Gå til innhold

å fly med sprøyter nå, etter de nye reglene..

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om man kan få problemer med sikkerhetskontrollen når man reiser med sprøytene i håndbagasjen.

Jeg bruker gonal-F og det er jo en sånn pennsak med veldig små spisser. Regner med at det går bra hvis jeg har med resepten.

Men teller sprøytene med som væske innen for litergrensen? Må jeg putte dem i sånn pose. Eller kommer de utenom?

Fortsetter under...

Er egentlig ikke helt sikker...men vil tro at det teller som væske ja. Så de må nok i en sånn pose ja. Ellers er det jo bare å putte det i den bagasjen du skal sende. Men...skjønner godt at du vil ha det i håndbagasjen. Bagasjen man sender KAN jo komme bort på veien...eller bli forsinket osv...Men uansett...det er jo ikke mye væske i en sånn sylinder. Så det skulle jo gå greit å ta den i håndbagasjen.

Lykke til iallefall!

Og god tur! :)

Klemmer fra

Jeg var i utlandet like før jul og hadde med Menopur, Gonal F og Synarela sprayi hpndbagasjen. Hadde med legerklæring på engelsk som sa at dette var nødvendig medisin iforbindelse med prøverørsforsøk og at det var helt nødvendig å ha i håndbagasjen. Dersom det sendes i kofferten risikerer en jo at medisinen blir veldig kald, som den ikke tåler å bli, og evt. i verste fall at bagasjen forsvinner eller blir forsinket. Jeg gikk igjennom sikkerhetskontrollen uten å legge medisinene i pose og uten å si noe som helst. De så faktisk ikke medisinene og sprøytespissene på skjermen en gang. Så det var ikke problem,. Dessuten hadde jeg jo i alle tilfeller legeerklæringen som sa at medisinene og sprøytespissene måtte ligge i håndbagasjen. Så bare reis med fly du, tror ikke du vil få problemer, men husk legerklæringen! God tur og lykke til med forsøk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...