Gå til innhold

Er det feil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg stor koser meg som mamme sammen med min nydelige lille jente som har blitt så stor. Føler nesten jeg ikke har noen baby lenger.. hehe

Men, samtidig så savner jeg også litt tid for meg selv innimellom. Å kunne ta en tur på kafe, bar eller noe med venninner, komme ut å se litt mennesker.

Misunner pappa'n som stadigvekk er ute på noe mens jeg er hjemme med baby'n.

Siden jeg full ammer er det vanskelig å "stikke fra" noen timer, i tilfelle jenta våkner og skal ha mat.

Vet jeg jo kan pumpe, men uansett hvor lyst jeg har til å komme bort litt har jeg ikke helt samvittighet til det heller. Tviler ikke på at pappa'n ville klart å passe henne alene noen timer, men jeg "tør" liksom ikke..

Flere enn meg som har det sånn..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler det på samme måte som deg.... savner og kunne ta og dra ut med veninder el bare på besøk i noen timer.. men vet ikke hvordan sambo ville takklet og være alene med lille gutt.....jeg ammer og bruker mme så sambo kunne fint klart seg noen timer uten meg i huset.. men jeg får dårlig samvittighet bare ved tanken på det.. lille nurket er jo bare 4 uker så får heller vente til han blir litt større...om noen mnd el noe...

uansett så gråter han så mye når sambo er med ahn.. tror han er litt mamma gutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullpumper jo, så jeg har jo anledning til å la pappaen mate Mira. Men det rare er at jeg har store problemer med det. Jeg pleier å ta meg en tur på matbutikken eller ut for å kjøpe ting til Mira, men er jeg borte mer enn en halvtime-time, får jeg store problemer og savner henne så mye at jeg nesten gråter. Føler meg som verdens verste mamma og lengter så fælt etter babyen min.

Men jeg tror det er veldig lurt å være ute i samfunnet litt. Har jenta di noenlunde faste rutiner så du kunne planlagt en bitteliten kafetur? Jenta mi er ganske presis, så jeg får alltid timet så jeg får gitt henne mat selv.

Hvor mye er du ute av huset sånn i det daglige da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kribler også i kroppen etter å kunne ta en tur på pub! Nå er min lille gutt 6 uker, og han tar flaske hvis han må. Så egentlig er det jo ikke noe problem. Men jeg kjenner at når alt kommer til alt så er jeg ikke helt klar for å være borte flere timer i slengen.

Men jeg går en tur på butikken av og til. Alene. Og det er utrolig deilig! I dag gikk jeg rett etter jeg hadde ammet. Tok meg god tid, og tok et par telefoner i bilen før jeg gikk hjem. Det er en begynnelse for oss alle tre. Og pappan er storfornøyd.

Og jeg kommer hjem med humøret på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da ute litt, på butikk etc. men det er jo med lillejenta.

Føler det bare litt "urettferdig" at pappa'n får gjort så mye, guttekveld, julebord etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute 3 ganger alene, maks 30 min. 2 ganger på butikken og hentet pizza en gang... må jo øve meg! :-)

 

Gleder meg veldig til å ta en jentekveld med rødvin (og kanskje en røyk.....)

 

Jenta vår tar flaske så det er ikke noe problem, men det er værre med meg... jeg tørr ikke være uten henne så lenge enda...

 

Blir vel bedre / lettere etterhvert. Godt jeg ikke er alene om å ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller det at ikke mor er klar for løsrivelse enda, da. Mine "uteturer" alene har blitt med det nærmeste kjøpesenteret, der jeg har løpt rundt, vill i blikket (hehe) og med tanker på dem som steller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min er 6 uker, og jeg har vært ganske mye ute alene jeg :) så deilig! savner han jo såklar, men han tar flaske veldig godt, og jeg vet han har det bra når jeg er borte oxo :) han får så mye kos fra pappaen sin (og bestemor når hun passer :)) :) vært ute å spist med ei venninne. vært på shopping alene ++. vært borte max 4 1/5 time da. så han gikk jo bare glipp av et bryst-måltid. Men forstår at noen synes det er sårt å være borte fra gullungen :) Men det gjør veldig godt i sjela å få lufta seg litt, blir så godt humør, og kommer hjem med nytt friskt mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir liksom litt annerledes for pappan sammen hvor flink han er til å hjelpe til....Synes det var så deilig når vi var hjemme begge to jeg...

Det blir mest turer på Kiwi som er aktiviteten her for meg...hehe...

Det blir vel bedre etter hvert! Det er jo en veldig kort periode av livet det er sånn her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute første gang alene på tirsdag, var da i middag hos ei venninne........ var kjempenervøs føre ;) var bare borte et par timer da, og det var faktisk vedlig deilig, selv om jeg tenkte på der hjemme hele tiden, og tror nok jeg var rimelig åndsfraværende i samtalene og sånn ;)

De hjemme hadde jo kost seg skikkelig, og det var nok veldig godt for dem :-)

også var jeg i så godt humør når jeg kom hjem, hadde liksom fått litt nytt overskudd :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute bare et par ganger jeg også, og da på handletur til byen. Egentlig ikke noen koselige turer, for jeg stresser og løper som en tulling fra butikk til butikk og får egentlig ikke med meg halvparten av det jeg skal ha. Er så redd hun skal våkne og skrike etter pupp mens jeg er borte.

Jeg må jo innrømme at jeg gleder meg til at jeg kan ta meg noen turer med god samvittighet. Man har jo behov for litt alenetid selv om man er mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på nyttårsfest med jobben på fredag. Det var utrolig hyggelig og koselig å være sammen med kolleger igjen. Mia var hjemme med pappaen, og det gikk selvfølgelig kjempebra! Hun fikk et måltid med flaske mens jeg var borte og så ammet jeg når jeg var tilbake. Hadde det så hyggelige ute og koste meg med litt vin så jeg fikk faktisk dårlig samvittighet når jeg kom hjem fordi jeg følte at jeg ikke hadde savnet Mia nok. Ganske teit... Ringte riktignok hjem mange ganger, men det var ufattelig deilig å være ute også! Tror de alle fleste har godt av å gjøre noe annet enn bare å være mamma også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok veldig avhengig av frøkna mi, for jeg vil ikke låne henne bort enda...men, jeg savner å kunne gå å kjøpe meg noen klær og faktisk gå inn i prøverommet og prøve de først.. Begynner å bli meeeeeget lei av å fortsatt gå i gravidbuksene mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...