candymams Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Kjempe stas å kjøpe babytøy, men har bare fra 1-2 mnd og oppover. Har dere kjøpt klær i str 0 mnd, jeg har ikke tatt sjansen med tanke på at det kan være for lite når han er født. Er det vanlig at de aller fleste passer str 0-1mnd??
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har også bare kjøpt i str 56 og opp over, det er sikkert litt stort med engang men det er visst ikke anbefalt å kjøpe noe særlig i str 50. Vet du om du går med stort eller lite barn? De fleste passer i str 50 men det kan vare i en uke og så er det for lite. str 50 er 0-1mnd str 56 er 1-2 mnd. Hvor mye klær har du kjøpt? Jeg har 3 sett dvs klær til 3 skift det er kanskje litt lite, hva mener du?
cec26 Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Tenker du på str 50? Jeg har kjøpt litt.... sist så brukte jeg str 50 i en mnd... gutten min var 50 lang og 3400 g..Er ganske sikker på at han i magen blir litt større... ,men regner med å bruke str 50 et par uker...Før jeg går over til 56.... .Jeg husker at jeg brukte str 62 veldig lenge....
RompeRock Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Vi har handla litt klær i str.56, men så og si ingenting i str. 50. Men vi har lånt litt klær i 50 og 56 vi da; klær som mine nieser og nevø har brukt. Har tenkt som så, at vi ikke orker å bruke så masse penger på klær som muligens blir fort for små allikevel. Og som kanskje er i knappeste laget også like etter fødselen... Jeg var 50 cm, og samboer 52 cm; så vi kan fort få en lang baby. Vet ikke helt hva som er vanlig, men de fleste jeg kjenner har ihvertfall ikke hatt bruk for str. 50 særlig lenge. Og 56 har de også vokst fort ut av. Kanskje du også kan låne småttisklær av noen? ;o))
LapScouse Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Hai jenter! Vi bor i England og her går alt på måneder mer enn centimeter. Opp til sist uke hadde vi utrooolig mye 0-3mnd og lite newborn, så bare for å være sikker på at ikke alt blir gedigent gikk vi oss en tur og kjøpte en del bodyer, pysjamaser, bukser og gensre. Da har vi nå i hvertfall utvalget. Ja, og det ble nevnt for svigers og... Da vi var på besøk der to dager etter var det 6 nye gensre og 4 bukser kjøpt inn på de kanter og. Plutselig nå må vi begrense oss, for det kan jo hende han (ja, pojken vår..!! er større enn str. newborn og. Vi får vente og se. Han skal nå i hverfall ikke fryse However, mine foreldre i Norge de har ikke bedratt med en skit enda. "Nå må dere ikke kjøpe for mye, dere må jo vente til du har fødd." "Det er nok av folk som det ikke går bra med" Gjør meg sinna! Men nå er da de (ok, all fairness til mamma, det var pappa som sa det) skikkelig "Old School" og da, som husker tilbake på tiden da deres foreldre var 19 søsken på gården, men bare 4 av de vokste opp. -Shhhuuuuuuup, pust dypt inn. Phhhuuuuu, pust ut. Noen andre som har foreldre som er veldig tilbakeholden? Blir helt oppgitt jeg. Kle har babissen i hverfall nok av, og om han er ~tiny~ , undervektig og spe er det nok av folk som kjøper presanger ved fødslen, og da er det jo bare å nevne "å gosh, han er mindre enn vi trodde da vi kjøpte klærne" Da tar de hintet vøtt! Tror ikke noen vil slite med for lite klær... Tjohej!
kokko Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 kjøper ingen ting under 56... sist fikk jeg ei jente på 52 cm... men de vokser så fort... var nettopp på besøk til ei hærlige jente på akuratt 2 mnd i dag og hun bruker str 62 nå. så det er ikke lenge man får brukt for str 56 heller....
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Heihei! Gutten min var for stor (55) da han ble født for str. 50 og vi brukte vel str 56 i to uker.... Så denne gangen kjøper jeg ingenting i 50 (Har jo litt heeelt ubrukt fra gutten da)
candymams Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2007 hei silla 1,takk for svar :-) jeg tror gutten vår en rett under gjennomsnittet (1% sa de) Er 31 uker på vei, termin 1 april. Har kjøpt litt av hvert i str 1-2 mnd og 2-3 mnd. Godt å høre at str 50 ikke er det helt store må ha! Jeg har vel snart kjøpt nok. Får jo en god del fra venner og familie også. Må prøve å ikke kjøpe mer jeg ...:-) En venninne av meg som har ei datter på 8 mnd sa at en ikke bør kjøpe for mye. Hun sitter igjen med en hel haug med klær som ho aldri fikk brukt på lille tulla si engan. Så prøver å holde igjen, er jo bare så utrolig mye nydelig, sukk :-). Men har prøvd å si til meg selv at de har like nydelige baby klær i butikkene i april så jeg får bare holde igjen he he. 3 sett høres greit ut det i første omgang, du får helt sikkert en del av venner og familie når den lille kommer, er jo ofte slik. Jeg har kjøpt - 7 bodyer med kort og lang arm - 2 pysjer - 3 sparkebukser - 3 sett jakke/ bukse - sokker - smekker - babytepper - sele bukse - 3 luer Har med andre ord kjøpt mer enn nok alt tror jeg hi hi ;-)
candymams Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2007 Hei Lapscouse Kan skjønne at du blir litt oppgitt over foreldre som er litt tilbakeholdne. Er jo stas når besteforeldre er med på stasen. Jeg har ingen mamma lenger, mistet henne i påsken, savner henne såååå. Men svigermor er nydelig og har tatt på seg bestemor rollen til de grader. Har fått verdens fineste vogn buga boo:-) og hun strikker i vei. Så har hun betalt hele barnerommet alt fra tapet til seng, pluss pluss. Prøver å si nei, men hun insisterer. Og den dama er bestemt!! :-) Det blir nesten litt pinlig å ta i mot så mye også, men er veldig takknemelig!! Har prøvd å si i fra,men hun sier bare "vi har råd til det". Har ikke ord for hvor snill hun er, jeg er kjempe heldig!!! koselig å høre at dine svigers også er med på moroa, kan tenke meg det er mye fint i England. Jeg bodde i Brighton et år og husker det var litt forskjell på vareutvalget der i forhold til Norge ja :-)
Taram har gutt&jente Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Førstemann var 49 cm og 3 kg, og 56 var aaaaltfor stort for den lille tassen. Dessuten gikk han ned til 2700 gram på sykehuset, og det er heller ikke unormalt. Så vi fikk ikke brukt annet enn sykehusklærne på ham de dagene vi var der. Denne gangen har jeg kjøpt 3 bodyer og 2 sparkebukser i str 50, sånn at vi har det klart dersom det trengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå