Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei gamle venn :o)

Hvordan går det med deg? Håper alt går fint og at du nyter helga!

Hvordan er planene framover nå da? Og hvordan er det med planene om Tromsø/ Falun? Aleris?

Eller skulle du ta et forsøk på Riksen først...?

(Teflon ja...jeg vet... ;o))

Her går det bedre. Men er så usikker på hva vi skal satse på nå framover!

Må ringe St.Olav til uka og fortelle hva som har skjedd og få oss inn i systemet igjen....

Men så har vi så lyst å prøve litt på egenhånd en stund....

Snakket nemlig med en overlege på sykehuset her og han mente også at en defekt eggleder kan avgi væske, noe som forringer forholdene i livmoren....det KAN være derfor ingenting har festet seg der på en stund....

Dessuten så klarte vi det på egenhånd nå - og det var en fantastisk følelse.....

Samtidig så snakker vi om hvor lenge vi skal vente før vi evt går for IVF igjen....

Hvis vi skal prøve på egenhånd så må vi jo gi det en fair sjanse, kan ikke regne med det skal gå på 2 mnd heller..... Men er heller ikke villig til å vente et halvt år.......

Huff. Du min gode venn - har du noen kloke ord?? ;o)

Som for de aller fleste så frister det jo ikke å ta mer IVF når det tross alt er en sjanse for klaff på naturmetoden. Men man vet jo aldri........

Ha en fortsatt riktig god helg!!

Stooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869571-sn%C3%B8filla-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lenn:-)

Jo, jeg sitter her og blomstrer på en lørdag kveld. Skal etter hvert på kino ("Rocky" - mannens valg...), så det er en rolig helg. Har masssse å gjøre på jobb om dagen, så jeg skal ut på skolen noen timer i morgen. Kjedelig å bruke en fridag på jobb, men sånn er det bare noen ganger.

He - he... Du har på ingen måte teflon-hjerne, for jeg/vi har vært så ubestemt de siste mnd. at vi nesten har mistet oversikten over hva vi vil gjøre selv. Men pr. i dag ser planen ut som følger:

1) 3. ICSI-forsøk på Riksen i uke 9 (dropper Tromsø da jeg tror jeg blir mer stressa enn godt er av reisevei osv.) Har også fått litt troen på Riksen igjen etter hyggelig Puregon-opplæring på onsdag. Det er ikke mye som skal til før jeg øyner håp...

2) IVM-forsøk på Aleris i beg. av mai. IVM er modning av egg i laboratoriet, dvs. eggene hentes ut mens de er små og dyrkes ikke fram med hormoner. Dr. Holst ville ikke fortelle hvordan de modner eggene, for det er visst en yrkeshemlighet, men hvis det er sånn at eggene mine blir "rare" av hormonene så slipper vi det med IVM. Men er eggene mine genetisk dårlige så vil ikke IVM hjelpe, da er de rett og slett ikke "liv laga". Skummelt!

3) Forsøk ved AVA-klinikken i Finland etter sommeren for å genteste eggene mine - få den endelige dommen... Hvis AVA finner ut at jeg ikke kan blir gravid med egne egg, står nok adopsjonsprosessen for tur. Orker ikke å leve et helt liv uten barn, så da får vi heller hente noen i utlandet. Vil jo sååååååå gjerne bli gravid, og vet at det er en stor sorg som må bearbeides om det ikke går, men adopsjon er en laaaaang prosess. Og med mine 35 år har jeg ikke all verdens tid å kaste bort.

Og så var det deg:-)

1) Prøving hjemme i egen seng en stund høres både lurt og fristende ut. Vi har fremdeles sex i EL-uka vi og, så jeg forstår godt hvordan du føler det. Og nå som egglederen er fjernet er jeg sikker på at sjansene deres for å lykkes har økt betraktelig. Hyggelig å høre at legen din mener det samme som meg:-)

2) St. Olavs har vel stengt i juli de og, så enten må du be om nytt IVF-forsøk i juni (spraystart i mai?) eller så må du vente til august. Det er vel ikke mange syklussene dere har prøvd på egen hånd det siste året, så jeg tror faktisk jeg ville hatt "is i magen" (som sjefen min alltid sier) og ventet med nytt forsøk til over sommeren. Husk at vi går lysere tider i møte, og mange mener vi er mest fruktbare på våren. Og med akupunktur og soneterapi legger du godt til rette for mer enn is i magen (for å si det sånn).

