Gå til innhold

Er det virkelig ingen som drikker alkohol mens de ammer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor på ammedebatten står det at det kan gi varige skader bare å drikke alkohol?

Var vel et par ammehjelpere som advarte om at det å drikke seg totalt drita (rotbløyte) gir risiko for at utdrivningsrefleksen skades. Har faktisk fått svar fra de samme om at det går fint an å drikke noe alkohol selv om man ammer. Så jeg tror ikke du har lest innleggene deres særlig grundig for å si det sånn. Man er jo ikke nødt til å drikke seg drita selv om man tar seg en fest? Så jeg ser ikke helt sammenhengen mellom ditt innlegg, og de innleggene jeg fant på ammedebatten.

Fint om du kan oppgi en link til det innlegget du referer til der det står at alkohol er veldig fy fy og kan gi varige skader.

Og for å svare på spørsmålet ditt, jeg ammer og har vært på fest og drukket alkohol flere ganger jeg. Ikke verre enn at babyen får flaske fram til neste morgen, og at man passer på å ikke drikke alt for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koser meg titt og ofte med vin. Hvis jeg bare tar et eller to glass ammer jeg (så sant ikke han skal ha mat rett etter jeg har drukket da) Prøver å følge 3-timers regelen. Dersom vi har vært på festelig lag har jeg melk i fryseren som jeg gir han med flaske om natten. Drikker meg ikke "drita".

Til bellanotte:

Du trenger ikke pumpe for å helle ut i vasken. Melka holder samme promille som deg. De 2 gangene jeg har vært på fest har jeg ikke pumpet meg om natten, og gitt flaske fra frys melk. Om morgenen når jeg er promillefri pumper jeg brystsprengen og fryser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...