Gå til innhold

Er dette vanlig nedpress eller rier? (er over termin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 2 dager over terminen, og har så langt i svangerskapet ikke kjent tegn til hverken rier eller kynnere.

De siste dagene har jeg derimot fått sterke nedpress-følelser, som gjør vondt og som stikker i underlivet. Føles som urinveisinfeksjon (noe det ikke er) og har hatt det i forbindelse med festing av hodet tidligere.

Kan dette være rier allikevel, selv om det strengt tatt ikke er noen "sammentrekning"?

Hodet har jo festet seg for lengst vil jeg tro, og det er over to uker siden jeg fikk konstantert 2 cm åpning. Synes jo derfor det er rart at jeg ikke har noen fødselssymptomer snart?

Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du menslignende kramper el murring i ryggen?

Du kan jo ringe føden ettersom du er over termin og har åpning kan det jo være noe på gang.

Rier og kynnere oppleves ulikt hos ulike personer, det kan skje ting i kroppen uten at du egentlig er klar over det.

Skrevet

Har litt mensenvondt, men ingen murring i ryggen.

Disse stikningene kan få meg til å hyle når de er på det verste, men det kommer meget sjeldent og varer ikke lenge, og slik har det vært i flere dager.

Synes bare det er rart å gå så himla lenge med åpning, legen jeg var hos sa hun ville bli overrasket hvis jeg gikk over termin...? men her er jeg altså.

Skrevet

Jeg har det likt som deg mensmurring/ kramper men de kommer ofte har hatt det sånn i to døgn, skulle ringe føden hvis igjen hvis de ble så vonde at jeg ville skrike, trengte å puste meg gjennom toppene.

De mente at det var noe på gang men at det kanskje gikk litt seint på frem første fase av åpningstiden dvs opptil 5cm kan ta flere døgn hos noen.

Skrevet

Da tror jeg vi opplever noe av det samme da, silla1. Takk for svar! Høres jo lovende ut, da satser jeg på at noe skjer snart.

Skrevet

Hei.

har akkurat samme opplevelsen, og har hatt den me ujevne mellomrom siden forrige helg.

Det e så ondt til tider at æ må bare hyle, og puste som en tulling. Ikke for at æ syns pustinga hjelpe så mye da, men det e sikkert for at æ spenne hver en muskel i kroppen.

i går hadde æ tre sånne omganga rimelig tett, og da det gikk over igjen, sprang æ å pakka bagen ferdi...just in case :))

Men siden har det vært rolig igjen.

Har ikke termin flr 6 feb, så det treng vel neppe skje nåkka enda.. men har lurt litt på ka det her kunne være. Hvis det e som dåkker sir, så kanskje det e bynt å åpne sæ litt i det minste hos mæ, så da e det no på tur å komme i gang iallefall. :))

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...