Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til det? Jeg blir så frustrert Jeg har en gutt som ikke tar flaske og så har jeg hatt dager her hvor det har vært full grinings bare han har nærmet seg horisontalen og sett puppen.

Dere med erfaring finnes det noen triks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd å amme liggende?

Skrevet

MMM kjenner igjen den der du!! Og så venter dem til dem blir så sultne at de skriker for full hals og må nesten tvinges. Det kan hjelpe å legge seg i senga, skru av lyset og la han ligge ved siden av puppen, evt håndmelke litt så han får melkelukt og smak.Det hjelper ofte her.

Skrevet

tar han smukk?

grunnen til at jeg spør er at min lille gutt, også vræler noen ganger og ikke prøver å ta i mot pupp, (nå får han flaske å, så det er derfor min nekter litt for det går ikke så fort med puppen.) men jeg har oppdaget at når han vræler slik og ikke tar puppen så putter jeg inn smukken til han sutter på den og sitter med puppen klar og vipper ut smukken og inn med puppen og da tar han puppen å.

håper du forsto hva jeg mente.

Skrevet

He he sjiga skjønte den :)

MEN denne karen bruker heller ikke smukk he he

Har jeg en sær type eller? Han er jo egentlig veldig snill da. Han har aldri brydd seg om smokk og har aldri trengt det så den skjønner han ikke noe av.

Jeg og gutten har igrunn ammet lite liggende, men det funker noen ganger. De gangene han vræler som værst så tror jeg ikke han ville klart å ta puppen liggende.

Har bysset og vugget og så kobler jeg han på og da går det hvis han er sulten

Skrevet

datteren min tokk heller ikke smukk hun forstod ikke vitsen med den, ikke tokk hun flaske heller, men der var jeg heldig hun elsket pupp hele veien.

det eneste du da kan gjøre er å ikke la deg stresse av situasjonen. prøv å finne ut når han oftest nekter. er det spesielle tider på døgnet eller er de når han har gått litt lenge uten å gi signal for å være sulten for da kan du liksom være føre var.

forsøk å gi ro til ammingen. dempet lys rolig musikk rolig stemme synge litt kansje. roe deg ved å snakke rolig om at dere nå skal puppe. altså lag det romantisk hihi.

Skrevet

romantikk skal bli:)

tror du ar veldig rett i det der for vi har faktisk hatt det lettere noen dager. Jeg tror jeg har klart å tilby før han blir hysterisk og ikke minst han har fått nok søvn (litt tvangssoving noen dager) og det har gjort han mer motakelig. Sså da er vi vel på sporet

Skjønner liksom ikke hvorfor man nekter (har jo vært puppeelsker som sin far hele tiden) når man ikke har noe alternativ som er bedre

Skrevet

Det vært akkurat den sammen situasjon med jenta mi! Vi hadde flere ammestreik og hun ble helt hysterisk etter hun har sett puppen.( det har vært sammenheng med menstruasjon, melka får bittet smak, sier forskere) Første gangen varte det på 5 døgn. Jeg ble ganske redd og presset henne til puppen, da ble hun gal:) Vi ringte på ammehjelpen i vårt distrikt, vært på helsestasjon( du kan prøve å gjøre det). Jeg gruet meg hver gang før pupping ( klarte å amme av og til og mest på natta). Og plutselig alt har snudd seg( begynte å spise annen hver time hele døgn).

Hvis du ser at gutten trives og rolig, ikke press ham, pump melka ut for beholde produksjon, ikke gi flaska, ikke stress deg. Hvis han blir sulten og urolig, ring på ammehjelpen!

Mvh

Natalya

Skrevet

Kjenner meg absolutt igjen, ja. Har hatt det sånn i perioder med alle mine, og det er ikke alltid jeg har funnet en årsak til problemet. Tror likevel dette kan være noen forklaringer på puppenekt:

* Puppenekt kan være fordi en får mensen igjen, da reagerer ofte barna på det og vil ikke nærme seg puppen på en stund.

* Det kan også være at de har øreverk, da blir det jo vondt når de ligger ned. Ingeborg hadde en periode på en ukes tid store vansker med den ene puppen, men da jeg la henne til i en annen ammestilling (hun hadde sin kropp på høyre side av min mens hun fikk høyre pupp, ien slags tvillingstilling) gikk det bedre.

* Barn blir jo ofte utålmodige og synes det er kjedelig med pupp, og mye mer interessant med omgivelsene rundt. Da protesterer de jo når de blir lagt ned, i alle fall hvis de ikke er ordentlige sultne..