3) Gi deg selv litt tid - du trenger ikke å bestemme deg nå. Du kan faktisk være så "sleip" at du ber St. Olavs om nytt forsøk allerede i mars/april - og så heller utsette det i siste liten hvis tida kommer og sprayen ikke frister. Det er lettere å utsette et forsøk et par mnd. enn omvent. Kjenn på magefølelsen de neste syklussene. Hvis kroppen og EL kommer i gang ganske raskt, og du ikke blir stressa av å prøve på egen hånd, bør du gi naturmetoden en skikkelig sjanse. Lykke til:-)

Ser at det ikke passer for deg med treff den 2. febr. - synd! Men vi tar det igjen senere:-) Håper du får en fortsatt fin kveld & helg. Kos deg med et glass vin ol. - det kan være lenge til neste gang;-)

Mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869571-sn%C3%B8filla-o/#findComment-7869884
Del på andre sider

Hei snøfilla!

For noen bra svar!! :o) *Smiler*

Vet alltid at jeg får gode svar av deg, og du er ærlig uansett hva det gjelder og det er bra :o) Ble veldig glad når jeg leste for du skriver sånn som jeg har lyst å gjøre det :o)

To sjeler - en tanke??

Vel...vi tenker nok ganske likt vi, når det gjelder dette.

Vi har snakket om dette- jeg og sambo- at vi kunne ha satt oss opp på nytt forsøk rundt mai/juni i tilfelle ingenting har skjedd til da. Og som du sier, det er jo lov å avbryte om man ikke føler seg komfortabel med å begynne med medisiner - det betyr jo bare at en overlater plassen til noen andre og det er jo sikkert greit :o)

Ja det er sommerstengt på klinikken i juli. Så da blir det enten før eller etter sommerferien. Vi har jo liggende medisiner her...trenger kanskje bare en ny flaske med Synarela, for den brukte jeg i 10 dager.....

Akkurat nå er det vanskelig å vite noe om eggløsningen og sånt... Har noen tester liggende (ja evig optimist...) så får vel sjekke innimellom om det skjer noe... Jeg bruker å kjenne det veldig godt når eggløsningen er, kjenner også på hvilken side den er, så det ordner seg vel...

Ja det er noe med vår og sommer - lys og varme...og graviditeter....Leste et sted på Skravlesiden at den vanligste måneden å bli født på var april. Yess, sommerferiebarn..hi hi, men det har vel noe med mindre klær/ alt blir enklere/ mer overskudd osv å gjøre også vil jeg tro :o)

Formen går iallefall fort framover nå, så jeg regner med det snart bare er å sette i gang med sexlivet igjen. Har iallefall sluttet å blø og har ingen smerter lenger. Men kjenner det jo godt i sårene, at det strammer i visse bevegelser, litt sånn ekkelt.

Broren min sendte en sms i går, han visste ikke at jegvar på sykehus...Han trodde jeg var på UL i Trondheim fredag 19, som planlagt. Han spurte hvordan Ul hadde gått....Sukk. Blir litt irritert når jeg tenker på at hele denne graviditeten var til ingen nytte.... Kunne ha fått uttak i morgen, jeg hadde det ikke vært for dette helvetet...Grrr!!

Jaja..det blir omtrent som å gråte over spilt melk dette her. Det er uansett ingen verdens ting å gjøre med det.................

Blir iallefall kjempespennenede å følge deg også framover!! Det er godt å se at dere har lagt slagplaner. Det er godt å vite hva som skjer OM det ikke skulle gå på neste forsøk (men det gjør det - bare vent!!) Alltid en ekstra trøst å ha noe å se fram mot. Ok, dette gikk ikke, men snart skal vi.....osv. Og det virker jo som om du får sjekket ting og tang nå...

