Gå til innhold

Synes du barseltiden ble som forventet?


Yulia

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt så mye på barseltid... siden jeg er førstegangs tenkte jeg utrolig mye på hvordan fødselen kunne bli... Jeg synes iallefall barseltiden er ganske travel- men samtidig er det helt utrolig å ha fått snuppa til verden :) Hva kan vel være bedre.. :) Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja så herlig å få jenta til verden, men jeg hadde aldri drømt om at det kom til å bli så lite søvn og at jeg skulle bli så sliten. Alikevel koser jeg meg veldig med gulljenta mi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjo.. litt mindre søvn enn jeg hadde trodd. Trodde ikke det gikk an å få mindre søvn enn under graviditeten, men jommen gikk det og. Men å være hjemme og kose med vesla er absolutt undervurdert. Å dulle og stelle, var noe jeg aldri trodde jeg kom til å like. Mest pga jeg alltid har væt i arbeid og studier, og var ikke "klar" for baby da jeg ble gravid. Men det er jo absolutt fantastisk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg andregangs, så hadde visse forventninger til denne gangen, men synes jeg har det mindre travelt denne gangen enn med førstemann. Kan hende mannen er flinkere å avlaste denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nok mye "tøffere" enn jeg trodde, hvertfall de 2 første ukene. Proppfull av hormoner og helt i ørska etter en ganske heavy fødsel og ammetrøbbel.

Nå går det veldig bra og vi koser oss masse. Men jeg trodde ikke det skulle bli så lite søvn. Som det blir sagt over her: trodde jeg var forberedt etter minimalt med søvn under graviditeten, men dengang ei!

Som førstegangs vet man jo ikke hva man går til, og jeg hadde vel egentlig ikke noen spesielle forventninger. En enorm omveltning er det uansett. Kunne aldri ha klart å forestille meg hvor enorm morskjærligheten er, det er helt fantastisk :-) Får jo vondt i hjertet flere ganger daglig av hvor glad jeg er i lillemor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barseltiden er iallefall helt annerldes med nr.2 enn med førstemann - det hadde jeg vel ikke tenkt på.

Selv om den største er i barnehagen om dagen, så tar hun såpass stor tid og oppmerksomhet når hun er hjemme, at det blir mye mindre tid på minstemann.

Han får mye mindre oppmerksomhet, kos, stimuli, pleie og pusling enn den første - dessverre.

Med førstemann lagde jeg fruktmos og pureer med økologiske grønnsaker og kjærlighet, badet hver kveld, gikk på babymassasje og stimulerte både verbalt og fysisk helt etter boka, smokkene ble byttet ut hver gang de falt på gulvet og kokt hver dag, you name it.

Denne gang er alt mye mer avslappet og det er såvidt vi gidder å tørke støv av ham en gang iblandt ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...