Når barna mine har nektet puppen, har jeg ventet til de er skikkelig sultne (dreier seg jo bare om en halvtime ofte....) og legt meg i senga med dem. Rommet må være mørkt og rolig, og jeg har sunget eller snakket rolig med lav stemme, massert og kost med dem mens jeg har lagt dem til. Stort sett har det løst seg ganske greit, og de har villet blie ammet lenge (hhv 22 mnd og 14 mnd, Ingeborg er bare 5 mnd og skal få lov til å få pupp så lenge hun vil).

Skrevet

Har hatt mange perioder med puppenekt.. Så føler med deg, det er ikke særlig artig. Hva som er grunnen er ikke lett å si.. Første gangen hun hadde det var det nok fordi vi hadde vært borte èn natt, og hun hadde da fått flaske. HUn fant nok ut at flasken krevde mindre innsats fra hennes side ;o) De to siste gangene har det vært i forbindelse med mens, men de to gangene i mellom aner jeg ikke,- var vel ett eller annet hun fikk for seg.. Hehe

Det gikk over etter en ukes tid, og jeg fikk som regel ammet henne greit et par ganger på natta, for da glemte hun seg vel bort. PÅ dagtit var det eneste som funket her å amme gående, gjerne opp og ned trappa. Siste gangen derimot, varte det lenger enn èn uke, og ingenting jeg gjorde hjalp.

Prøv å ikke press ham, prøv med pupp og vil han ikke ha- da prøver du igjen om en halvtime. Ikke vær for tidlig ute i forholt til når han er sulten, hvis du prøver å presse på ham mat uten at han er sulten, kan det lede til nekt.

Hmm, det var det jeg kom på nå, men det med å amme gående funker for mange i disse periodene. Og forresten èn ting, hvis du både ammer og gir flaske (?), så må du nok regne med å måtte velge, for noen vil ikke ha begge deler.

Lykke til!

Skrevet

Han har selv valgt puppen så flaske får han ikke.

ellers så har jo mensen dukket opp da så det høres jo ut som en faktor

Ellers så har jeg stadig lurt på om han har vondt i øret

og Aga takk for supert tips

Kanskje det er er derfor høyrepuppen har blitt favoritt!!!!

Løp opp å la han til venstre i "tvilling" stilling og det gikk så det (ikke) grein hi hi

At jeg ikke har prøvd det før

Skrevet

Min første var en puppenekter og jeg sluttet å amme da hun var 4 mnd. Ga mm på flaske i halvannen måned før jeg ga opp og begynte med mme :(. Nå har jeg en til - som også avogtil er puppenekter. Det jeg merker nå, er at jeg er mye mer avslappet i forhold til NÅR hun skal spise - det var jeg ikke med førstemann. Hvis hun ikke spiste på 3-4 timer fikk jeg litt panikk og prøvde altmulig for å få henne til å ta puppen, noe som resulterte i mer stress og enda mer puppenekt. Andremann (nå 3 1/2 mnd) er også på samme måten noen ganger. Nå er jeg imidlertid litt mer avslappet på at hvis hun ikke tar puppen, så får vi bare vente da - til hun vil ha den. Noen ganger går det 5-6 timer mellom måltidene, uten at det er noen krise, hun legger på seg fint og følger kurven sin. Og jeg har også erfart at det er lettere å legge henne til når hun nettopp har våknet eller nettopp har sovnet og er i ørska - det blir ofte mer stress hvis jeg prøver å legge henne til når hun er våken. Her er det også sannsynligvis mye luftsmerter som gjør henne stresset... prøver nå ut Minifom fra apoteket, men vet ikke om det virker ennå, siden det er første kvelden vi prøver det ut.

Bare noen tanker om hvordan jeg har opplevd det! Prøv å vente en halvtime eller time før dere prøver igjen, og ikke få panikk om det går noen timer mellom hvert måltid.

Skrevet

Så bra at dere fant ut av det! Da er det sikkert fordi han har vondt i det ene øret, kanskje du skal få en lege til å kikke på det i morgen?

Skrevet

legen har kikket inn der for en stund siden, han sa at her er det så mye ørevoks så jeg ikke ser noe

hva skal man se da?

har ikke ørevoks jeg så jeg vet at man kan savne den også som beskyttelse:)

Skrevet

takker for svar altså!!

noe av det mest fornuftigste jeg har sett på dib på lenge faktisk.

Jeg er ganske langt fra hysterisk, men har en sulten gutt og merker han er sultenog har slitt med å skjønne hvofror han nekter.

Har lurt litt å ørene siden han var 4 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...