Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg skal snart igang med mitt andre IVF forsøk. Sist hadde jeg en såkalt "lang protokoll" med nedreguleringsstart med nesespray på dag 21.

Nå skal jeg prøve en antagonist kur (med Puregon), der jeg starter med sprøyter på dag 2. Har ikke fått snakket med klinikken enda, men leste på nettet at det er noe de har gått over til å bruke på kvinner som er over 40 år gamle. Det gir visst færre forsøk som må avbrytes, og flere egg som blir hentet ut, men visstnok ikke flere som blir gravide enn de som går på den lange nedreguleringsprotokollen.

Flere som kjenner noe til dette?

Hvilken type protokoll er dere på/skal dere ta?

Ønsker alle masse lykke til, særlig til Mature som skal teste snart!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7867452-rundt-40-tr%C3%A5den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nina 40pluss

Jeg er en av de du beskriver over. Jeg har vært igjennom to runder (til og med dobbelt) med spray og disse har ikke funket. Kroppen min ble ikke nedregulert. Første gangen med ivf i fjor gikk det helt greit og jeg ble til og med gravid! Men altså ikke nå. Kroppen min er sta, hehe!. Derfor nevnte legen at da skal jeg begynne med sprøyte. En antagonist sprøyte som ikke stimulerer hypofysen, slik sprayen gjør. Forskjellen nå er at medisinene må tilpasses min syklus og ikke omvendt. Dette blir spennende. Jeg var glad jeg fikk alternativer og at det ikke blir forsinkelser i syklusen. Jeg vet ikke så mye mer om den. Har du et nettsted jeg kan slå opp, så hadde jeg blitt glad.

Ha en fin dag ,)

Hei apriljente!

Vet ikke mye om det selv. Søkte litt på nettet og kom jeg over en artikkel. Her er linken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=12012875&dopt=Abstract

Hva skjedde da kroppen din ikke ble nedregulert? Fikk de ikke stoppet den naturlige eggproduksjonen?

Når skal du starte med sprøyter denne gangen? Jeg forventer å starte rundt uke 6. Jeg er veldig spent. Går du til akupunktur eller fotsoneterapi? Jeg gikk til akupunktur ved forrige forsøk. Tenkte gjøre det nå også, selv om jeg kanskje er litt sent ute...

Jeg er 38 og dermed "rundt 40", ikke sant? :)

Jo, jeg skal også ha kort protokoll, noe de kaller "flare up" denne gangen. "Vanlig", lang protokoll i oktober førte til fire egg ut, men kun ett befruktet -- som ikke delte seg. Da ble det heller ikke innsetting. Nå skal de altå prøve flare up med meg. Er satt opp til icsi i uke 7. Vet ikke mye om denne behandlingen.

Forresten - Hva slags verdier for fsh hadde dere etter cc-testen (pergotime)? Jeg hadde rundt 10, 5 etter kuren, noe de sa var normalt om enn ikke topp. Lurer på om dette har noe å si for valg kort protokoll? De har ikke sagt noe om det på Riksen.

Annonse

Hei Måneskinnsjenta!

Jeg hadde lang protokoll for et år siden. FSH på 11,2. Jeg fikk ut 3 egg, 2 ble befruktet og tilbakeført, men de festet seg dessverre ikke...

Fikk den gangen beskjed om at jeg har aldersrelaterte "trege" eggstokker. Nå har jeg bare korrespondert med klinikken pr post, og fått beskjed om at jeg skal gjøre en antagonistkur, og starte med sprøyter dag 2. Men de har ikke sagt noe om nye blodprøver. Synes kanskje det er litt rart, men har tenkt selv at siden FSH kan variere ganske mye fra syklus til syklus så vil jeg ikke stresse meg opp med at FSH'en er for høy.. Det er kanskje dumt.. Vet at i USA så overvåker de alle kjønnshormonene nøye i forkant av forsøk, og velger da en måned med gunstig FSH...

Jeg regner med å starte med sprøyter i uke 6. Hva mener du med cc-testen (pergotime)? Kanskje veldig dumt sprøsmål... sorry...

God kveld!

Jeg ønsker deg lykke til med neste forsøk! Statistisk så...... :-))

Jeg leste det samme som deg med måten de skal i gang med, for dem 40 + men har ikke selv hørt om det. Kanskje neste gang...?

Jeg har fremdeles ikke noe lureri i utfloden bare hvitt... så da nærmer ubønnhørlig testen seg for meg, Morgenurinen i morgen!!!

Føler ellers ingenting alle "bivirkninger" er borte forutenom brystene som jeg synes lever litt sitt eget liv om dagen.

Jeg er spent og pittelitt rastløs i kveld, kanskje ETT glass rødvin er på sin plass i kveld, forhåpentligvis blir det sånn ca lenge til neste gang!!

Er forberedt på negativ da det er mitt første forsøk og prøver å være realist.

Takk for omtanken!

Åh så spennende mature! Får nesten sommerfugler i magen på dine vegne... Vet om en over 40 som unnet seg et glass vin hver kveld underveis i prosessen, og som ble gravid. Hun sa at vinen hjalp henne å slappe av.. Krysser fingre og tær for deg!!!

Hei Nina40pluss .

Takk for linken, skal prøve å sette meg litt inn i dette etterhvert.

Det som skjer når min kropp ikke blir nedregulert er at de målte eggposene, som da var større enn de skulle være, ja nesten dobbelt så store. Så kroppen min lever sitt eget liv tydligvis..

Skal til legen førstkommende mandag, og så begynne på sprøyter ganske snart, enten uke 5 eller 6 (hvis alt går som det skal denne gangen). Sprøytene må følge min syklus. Er ganske spent jeg også. Er ihvertfall glad det er muligheter om det ene eller det andre ikke virker :) Merkelig, men alt gikk så greit på første forsøk...hva skjer.. hmm..

Jeg har også gått til akupunktur og fotsone i flere år og har stor tro på dette. Styrking av livmor, nyre-energi og slimhinner bl.a.

Skal også prøve fosterklister som jeg har en resept på.

Det er aldri for sent å begynne med alt. behandling. Det virker fra dag 1. Jeg hadde også akupunktur før og etter dagen for egg-innsetting. Vil anbefale dette også.

Vi får holde hverandre oppdatert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...