Gå til innhold

"skrikemetoden" eller andre "triks"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var babyene da dere startet med den? Jeg er kommet inn i en uheldig sirkel. Må ligge vedsiden av babyen eller ha h*n i fanget hver kveld.... Noen med gode metoder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke brukt skrikemetoden direkte, kanskje.. Men vi prøver nå ta litt kontroll over leggingen igjen, har sklidd ut endel da snuppa ble syk.

Men nå venter vi til hun er skikkelig trøtt, legger henne i vugga og da skriker hun. Skikkelig!

Men helt konsekvent tar vi henne ikke opp, sitter og stryker på henne og synger litt eller prater til henne, men tar henne ikke opp. (altså; skulle hun neste gråte seg opp eller noe i den duren så tar vi henne såklart opp da) Syns det er greit hun er sint og ikke vil ligge, men hun skal ikke være utrygg/redd.

Hun er illsint en stund, hører at hun protesterer skikkelig liksom, så roer hun seg og tar tommelen sin.

Det er slitsomt akkurat når det står på, men det er deilig følelse når ikke babyen vinner hver eneste runde om kvelden liksom.. At man får ting litt tilbake i riktig spor=)

Lykke til!

Skrevet

Skrikemetoden bør de være minst 6 måneder gamle for å "ta poenget" i følge flere her og en bok jeg har fått mye nytte av: "Sove hele natten" (først trodde jeg alt i boka var tull, men les den noen ganger så får du gode tips)

Det vi har gjort med vår lille sovenekter: Natta er fra 19-7 (altså faste tider er viktig) vi starter med mat klokka 18, deretter bading, også kosing og lesing, i vår seng, med dempet belysning så i egen seng 19 og lyset av. (et lite nattlys er alltid på så vi skal slippe å endre noe når han våkner for mat.) I starten stod vi ved senga og klappa'n på hodet og sang til han sova. Nå går vi ut av rommet og kommer inn og trøster og synger når han klager. Dette mens han er i senga. Hvis han skriker hysterisk tar vi ham opp og holder ham til han er rolig (står ved senga) og legger ham igjen når han er rolig. Det tar skjelden mer enn 15-20 min før han sover og han våkner nå bare 1-2 ganger for mating.

Lykke til

Skrevet

Takk for tips! H*n er nå 6 mnd så da kan vi vel snart starte med litt skriking. Verst for meg kanskje:-) Og så skal jeg invistere i den boka:-)

Skrevet

Da står det Instuksjoner for metoden i den boka og den koster litt under 150 på babyshop.:)

Skrevet

Har akkurat hatt skrikemetoden i praksis her. Det var fælt når det sto på,men det var verdt det:)

Tok 2 dager,å nå kan jeg legge han ned i sengen uten at han skriker som en stukket gris:) det er natta kl 21-09. Begunner å steller på kl 20,så er det grøt å litt kos,så flaske på sengen. Legger han ned i sin egen seng,så ligger han dær å babbler i 5-10min,å så sover han:)

Lykke til visst du velger å prøve:)

Skrevet

Hei!

Etter ferie og litt forkjølelse var vi også kommet inn i vond sirkel, der jeg måtte kose, nusse, holde armer fast m.m i laaaang tid før mini ville sove... Ikke holdbart synes jeg, så vi satt i gang med "mini-skrikemetode" for en uke siden. Vi bestemte oss for å gå inn hvert tredje minutt, og hvis skrikinga ble for heftig satt vi ved siden av senga og holdt i handa. Overgangen ble stor for lillemann, men første kveld gikk greit. Deretter fikk vi tre dager etter hverandre som bare ble verre og verre... Opptil halvannen time med hyling! Ikke gøy for noen, spesielt ikke meg- måtte gråte litt jeg også:( Jeg måtte gå ut med hunden, for jeg klarte ikke å høre på gråtingen... Men det funket bedre når bare pappaen var igjen- kun 15 minutter med surk og litt hyl, og i dag har det gått veldig fint! Han våkner fortsatt ofte, og han sovner ikke akkurat superraskt, men situasjonen er langt bedre enn den var. Er ikke sikker på om dette vil vare, siden det er så nytt, men gjør det det er jeg villig til å si at det var verdt hylinga. Ikke noen vidundermetode for vår del- syntes det tok mange dager, og kveldene har nesten ikke vært til å holde ut:( Så tenk nøye gjennom om du virkelig klarer å holde ut, for hvis ikke risikerer du bare å forverre situasjonen. Lykke til!!!

Skrevet

sprudle79; vi har hatt det akkurat likt dere, heller ingen udelt suksess her. Han sovner raskere både dag og kveld, men våkner fortsatt ofte om natten....

Skrevet

Hva gjør dere når de våkner om natta da? Mini her på 9 mnd har begynt å våkne på natta, og forventer å komme opp i vår seng- dårlige julevaner og sykdomsvaner har satt seg.... Han blir illsint og ligger og hyler og spenner seg... Til nå har han fått viljen sin, men kjenner at jeg begynner å bli ganske lei. har dere noen gode tips?

Skrevet

vi har brukt skrikekuren... begynte for en 3 uker siden..det går veldig greit..nå sovner hun etter et par min...bare sutrer litt når vi ligger henne ned..

det vi gjorde var at vi ventet til vi visste at hun var på vei til å sovne..da la vi henne i sengen..hun hylte og hylte.. men pappaen var der nede med henne heletiden.. første kvelden tok det 40 min..neste dag 20 min..nå tar det et par min..

er skikkelig fælt når det holder på..men det er verdt det..datteren vår har begynt å våkne ferre ganger på natten osv..virker mye mer uthvilt...

vi begynte når hun var 8 mnd

Skrevet

Vi har ikke problemer med å sovne, så vi trenger ingen skrikemetode, men har problemer med våkning om natta. Da er det rett oppi vår segng, så sovner vi alle igjen.

Prøv å snu hvordan en ser på det, ikke se på det som feiling, eller som dårlig vane, se på det som bra for den lille. Babyer vokser på fysisk og psykisk kontakt med foreldrene, de har visst et umettelig behov.

Teoriene sier at dette er hva barna trenger, og får de tilfredstillt dette behovet, blir de mer selvstendige med tid og stunder.

Blir lettere å leve med da synest jeg, nå har vi snart hatt et år uten en hel natt med søvn. Gjesp, det tar på, skulle ønske det tok slutt snart.

Skrevet

Vi har hatt samme problem, og nettopp anskaffet oss en nattpose fra BabyDan. Ser ut som en tvangstrøye festet til madrassen, men har fungert bra de 2 nettene vi har brukt den. Vesla på 8,5mnd legger seg rask til ro igjen når hun våkner på natta. Mest sannsynlig fordi hun ikke klarer å reise seg opp og krabbe rundt. Har faktisk ikke hatt behov for å amme eller gi vann på natta heller:-)Skal love deg at det er fantastisk deilig med 2 netter med laaaaaange søvnperioder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...