Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Er 7,5 mnd og har begynt på fast føde 4 ganger dagen(grøt,frukt,middag og brødskive) Hvor mye/ofte må jeg gi melk egentlig? Vanligvis så ammer jeg ved hvert måltid + på natten, men er det ikke egntlig på tide å trappe ned melka? Kan vi gi bare vann til flere av måltidene? Hadde vært så deilig å bli litt fri
Blomman Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Etter 6 mnd er det vanlig å amme fra 4 ganger dagen til 12 ganger dagen så det blir jo opp til dere å finne ut hva slags drikke babyen skal få til måltidene - man kan fint amme til alle måltider, em finn ut hva du og baby vil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 ok, men er det ikke en hvis mengde melk som er minimum liksom? Jeg er klar over at man kan amme så mye man vil, men jeg har lyst å trappe ned, men vil ikke gi for lite heller.
snull Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Etter 6 mnd er det anbefalt å ikke gi mer enn 5-6 dl melk i døgnet, men tror dette er mest beregnet på de som får mme. mm-barn får ofte noe mer........
Blomman Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Er jo du som bestemmer hvor mye da , trapp ned i et tempo dere begge kan like. Er ikke noe minimum over hva de må ha av mm i tillegg til fast føde. Så ammer du det du vil og gir det drikke dere vil baby sjkal ha og baby har 4-6 våte bleier er det tilstrekkelig væskeinntak
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Ok, takk for svar:) jeg trodde det var noe vitaminer , kalk eller noe i melka som var viktig å få i seg , men det er ikke det da skjønner jeg. Det er kanskje nok det som kommer igjennom grøten(siden det er melk i den)?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Eg gir 2 flasker mme for dag, er ca 180 ml i dei, men ho drikk kanskje 150 ml. Du kan trygt gi vatn til middagsmåltidet og eit av dei andre måltida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå