Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er så spent på min økonomiske situasjon, har hatt utbetalinger på 12000 hver lønning fram til 12 januar, ble sykmeldt 4 januar, og hører at de regner de siste 4 ukene som grunnlag for sykepenger.

Min situasjon er at om de legger til grunn de siste 4 ukene så har jeg jobbet bare 8 dager, og det blir det jo ikke store utbetalingen av, max 3500kr.

Når de regner fødselspenger så ser de jo på den siste måneden, og min siste måned kommer da til å bestå av disse 8 dagene.. og når jeg i tillegg skal ha 80% permisjon av dette + skattetrekk på 36% så blir jeg jo rett og slett fattig.

Blir jo nesten så jeg skylder penger istedet *haha*, prøver å holde motet oppe men..

syns alt er så vanskelig for tiden..

noen fler som har det sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7870586-blir-s%C3%A5-trist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde de skulle gå ut fra timelønn når de beregne rsykepenger. Hvertfall det som ble gjort på meg...

Og når det gjelder fødselspenger regner de snitt av de siste tre månedenes bruttolønn dersom du ikke har hatt store svigninger, så da skulle vel det gå greit likevel da.

Jeg mener at når man har hatt variert inntekt de siste 10mnd., så skal de regne ut et gjennomsnitt av alle disse. De mnd. du har vært sykemeldt vil jo desverre trekke ned, men det vil i alle fall være bedre enn om du bare får i forhold til hva du har fått i sykepenger!

Men anbefaler at du bestiller en time hos saksbeandler på NAV.

Lykke til:)

har bestilt time hos nav den 6 februar, så da er jeg spent på hva de har å si! Får 6000 i sykepenger i måneden, siden jeg ble sykmeldt på et dårlig tidspunkt med tanke på vakter, men jeg hadde jo tenkt å skrive meg opp på fler den dagen.. men men..

skulle jeg få fødselspenger av de 6000 kr vil det utgjøre 15oo i uka, det er jo veeldig lite, men men. alt går jo om man er innstilt på det ;) men jeg håper virkelig at de tar et gjennomsnitt av de tre siste eller seks siste eller ti siste (det hadde vært en fordel for meg).

prøver å finne litt ut om dette på nav sine sider, men det er vel enklest å få nav til å fortelle hvordan det blir, for da slipper jeg å lure på hvordan de tenker om min situasjon iallefall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...