når man ammer, men grensen er om man kan håndtere ungen sin eller ikke. Man bør holde seg unna ungen sin om man er påvirket. Men er man "oppegående" og bare har tatt et par glass er det bare å amme i vei. Men dette gjelder barn som er større enn 6 mnd. Før dette bør man være avholds nesten..

Skrevet

Var no sånn i den duren jeg mente jeg hadde hørt også.

Hvis jeg går ut drikker jeg aldri etter klokka 24, da orker jeg ikke mer, rett og slett.. Så når jeg drar jeg i 3-tiden så er jeg så godt som edru, jeg. Hvertfall føles det sånn da:/

Men så klart, kommer jo ann på hvor mye jeg heller innpå før den tid, skjønner jo såpass.

Nei, vi får se. Har ikke samvittighet enda hvertfall, hun er jo våken flere ganger om natten og får pupp så.. men har ille lyst på en tur ut da..

Skrevet

Da ammer du sier ammehjelpen MÅ du så må du

Skrevet

Ok. Men vil ikke ha en drita baby liksom.. hehe. LITT overdrevet, jeg vet, men prinsippet, da..

Men igjen: Takk for at dere holder dere saklige!

Men det spørs hvor lenge det går, hehe=)

Skrevet

det skal gå helt fint hvis hun slår seg vrang ja... :)

Skrevet

Haha, før du veit ordet av det kommer dibpolitiet og dømmer deg til en evighet i helvete..;P

Fy! HVordan kan du som er mor ha lyst på en fest?? Fysj, det er ikke lov før ungen er 35..minst;P

Skrevet

Hihihi=)

På med håndjern med puppene dinglende ute. NEI, VENT! Det er jo forbudt det og:/ Ingen må få se puppene til ammende mødre!

Nei, bare vent! Blir snatt hentet av dibpolitiet, ja!

Skrevet

Var akkurat borti den situasjonen for en liten time siden jeg... Datteren vår ble lagt som vanlig klokka 20. Da sover hun i hvertfall til 01.00. Har aldri skjedd at hun var våknet før. Tok derfor et par glass vin til middag sånn i 20.30 tiden, og tenkte det skulle gå greit (merker jo ikke noe promille selv akkurat). Men plutselig våknet hun klokka 22, og var helt utrøstelig. Regner med at hun hadde drømt et eller annet. Hadde flaske med mme på lur, noe som pleier å være populært, men da gråt hun bare enda mer. Rugget og vugget i 45 min uten at noe hjalp... tilslutt tok jeg frem puppen. Håpet hun skulle sovne av utmattelse etter en liten slurk. Men selvfølgelig orket hun litt mer enn det.... Men da roet hun seg i alle fall og sovnet godt. Regner med at det går greit... er jo ikke noe jeg har planer om at skal skje igjen akkurat.

Skrevet

Jeg vet at helsedirektoratet sier 1 enhet skal du vente 3 timer med å amme. Har ikke hørt om at det er noe forskjell når bana blir eldre. Men jeg tror ikke den ene gangen det skjer er noe problem. Tror problemet blir større dersom det dreier seg om hver kveld. Og det virker ikke akkurat som om du har tenkt til å drikke deg sanseløs. Hadde ikke bekymret meg mye jeg. Kos deg.

Ps: da jeg hadde samme dilemma sa min mor at da jeg var spebarn (altså 25-30 år siden) var det ingen som sa noe om at man ikke skulle drikke når man ammer. Og de fikk friske barn da også...

Skrevet

babyen sover bare ektra lenge og godt;)

Skrevet

Må man så må man. Noen kan få vondt i magen, men når de er 6 mnd. tåler de mer.

Det du drikker (vin/øl/sprit) inneholder prosent (hundredeler)

Melka inneholder det samme som blodet, d.v.s. promille (tusendeler).

Tror ikke det er noen mulighet for å bli "full" av å drikke melk med promille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...