Gå til innhold

Bør jeg ringe føden? eller vente???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gangs fødende og har ikke peiling. Har hatt murringer i ryggen og mens aktigekramper i magen i to døgn de blir stadig litt sterkere og gjør mer vondt men varer ikke så lenge. Hadde en liten blødning i natt men kun noen dråper. Er i uke 36 snart 37 har fått vite at barnet er stort og at fødselen skal settes i gang rett etter termin 23 feb.

Jeg er litt usikker på om det er kynnere eller rier jeg har det gjør mer vondt enn kynnerene har pleid og de er mer regelmessige men jeg trodde rier varte lenge (30sek el mer) og gjorde grusomt vondt.

Noen som har erfaringer med lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det samme i hele natt, kjenner at magen strammer å mensnlignenesmerter, å nå er alt borte.. buhu.. ringte føden å hun sa at jeg kunne ringe tilbake når det gjorde så vond at jeg måtte stoppe opp å puste, mellom vær gang, det hva ubehagelig, men ikke kjempevondt. vet ikke hva det kan ha vært..

Skrevet

Jeg har hatt det sånn i to døgn nå og de er sterkere nå gjør så vondt at jeg blir kvalm men er ikke grusomt vondt. Skulle du vente til det gjorde så vondt at du måtte slutte å puste mellom hver gang? Hvilket sykehus hører du til? Mente de på sykehuset at det kunne være kynnere eller rier?

Skrevet

Hei.

Har du noe tegnblødning? Er det noe system på hvor ofte sammentrekningene er? Jeg har hatt mye maserier siden uke 37. Du er ikke fødende før riene kommer med helt gjevne mellomrom og varer lengre og lengre. Ta deg noen gode varme dusjer og ta deg to paracett om det blir for gale... Ring føden og fortell hvordan du har det. Det kan være godt å bare få snakket med en jordmor :) Lykke til!

Skrevet

hun mente at noe kunne være på gang, men siden det ikke gjorde så vedli vedig vond måtte jeg vente med å komme opp, hun mente vel at når det gjorde så vondt at jeg måtte stoppe å snakke å puste at da kunne jeg ringe tilbake, skjønte ikke helt, men nå er alt borte,,;(

Skrevet

Jeg har hatt en liten blødning og det kramper i magen hele tiden. Det har vært system på dem et par timer men ca 10min mellom. Har kramper hele tiden og det er litt vanskelig å skille den ene fra den andre, men toppene er 10 min fra hver andre og de føles litt som stikk i magen er litt fristet til å si knivstikk men tror det ville gjort mer vondt å bli stukket med kniv.

Skrevet

Synes godt du kan ringe med en gang, jeg. Og spørre. Det er ikke sikkert de sier du skal komme med en gang, men da får du i hvert fall svar. De regner jo ikke med at man skal vite alt heller, når man er førstegangsfødende - de er jo der for å svare på "dumme" spørsmål fra oss:-)

Ring, da - og fortell oss hva de sa etterpå!

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror jeg venter en stund til, skal nedom på sykehuset senere uannsett svigermor har falt på isen så jeg skal besøke henne.

Skrevet

Ring føden og spør om du kan få en sjekk. De vet om du har rier eller ikke, og om du har begynt å få åpning.

Skrevet

Du må skriv å gi beskjed ka d va:) nyskjerrig:)

Skrevet

Hei jeg ventet og ventet ville ikke mase på stakkarene på føden de har det travelt men i dag morges var jeg på sjekk. Det jeg trodde var mens kramper var rier men de dabbet av.

Jeg fikk full sjekk og det ble konstantert moden livmorhals, stor gutt (10% over gjennomsnitt og muligens mer legen målte bare raskt og måtte løpe videre) hodet var festet og lå dypt i bekkenet.

Jeg kan med andre ord føde når som helst fikk time til vurdering/igangsetting på termin men fødselen kunne skje i løpet av dagen i dag. De blir ikke enige med seg selv om noe som helst i Haugesund. Har fått murringer og små kramper igjen nå det er jo tyngdeloven siden forloveden er reist på jobb og ikke kommer hjem før onsdag morgen (han kjører vogntog t/r Oslo). Føder vel sikkert i løpet av det neste døgnet jeg siden han er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...