Godt at det blitt tatt tak i, det må være vanskelig å ikke få svar på det med eggene....

Jeg må virkelig si (med hånden på hjertet) at jeg unner deg så vannvittig å oppleve å bli mamma!

Jeg er veldig alvorlig når jeg skriver dette:, vi har vanket sammen her i "evigheter" og nå er det jaggu din tur!!

Og jeg unner deg så utrolig å oppleve det å ha et barn du kan kalle "din"...

Vet ikke hva mer jeg kan si, enn at jeg både håper og tror at skjebnen er veldig snill mot både meg og deg i året som kommer. For nå må det skje positive ting - nå har det gått lang nok tid med tunge nedturer og ubesvarte spørsmål!! Nemlig.........

*AMEN!!!!!!*

Ja jeg ser fram mot et treff senere i år. Kanskje vi kan ta en liten "brainstorming" på datoer, så er det kanskje enklere å få det til å passe inn.... Sambo er så mye på kurs ol ifbm jobben, så da er det greit å planlegge i god tid. Iallefall i forhold til overnatting etc.

Jeg ønsker deg en fortsatt god helg snøfilla - håper du har fått gjort noe på jobben, selv om det er søndag!!

Stooor klemmmm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869571-sn%C3%B8filla-o/#findComment-7876070
Del på andre sider

Hei igjen!

Så bra at vi er enige *glise*, men leser et annet sted her at St. Olavs ikke er helt enige med oss... Da tror jeg vi på gå for plan nr. 3, dvs. at du setter deg opp på nytt forsøk om et par pp, men at du ber om å utsette det hvis det ikke føles riktig.

Faktisk er jeg ganske irritret på St. Olavs (på dine vegne), for det ville jo ikke kostet dem så mye å ønske lykke til med naturlig prøving en stund... Det er akkurat som om disse IVF-folka ikke unner oss å bli gravide hjemme i egen seng - hvis de ikke har hatt en finger med i spillet så er de liksom ikke like gira. Jeg har i hvert fall aldri hørt en eneste lege på Riksen ha sagt noe om at det faktisk kan klaffe mellom forsøkene, mens her inne leser vi om at det skjer stadig vekk. Kjedelig at de ikke kan støtte oss mer...

Vel - som jeg skrev her om dagen: Du må stole på magefølelsen din, og hvis den sier at du bør vente med flere forsøk så gjør du det. Det er tross alt din kropp!

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869571-sn%C3%B8filla-o/#findComment-7896081
Del på andre sider

Ja er det ikke teit av St,.Olav og tro at de kan bestemme alt mulig?

Syns det vitner om skikkelig samlebånd. "Nei vi hadde tenkt at du skulle ha et nytt forsøk snart, så du kan nok ikke ta pause, nei..."...

Hallo? Er det ikke opp til hver enkelt dette her da? Og særlig etter så mange skuffelser så synes ikke jeg det er det spor rart at noen vil ha noen pauser? Tydelig at personalet DER ikke har kjent dette på kroppen iallefall.....Stønn.

Jeg fortalte om operasjonen min og hun syns det var SÅ trist, men i samme åndedrag så oppfordrer hun meg til å ringe inn neste mens.

Bestemme over egen kropp? Nope. Ikke på St.Olav iallefall.

Jeg skumleste innlegget ditt om V...ja hva var det du kalte det igjen?

Har de virkelig funnet gåten om hvordan eggene dine ser ut??

Det var jo lovende at de gav eggene dine håp!!!! At det heller står om tid i stedet for kvalitet? Mister man håpet mister man alt som du vet...... Jeg er iallefall sikker på at det gjelder det samme for både meg og deg. Vi må bare ta tiden til hjelp! Og en ting er sikkert: DET BLIR VÅR TUR!!

Ha en riktig god dag snøfilla .o)

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7869571-sn%C3%B8filla-o/#findComment-7904438
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...