Gå til innhold

Erfaringer med babysafe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å gå til innkjøp av babysafe da gutten min på 6 mnd er så urolig på natten. Han snur seg ofte over på magen som resulterer i at han etterhvert våkner av at han står på alle fire. Jeg styrer mye om natten og det virker som om han bare roer seg når jeg holder han nede. Når jeg slipper ham går det 5 - 10 minutter før han snur seg igjen... STRESS!!! Har hørt at babysafe (nattpose med seler) kan hjelpe... Noen som har erfaringer med dette?

Hilsen trøtt mor:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil også gjerne ha litt tilbakemeldinger her.

Vi har nettopp kjøpt nattpose fra BabyDan. Er på natt nr.2 nå, så har ikke så mye å melde. Tulla er 8,5mnd og fryktelig urolig på natta. Har snudd seg over på magen en stund, men vi har sluttet å bry oss med å snu henne rundt (hun er så sterk i kroppen). Det største problemet er at hun krabber rundt og reiser seg i sengen. Får jo ikke akkurat nattero på den måten (noen av oss).

I tillegg til å roe henne på natta, vil lære henne å sovne av seg selv (nå er det pupping og trilleturer som gjør susen), samt avvenne henne på natta (jeg er tilbake i jobb).

Mange typer erfaring ønskes fra dere der ute!

Skrevet

har veldig god erfaring med babysafe. Jenta mi fikk ikke til å roe seg av seg selv og var helt vill i sengen, spratt opp som en fjær og ormet seg rundt som en mark. Vi brukte over en time på leggingen og måtte ofte sitte å holde henne fast nedi sengen. Så begynte vi å bruke bebysafe og skjønte ingenting da det plustelig tok 5 minutter å legge henne fra den første natten. Hun lå og koste seg og klappet og sang istedet for å sprelle. Kjempedeilig. Tar henne løs når hun har sovnet slik at hun kan ligge som hun vil iløpet av natten. Men posen gjør uansett slik at hun ikke sparker av seg dyna. Verdens beste oppfinnelse! Var selv superskeptisk til "tvangstrøye", men ble reddningen for oss. Lykke til:-)

Skrevet

bare gode erfaringer med det ja ;-)

Skrevet

Hmm,er skeptisk til å "sette fast" barna,søsteren min ble nesten kvalt i en babysafe,men hvis man løsner selene etter at barnet har sovnet går det vel greit...

Putta junior 6mnd i pose(uten "seler") for å unngå at han snur seg rundt på magen for så å ligge å hyle for at han ikke klarer å snu seg tilbake,hehe etter 1 dag så klarte han å snu seg med posen så det funka dårlig....desverre

Skrevet

Bare gode erfaringer her, minsten brukte mye kortere tid på å sovne da vi begynte med babysafe.

De blir jo bundet enda mer fast i vogna, så ser ikke helt problemet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...