Gå til innhold

Kan det være slimproppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om slimproppen min har gått. (var ikke noe blod da, men en skikkelig slim "klatt", men den var lysebrun da)

Hvordan ser slimproppen ut sånn ca? Hvilken farger kan den være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være slimproppen. Den kan være brunlig/rødlig. Og det er som regel en real klatt. Det kan også være deler av den. Sist kom første delen av slimproppen et par dager før resten her.

Skrevet

Slimpropp er egentlig bare blodtilblandet slim. Slimproppen i livmorhalsen som løsner, kaller vi tegning. Denne slimproppen sperrer inngangen til livmoren og pleier å komme ut gjennom skjeden i begynnelsen av en fødsel. Hos enkelte kan tegningen faktisk komme noen dager (noen ganger også uker)før fødselen starter. Du kan derfor vente med å kontakte jordmor inntil du kjenner regelmessige rier, får smerter, vannet går eller hvis blødningen blir kraftig.

Skrevet

Det kan godt ha vært slimproppen. Min gikk forrige helg, uke 21. Men det kommer visst en ny, så det var ingen fare her iallefall, men jeg var hos legen på en ekstra sjekk.

Slimproppen sitter som en propp i mormunnen og skal forhindre at smuss kommer opp i livmoren. Den er innmari seig og kompakt, og kan variere i farge fra hvit til blank eller brun. Den løsner som regel når fødselen nærmer seg, men mange merker ingenting til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...