Gå til innhold

tenker dere på at våre barn blir de yngste i kullet?


corleone

Anbefalte innlegg

Mener altså oss som fikk i desember. Jeg er sjeleglad for å ha fått en frisk jente og flott fødsel, men kan ikke hjelpe for at tankene av og til streifer om. Det blir vel kjipt å være den siste som tar lappen og får lov å være med på "over 18" klubbene. Ikke minst begynne på skolen når de er 5 og et halvt. Det er akkurat som å putte i samme klasse barn som er født f.eks. 18. juli 2000 og 11. juli 2001, altså kan det skille bare noen dager fra et helt år på de. Synes det er skjevt.

 

Har eldstejenta som er født i februar, så merker godt fordelene hun har hatt ved å være en av de eldste på sitt kull.

Er vel en hønemor, jeg som bekymrer seg for ting jeg ikke kan forandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikke på at det blir kjipt å lappen sist, og være minst i klassen etc - men tenker MASSE på at det kommer til å bli dritvanskelig å få barnehageplass (i Oslo) !

Vi med barn sist på året kommer sist i køen, hver gang - etter det nye systemet.

Det er kjipt det !

Det andre tror jeg ikke kommer til å bli noen utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hønemor!

Jeg begynte å tenke på dette alt når jeg regnet ut terminen min. Er lærer selv og synes at barna begynner et år for tidlig på skolen. Gutter er ofte litt mer umoden enn jenter og når poden min i tillegg blir blant de minste så bekymrer det meg litt. Håper for hans del at han ikke får "skolevansker". Poden min kommer i samme klasse som nabogutten.. bare at han er født i januar. Det er et helt års forskjell det...

 

Dårlig timing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født sent på året selv (november) og eneste gangen det var kjipt var når jeg ventet på å bli 18 :-) Ellers har det vært helt fint. Spesielt i fjor når jeg ble 30 :-)

 

Hvorfor stiller de sist i barnehagekøen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, timingen kunne vært bedre, men de ansatte på landets fødeavdelinger kan vel ikke permitteres i desember heller og noen må jo være yngst også. Når man tenker logisk. Vi har også to nabojenter som er født i juni samme år, så litt lettere blir det da.

Tenker som så at hun fikk nå en egen dag, ikke julaften til bursdag.

Er også født senere på året (oktober) og har ikke hatt noen problemer med dette, men den gang var det ikke slik press på å ta sertifikat og kunne kjøpe øl i butikken, i hvert fall som jeg husker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg og tenkt på...

 

Vi har to gutter, en født i jan 05 og en nå i des 06. Eldstemann vil jo være 6.5 år når han begynner på skolen og minstemann vil være 5.5 år når han begynner på skolen.

Det blir liksom at minstemann "mister" ett barneår før han må beg på skolen.

Og ofte er det sånn at guttene er litt tregere enn jentene i utviklingen sin også...

Og de blir sist i rekka for å få div førekort og myndighet.

 

Kjipt er det, men det kan jo ikke alltids planlegges når babyen skal komme. Og det har jo blitt folk av des barn før... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke velge å vente et år med å begynne på skolen? mener jeg hørte noen si at de anbefalte ihverfall gutter å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man kan bestemme det selv. Har hørt det er veldig strengt. Men det er vel noen tester man kan ta for å se om de er skoleklare (mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, må det være meget spesielle ting inne i bildet for å få utsettelse. I hvert fall blir de så vurdert av PPT (pedagogisk-psykiatrisk tjeneste) ved kommunen. Kjenner en som har en autistisk sønn som ikke fikk utsettelse på vanlig måte. Endte med det at de bare holdt gutten hjemme et år til med ditto problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på dette selv jeg. Har derfor lyst til å prøve å utsette skolestart men det sies å være vanskelig å få til.

Men bare det å vente på å bli16 og 18 er nok noe vi får høre tenker jeg.

Burde vært bedre planlagt, men har brukt pergotime for å komme i gang med begge svangerskapene. Å da det gikk etter bare en kur denne gangen her ble det desemberbarn gitt, noe jeg ikke hadde tenkt. Men er nå kjempeglad jeg har en frisk og sunn gutt her. Så får det bare bære seg til at vi fikk en desemberunge da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...