Gå til innhold

Babybjørn bæresele?


!Mia!

Anbefalte innlegg

Hvor gamle skal babyene være før man bærer dem i bæreselen???

Vurderer å skaffe meg en slik, men vet ikke hvilken type bæresele som er best.

Noen med erfaring og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nettopp inne på en side og leste om babybjørn sin bæresele. Der står det at den kan brukes fra barnet er 53 cm og 3,5 kg.

 

Hvorfor skulle man ikke bruke den før babyen er 1/2 år egentlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa det var tungt for ryggen å "henge/sitte" og at det var en ugunstig posisjon for hoftene. han mente den ikke burde brukes før banet kan sitte bra selv. men det kommer sikkert an på hvor mye selen brukes også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at disse selene kan brukes fra babyen kan holde hodet selv. De sitter jo godt inntil de som bærer de da. Bare viktig at vi strammer til selen slik at de sitter godt støttet.

Vi har baby bjørn sin sele og er veldig fornøyd til den. Hadde den til nr 1 og skal bruke den nå, Har også vært mye brukt til sønnen av vennine av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å ta en slik i bruk når jeg skal ut og reise med fly slik at jeg kan leie 5 åringen min og også ha en stelleveske på armen. Føler det er litt tryggere enn å bare ha babyen i armene..

Skal ikke ut å reise før til påske så poden er sikkert stor nok til selen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at bb bæresele kan brukes fra 3,5 kg og at det ikke skulle være noe problem eller farlig så lenge en passer på og holder barnet godt inntil seg når han/hun sitter i selen. Vi har brukt den og Aurora liker seg kjempegodt oppi der... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babybjørn og har brukt det flere ganger. Mia er snart seks uker gammel. Bruker den ikke så forferdelig lenge av gangen, men Mia syns den er helt topp og hun sitter kjempegodt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt den fra hu var 2 uker tror jeg.. men ikke mye.. godt for de å være nære oss. men trenger jo ikke å henge i den hele dagen kanksje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...