Gå til innhold

Maya Amita?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om dette navnet på ei lita mulatt- jente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig det var litt mange a er i det navnet. Men det går greit siden det er to korte navn. Men når folk sier det fort blir det nok Maya Mita. Og vet ikke om dere synes det blir like fint! :)

Hva med

Maya Erlina

Maya Elise

Maya Fiona

Skrevet

Enig med "anonym2". Maya Elise er veldig mye finere

Skrevet

Etter min mening så passer ikke de to navnene sammen.

Skrevet

Navnet var fint nok, men ville ikke omtalt barnet som 'mulatt-jente'. Hadde du brukt det utrykket i England eller USA, hadde du møtt bråk, tror jeg...(mulatt kommer fra dyret 'mule', som er blanding av hest og esel, ordet oppsto i slave-tiden...) ikke for å være slem her, bare til opplysning.

Lykke til med navnevalget! :-)

Skrevet

Altfor mange a-er syns jeg, men begge navnene er fine da, men hver for seg. Ville finni et annet navn ved siden av.

Skrevet

Enig med en over her at jeg ville unngått mulatt-betegnelsen. Brukte det selv før, men det var før jeg visste hva mulatt egentlig betyr...

Synes det ble litt tungt med to a-er etter hverandre. Maya er et nydelig navn, og kan jo kombineres med andre, f.eks. Maya Elina eller Maya Kamelia (indisk navn)

Skrevet

hvis jeg skulle hatt det navnet så ville jeg vl heller sagt Maja Anita..

Skrevet

Når du skriver Maya Amita, så kan vi se at det er spesielt, men når den lille jenta presenterer seg, så blir det bortimot umulig å høre at hun ikke heter Mai Anita...

Og til dem som reagerer på bruken av ordet mulatt - flott at dere minner om det!

Her kan de som vil lese mer om hvorfor ordene neger og mulatt er nedsettende, og ikke brukes - fra sidene til Afrikan Youth in Norway (AYIN):

http://www.ayin.no/index.php?id=370468

Helle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...