Gå til innhold

flaskemating...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..er det noen som har tips om hvordan jeg kan få tøtta mi på 3 måneder til og ta flaska??har prøvd noen få ganger,og i begynnelsen gikk d greit. men så var d bråstopp..er d flere som har hatt samme problem..?? hun tygger på tuten og presser den ut med tungen..og vrir seg bort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hvilken flaske bruker du??

Det er mange barn som ikke tar avent siden tuter men nuk eller mam sine tuter passer til avent så det kan du prøve.

Ellers er det dr Brown, nuk, chicco (tror d skrives sånn??) du må bare prøve deg frem med forskjellige flasker. D er mitt råd :)

Skrevet

har prøvd med avent,dr.browns og nuk...nuk tuten tar hun ...hun tok flasken to kvelder på rad,mens den tredje var d stopp..går d ant og bruke nuk tut på avent flasken???

Skrevet

Sånn er det med snuppa mi også.. Hun nekter og ta avent, nam osv.. Hun tar kun nuk tutene.. Hun klarer ikke og suge på avent tutene siden de er helt runde mens hun suger godt på nuk tutene.. Kanskje det er sånn med jenta di også..

Skrevet

Jeg bruker avent flasker med mam flaskesmokker. Det er det eneste min gutt vil ha.

Skrevet

hmm..har ikke prøvd mam flaskesmokkene...men selve mam smokkene tar hun ikke,dem spøtter hun ut m engang..så da trur jeg ikke hun tar dem....

men har dere opplevd at ongen deres plutselig nekter og ta flaske,etter og ha tatt den greit noen få ganger???

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, etter 4 mnd! Den siste uka etter at han ble syk, har han ikke villet ha flaske . Har gitt både mm/mme siden han ble født, men nå vil han ha morsmelk som jeg ikke har nok av. Har forsøkt å øke prod. flere ganger, men det ser ikke ut som det hjelper. Var på apoteket i går og kjøpte engangssprøyter for å mate han med. Det eneste som duger er å slite han ut og mate han med pupp/sugekatete når han er halvveis i søvne. Håper dette gir seg, blir litt slitsomt å holdepå sånn i lengden. Fra å være i himmelen med en grei baby er det nå blitt et lite helvete her! Tok kontakt med helsestasjonen da jeg tenkte på å bytte ut mme (collett) med en som kanskje smaker bedre. Hun jeg snakket med visste ikke om Collett engang. Ikke mye kunnskap om mme på helsestasjonen, nei. De har hjelp til de som sliter med amminga, men ikke til oss flaske/kombimatere. Det morsomme er at det står på mme pakningene at en skal ta kontakt med helsestasjonen for råd. De ønsker vel å fraskrive seg ansvaret...

Skrevet

Hadde en liten periode der hun var litt vanskelig å mate, ja... Måtte rett og slett bare følge bevegelsene hennes med flaska. Hun vridde hodet fra side til side og vi holdt flaska i munnen hennes. Brukte hodet mitt til å støtte hennes så hun ikek fikk beveget så mye på seg. Høres kanskje brutalt ut, men var ikke det altså:) Var lett å mate igjen etter noen dager:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...