Gå til innhold

Blir deppa jeg.... Hvorfor informete ikke hs meg om.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...AT flasking kan føre til puppenekt??

Førstemann fullammet jeg fem mnd, måtte begynne med grøt da han var 5,5 mnd pga vektnedgang.

Denne karen her har ligget litt undervektig hele tiden siden fødsel. Jeg har ammet og ammet og ammet, men hver uke har beskjeden vært den samme; han legger ikke nok på seg....... Til slutt, da han var fire mnd, fikk jeg beskjed om å gi tillegg om kvelden for å få han til å legge på seg mer. Jeg gjør det, og ungen legger ivhvertfall mer på seg. Men gutten er sulten, og krever mer og mer mme og etter hvert nå foretrekker han flaska fremfor puppen. I natt puppet han ikke i det hele tatt og lite i dag også. Noe jeg kan gjøre for å "redde" situasjonen?? Fullamming fungerer ikke, melka mi har ikke nok næring til babyen når han bikket fire mnd.

Hadde jeg visst dette, hadde jeg heller startet med grøt, slik jeg gjorde med førstemann...... Noen som vil trøste meg litt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puppenekt er vanlig i 4 mnd alderen.

Men jeg skjønner problemet ditt..

Hadde det vært meg hadde jeg pumpet og gitt på flaske.

Skrevet

Det var kjedelig å høre... Trøsten er vel at du har gjort det du mener er det aller beste for barnet ditt. Og har nå blitt fullammet i fire måneder, da. Det er jo kjempebra! :o)

Kan du ikke legge inn spørsmålet ditt på ammedebatten også. Ammehjelperne er så flinke og kommer alltid med mange gode råd! :o)

Skrevet

etter fire mne er jo anbefalingen fast føde framfor mme da om det trengs tillett til mm...anbefalinger for spedbarnsernæring

Lest om brystvegring på ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...