Fru Kolibri Skrevet 20. januar 2007 #1 Del Skrevet 20. januar 2007 ehh...ihvertfall føles det sånn for tiden. Jeg blir sprø av dårlig behandling når en stakkar ønsker å få tilbake en liten brøkdel av de 28 000 kr en har lagt ut for IVF. jeg har blitt sendt rundt fra kontor til kontor som om jeg var en tigger og ikke hadde rett på disse pengene- og de krever dokumenatsjon som om jeg skulle være en forbryter!!! Det siste de krevde var dokumentasjon på at jeg faktisk hadde utført IVF-ene. Da måtte jeg se på damen i skranken å spørre om hun trodde at jeg hadde fått brevet om godkjennelse til IVF, og fått skrevet ut resepter, og HENTET reseptene for moroskyld?! Da ble hun sur og sa at dette var regelverk og rutiner. Men det må da være mulig å gjøre noe med regelverket og rutinene hvis de virkelig var så firkantet...SUKK. Som om en kvalm og dårlig stakkar uten energi og matlyst ikke hadde nok å gjøre. Hjertesukk fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869941-j-skal-sprenge-nav-i-luften/
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Del Skrevet 22. januar 2007 Er jo ikke hennes skyld da... De på økonomiavd kan jo ikke gi ut penger hvis ikke de har dokumentert bevis på saken,uansett sak.. Så du får bare gi de kopi av de dokumentene du har og sånt,og da burde d gå i orden.. NAV er ikke der for å irritere deg,de vil seriøst hjelpe deg. De har hjulpet meg mange ganger.. Nå hjelper d sikkert at jeg kjenner 70% av de som jobber der da.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869941-j-skal-sprenge-nav-i-luften/#findComment-7890150
Mizz-Lene Skrevet 22. januar 2007 #3 Del Skrevet 22. januar 2007 Fantastisk overskrift. Skjønner godt hva du mener. Komunale instanser.. Jobber i kommunen selv, og vet det tar tid og at systemer kan være tung grodde. Lykke til med refusjon av pengene dine:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869941-j-skal-sprenge-nav-i-luften/#findComment-7895832
ano`num *17.03.10* Skrevet 23. januar 2007 #4 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg kan godt være medskyldig jeg! Skjønner ikke hva de skal med den ene dokumentasjonen etter den andre på akkurat det samme. Men noen ganger er de greie da... Sann som når de på sykehuset sa det ville være for mye ressurs-sløssing om de skulle sende meg innkalling/bekreftelse på time slik at nav kunne bestille fly til meg. De ville jeg skulle bestille selv, og få etterbetalt. Saken var bare den, skulle jeg bestille selv ble det 2700kr. Bestilte nav -med sine rabatter- ble det 700kr. Jeg ville jo da ha "mistet" 2000kr, som nav seff ikke kunne refundert i ettertid. Da var nav greie å bestilte fly og tok i mot beviset når jeg kom hjem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869941-j-skal-sprenge-nav-i-luften/#findComment-7917797
Fru Kolibri Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 26. januar 2007 Godt å høre at de hjelper noen. J er ikke enig i at de kun er der for å hjelpe, som en skrev her. De er paragrafryttere til fingerspissene. J jobber selv i det offentlige, har samme utdannelse som mange av de som jobber i NAV, nemmlig sosionom. De er der for å lette systemet slik at brukerene klarer å finne frem i jungelen av lover og regler. De er også der for å tale den hjelpe-trengendes sak. Hvis ikke de gjør det: hvem da? De har all mulighet til å være med å endre lov-verk slik at det blir enklere brukerene. Det er dette jeg kritiserer de for ikke å gjøre i tilstrekkelig grad. Det at en her inne synes hun får kjempegod hjelp, men samtidig sier at hun kjenner 70 % av de som jobber ved hennes lokale kontor sier litt om at dette ikke fungerer slik det skal, synes jeg. Alle skal ha lik tilgang på hjelp, uansett hvem de kjenner og ikke kjenner. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869941-j-skal-sprenge-nav-i-luften/#findComment-7955585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå