AMINE Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har en gutt som nettopp ble 3 år. Han vil gjerne slutte med bleie nå. Vil bare gå med truse på dagen. Dette syns jeg er kjempebra, å han er stort sett flink. Han tisser på do, og er flink da, men ikke bæsjing. Akkurat som at han ikke greier å gå på do da.. Ikke sier han fra når han må på do, så vi må ta han medganske ofte.. Lurer egentlig på om han er for umoden for det enda, men han vil så gjerne... :-) Håper jo at han greier det, spesielt siden viljen er så stor.. Noen som har noen gode råd??? Datteren min på snart 9, ble nesten tørr på en dag hun, så hadde ikke samme problemet der... Vanskelig dette.. Syns så synd på ham når han kommer med dådyrblikket sitt for å si at han har hatt et uhell igjen. Ser at han blir lei seg..
corleone Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Det er ikke lett, det. Husker at min eldste begynte først med å bæsje på do og så tisse.
januar mamma 2011 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Nei det der er ikke lett. Dattera våres på 2 år og 9 mnd bestemte seg sist fredag for å slutte med bleier. Hu skal nå bare ha på truse. Men vil ikke bæsje på do. Så kommer og ber om bleie når a må bæsje så da kjører vi med det til hu blir klar for å gjøre dette på do å. Heldigvis kommer Jenny når hun vil på do. Har desverre ikke noen råd å komme med, hva mener du om å sette på bleie for at Jeny skal bæsje er dette dumt? Hu prøver å sitte på do men får da ikke gjort noe.
AMINE Skrevet 21. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2007 Nei, hun sier jo fra når hun må bæsje, og da syns jeg det høres kjempebra ut. Så flink hun er da.. Kanskje jeg skal spørre Nathaniel om det samme. Så slipper han å bæsje i trusa.. Tenkte å begynne med et slags belønningssystem.. Må prøve alt...
mor@3 Skrevet 21. januar 2007 #5 Skrevet 21. januar 2007 Bleieslutt er vanskelig gitt! Vi har en gutt på snart 4 som endå bruker bleier. Men med han er det holdningen det er noe galt med. Disse Libero up&go er altfor komfortable, slik at han ikke ser poenget med å måtte gå på do... Vi har jobbet med do tissing i et år snart. Håpløst altså! Nå har vi begynt med et belønningssystem. Han har en "kalender" hengende på do, og der fester vi en stjerne på hver gang han tisser, og to stjerner når han bæsjer. Når han har fylt ut klenderen får han en gave.... Jeg har også fått fatt i noen nye bleier som ikke absorberer så godt, slik at han kjenner når han er våt... men de er også for komfortable. Diskuterte dette med en vennine i går, og vi spøkte med at løsningen måtte være å putte noe ned i bleia som klødde. Glava kanskje??? Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå