Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Ga gutten min på 11 mnd siste puppemåltid på mandag. Faktisk veldig vemodig å slutte fordi både sønnen min og jeg har satt veldig pris på disse kosestundene. Men han er allergisk mot melk og egg, og jeg har da måttet leve melke- og eggefritt i 9 måneder. Pga en jobbreise til utlandet ble det vanskelig å leve melkefritt, så da ble det nødvendig å slutte å amme han. Det var deilig å kunne spise sjokolade, sauser og ost igjen etter 9 måneder uten, men det var trist å komme hjem fra turen og ikke kunne gi han pupp...
snull Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Så kjempeflink du har vært Men skjønner at der er vemodig å slutte.....
Blomman Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 trøsteklem! Men du har gjort en stor innsats - beundringsverdig ja! Vær stolt
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Da jeg tok han opp om morgenen etter at jeg kom tilbake fra turen la han seg til rette i armkroken min og gapte høyt mot puppen. Det ble ramaskrik da jeg kun kunne tilby flaske. Men det hadde sikkert vært like trist å slutte om 1-2 måneder... Det har faktisk gått greit å gå på en streng diett så lenge (så lenge jeg var hjemme og kunne ha full kontroll) . Krevde bare litt planlegging og grundige undersøkelser av forskjellige matvarer. Nå tar jeg igjen det tapte og hiver innpå med både is og sjokolade
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 åå stakar liten syns jeg ser det.. uffameg.. jaja sånn er det nå for alle etterhvert da.. uff..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 du ahr vært kjempe flink da;) stor innsats ;)' gruer meg selv må jeg innrømme... huff:(
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Hvordan merket du forresten så tidlig som to mnd at han hadde melke- og eggallergi?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 De første tegnene var atopisk eksem på hele kroppen. Han var også veldig urolig som de første ukene og etterhvert fikk han også blod i avføringen. Møtte mange uvitende leger, men ble etterhvert sendt til spesialist hvor vi fikk testet han for allergier. Han er hyperallergisk mot melk, og litt mot egg.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Så flink du har vært =) Jeg sluttet å amme eldsten da han var nærmere 2 år, utrolig vemodig selv da. Så jeg skjønner deg godt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Jeg var ikke helt forberedt på at jeg skulle synes det var SÅ trist. Jeg savner tom. nattamming og tidlig morgenpupping! Prøver nå å lage en like koselig flaskestund, men han protesterer når jeg gir han flaske. Kun pappa som kan gi han flaske nå. Overgangen fra masse pupp til ingen pupp ble nok litt brå, både for meg og han..
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #12 Skrevet 20. januar 2007 Sånn var det for meg også, så jeg snek meg til litt amming ca 1 gang i uken 4 uker etter at jeg hadde sluttet å amme, bare for å ta skikkelig farvel med ammingen. Det fungerte faktisk bra både for meg og tassen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #13 Skrevet 20. januar 2007 Skulle gjerne ha sneket til meg litt amming, men melken min nå er full av kumelk-proteiner som gjør gutten min syk. Vår barnelege sier at melkeproteinene kan bli værende i melka mi opp til tre uker. Det blir litt lenge å pumpe seg for å holde produksjonen oppe. Så selv om jeg nå fortsatt har masse melk og gutten min strekker seg etter puppen, så kan jeg ikke gi han en liten tår engang...
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #14 Skrevet 20. januar 2007 Huff, ku-melk er i puppen så lenge. Nei da er det nok best med full stopp. Jeg trodde den var ute av kroppen raskere jeg.....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes også at tre uker høres veldig lenge ut, men barnelegen vår mener det, så da tør jeg ikke amme han.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 jeg lurer på hvordan han vet det. tror jeg hadde spurt. Har det blitt gjodt foskning på det eller safer han med å si 3 uker. Jeg hadde melk i puppene i mange mnd etter stopp. Du kan jo prøve igjen om 3 uker, hvis du virkelig vil. Men da må du nok droppe sjokolade osv ...hm
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 Barnelegen vår er spesialist på eksem og allergi, og hun sa at noen studier viset at melkeproteinene kan bli i melken i opptil tre uker. Spurte henne om dette i forbindelse med at jeg giftet meg i sommer hvor jeg lurte på om det gikk greit at jeg den ene dagen spiste det som sto på menyen for å så pumpe meg noen dager. Det ble til at jeg måtte ha spesialmeny også denne dagen. Har også tenkt at jeg kan prøve å pumpe meg i tre uker for å så starte igjen, men mannen min og jeg bestemte oss for at når vi nå allikevel har startet med avvenningen så skal vi gå for det. Vet ikke om jeg hadde orket å gå tilbake til dietten igjen heller. Det som var værst med å leve melkefritt var ikke å ikke kunne spise sjokolade og annet snadder, men det var så utrolig slitsomt å vite at sønnen min sin helse var helt avhengig av mitt kosthold. Noen ganger var det umulig å ha full kontroll på innholdet i maten (feks. restaurantbesøk, ferieturer, julebord med jobben osv), og noen ganger har han fått kraftige reaksjoner pga at jeg har fått i meg melk ved et uhell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå