Gå til innhold

ka kan dåkas små?????


2prinsesserogbim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han kan rulle begge veier og ruller som en liten gærning. Klarer å rette ut armene helt og heise seg opp på dem, eller så presser han hodet ned i gulvet og rumpa opp, men får ikke til begge på en gang, sånn at han kan komme opp på alle fire. De siste to ukene har han også klart å dytte seg litt bakover, selv om jeg mistenker sterkt at det er forover han prøver på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten ruller fra rygg til mage, faktisk ser det ut til at han ruller både til høyre og venstre. En sjelden gang fra mage til rygg, men det er som regel uhell og ikke så veldig bevisst. Når han ligger på magen snurrer han i ring og får på den måten tak i det han vil, men kryper/krabber ikke enda. Legger seg på rette armer, men klarer ikke å løfte rumpa enda. I dag har han begynt å si: ba... Flytter leker fra hånd til hånd. Har verken begynt å rekke frem hendene til meg eller klappe enda.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruller både fra mage til rygg og tilbake.

Strekker seg opp på hendene

Når jeg legger henne på magen ligger hun i krabbestilling, men flater fort ut igjen :) (umulig å legge rett på magen)

Sitter litt alene (1-2 minutter før hun bikker over)

Åler seg bakover (mistenker også at det er fremover hun vil for hun blir litt sinna)

Rumpa kommer opp innimellom (men ikke samtidig med hendene)

Flytter leker fra hånd til hånd

løfter hode opp (prøver å sette seg opp?!)

 

Når det gjelder snakking går det mye i: vavava, ææææ, mmmmm, ingen ord der ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan rulle fra rygg til mage,å av å til fra mage til rygg,men tror ikke det er like bevisst:)

kan ikke krabbe enda,men tror det er like før. kan snu seg i ring på gulvet etter liker,å dytte seg bakover.Men som jeg ser flere her har skrevet,så tror jeg det egentlig er famover han vil:)

kan sitte alene i ca 30 sek før han faller.

 

Di siste dagene har han gjort noen iherdige forsøk på å komme seg opp på alle 4,han klarte det en gang,men da kom han seg ikke ned igjen,å ble bare forbannet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Emma ruller fra rygg til mage begge veier siden i går.. Johoo!! Ellers ligger hun på utstrakte armer og noen ganger så tipper hodet ned mens hun prøver å løfte rompa... Hun "flyr" en del fortsatt men jeg seg at hun blir sterkere i kroppen for hver dag som går... Ellers har hun brukt mesteparten av dagen på å HYYYLE... stakkars naboer ;) Hun ligger der og smiler og koser seg og så hyler hun til, bare siden hun kan liksom. Hun beveger seg rundt sin akse kun når hun ligger på rygg, og hun kan ikke snu seg mage til rygg så da "roper" hun på meg for å snu henne.

 

Ellers har hun akkurat "oppdaget" meg og skal ta på ansiktet mitt, se meg dypt inn i øynene etc... Veldig sjarmerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alexandra har rulla begge veier ganske lenge, ho kan sitte på gølvet å leke aleina ei stund, men må passe godt på da, plutselig detter ho.. ho strekker armene mot oss når me går mot ho, ho vinker nå og da, ho seie mamma og pappa, ho prøver å komme seg på fram, men det går nok berre på bak:) ho ligger på magen og strekker seg etter leker, det samme fra rygg.. kan ligge på magen og reise seg opp på strake armer.. og så må me jo desverre senke sengebunnen nå for vesla har funnet ut koss ho kan klare å strekke som opp på kanten, fra magen..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...