Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 ? Er det ingen av dere ammere som tar dere en fest en gang i blant? Ser på ammedebatten at det er veldig fy fy og kan gi varige skader osv osv.....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 jeg har drukket mye alkohol. dvs ikke så mye av gangen, men ofte. Tar meg en pils annen hver kveld kanskje. men sjelden mer enn det. i så fall gir far flaske. Men klart man kan drikke alkohol. Og jo eldre ungen blir jo mer klarer de å bryte ned.
Muffinsmamma Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Jeg gjør!! Har ikke vært redd for det. Kjører samme opplegg som anonym over her.. drikker ikke så mye øl, men rødvin. gjerne 2-3 glass i uka, til god mat eller når jeg vil slappe av etter en lang dag.
MammanTilGullene Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Jeg drikker ikke i det hele tatt mens jeg ammer, men så gjør jeg stort sett ikke det når jeg ikke ammer heller da.
♡ A & E ♡ Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Har ikke så lyst på at jeg gidder pumpe meg for det
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 det kan fort bli ett par glass vin her ja..hvis jeg har drukket 1 glass ammer jeg etter en time eller to.. hvis det blir mer enn det får mini flaske;)
K123 Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Man kan jo gi MME om man ikke gidder pumpe. Men det er jo ikke nødvendig å pumpe heller. Når frøken legger seg kl 1930. så tar jeg gjerne et glass rødvin eller en øl. Til og med to glass eller to øl. Og ammer kl 23. Dette begynte jeg med da frøken var 4,5 mnd. Da er hun i stand til å bryte ned den bittelille promillen som fortsatt er i melka. om det er noen da! Men jeg slutter å drikke ca 1,5 - 2 timer før jeg skal amme.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Er det noen som kan drikke ei flaske og mer her da hvis man har barnevakt, altså ta en real fest? Og barnet får flaske seff. Er jo litt om det med utdrivingsrefleksen ifølge de på ammedabatten...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Jeg tror en real fest er veldig bra for utdrivingsrefleksen!
Rut Bram Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Jo, jeg drikker alkohol avogtil, og har vært ute og festet litt noen ganger. Minsten her er 3 1/2 mnd. Som regel har hun siste måltidet for kvelden i syvtiden - og så er ikke neste måltid før i 3-tiden på natten. Da tar jeg meg ett glass vin eller to med god samvittighet Hvis jeg er på skikkelig fest får hun selvfølgelig pumpemelk på flaske. Ikke noe problem det
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har gjort det et par ganger, nytt 1-2 glass mens jeg har ammet. Har brukt kanskje 2-3 timer på å nyte 2 glass. Hadde tenkt å vente til 3 timer etterpå for å amme men hun våknet jo opp før hun pleide så da ammet jeg henne likevel. Kan ikke skjønne at det skal gjøre noe. I såfall hadde visstnok jeg tatt skade av det har mammaen min fortalt.
*toppris* Skrevet 20. januar 2007 #12 Skrevet 20. januar 2007 barnet får i seg den promillen man har i blodet for så at det blir tynnet ut av dets eget blod. man forbrenner selv 0.10 t 0.15 promille i timen. 0,5liter øl gir ca 0.5 i promille... så er bare å regne litt... men trenger vel ikke være helt hysterisk... så lenge man ikke drikker ofte osv samtidig som man ammer...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #13 Skrevet 20. januar 2007 Hvordan definerer dere "samtidig" med at man ammer? Jeg drikker et glass vin ganske ofte, men det er alltid etter at datteren min har lagt seg og det går minst tre timer til hun skal ammes. Da er det vel ikke noe alkohol igjen i melka å bryte ned eller?
Mersa og gutta <3 Skrevet 20. januar 2007 #14 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har drukket over en flaske et par ganger etter Magnus ble født. Hadde laget klar noen flasker mm, og hadde et lite lager i frysern. Hadde pumpa med meg på byn og pumpa meg to ganger i løpet av kvelden. Tar meg gjerne et glass eller to iløpet av en kveld ellers også, styrer ikke med flaske av den grunn
mammaentiltrulte Skrevet 20. januar 2007 #15 Skrevet 20. januar 2007 tok et glass rødvin i juleselskap og et likør på nyttårsaften. ellers ahr jeg ikke rørt alkohol siden jeg ble gravid. føler ikke noe behov for det heller
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 20. januar 2007 #16 Skrevet 20. januar 2007 Jeg drikker alkohol i ny og ne. Men ikke akkurat MENS jeg ammer :-p
*toppris* Skrevet 20. januar 2007 #17 Skrevet 20. januar 2007 amme rett etter man har drukket, eller hvis man er alkoholiker, da går det jo i ett... men et glass rødvin eller ta seg en øl gjør ikke noe...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #18 Skrevet 20. januar 2007 jeg har ikke drukket alkohol siden før jeg ble gravid...jeg har aldri vært glad i å ta meg et glass vin sånn innimellom...eller å ta en øl (det liker jeg ikke)... så jeg pleier bare å drikke når jeg skal ut på byn eller på fest... var ferdig med festingen før jeg ble gravid..og har ikke følt noe behov for å feste enda.. (hun er 8.5 mnd)men ser ikke at det er noe galt i å drikke litt av og til... har også hørt at hvis du drikke alkohol så har du kanskje 1 i promille... da inneholder melken babyen drikker 1 promille alkohol...og det er jo omtrent ingenting...
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. januar 2007 #19 Skrevet 20. januar 2007 Jeg er av den oppfatning at de som mener at man ikke kan ta seg et glass vin selv når ungen er borte på overnatting er ekstremister (og en smule hysteriske, spør du meg). Blir vel ikke så ofte på meg heller, men det er kos å ta seg et glass på lørdagskvelden eller litt mer i festlige lag innimellom. Når det er sagt, så passer jeg på at jeg ikke har promille når jeg skal mate lillegutt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. januar 2007 #20 Skrevet 20. januar 2007 Jeg gjør!! Drikke litt øl og rødvin. Sprit er jeg ikke noe glad i. Drikker meg ikke full. Har ingen dårlig samvittihet for det.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #21 Skrevet 20. januar 2007 Tok meg to corona i går kveld,var deppa pga lite melk.Sov godt i natt ammet idag tidlig og melka har kommet tilbake :0) Tror ikke han tar skade av så lite..Pils er ett gammelt kjerring råd for å få mer melk.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #22 Skrevet 20. januar 2007 tror ikke det er noe problem en gang i blandt det er jo bare å pumpe nokk til at ungen får på flaske da. det er lov å ta en slik kosekveld en gang i blandt selv om en har fått en baby. nå drikker ikke jeg alkohol fra før men jeg ser ikke noe i veien for at en kan ta seg et par glass en gagn i blant.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #23 Skrevet 20. januar 2007 Jeg drikker ofte et glass eller to med rødvin om kvelden. Men så ammer jeg ikke før på morgenen da. Men i jula drakk jeg ganske mye rødvin et par kvelder, og ammet 6 timer etterpå. Jeg tror at det er andre stoffer enn alkohol som kan være "skumle" hvis en drikker mye. Hvis en drikker mye rødvin, har en jo i seg mye druer, f.eks.! Selve alkoholen blir så uttynnet i morsmelka at det umulig kan ha noe å si, tenker jeg. Men før gutten var 6 uker, drakk jeg ikke noe.
Bellanotte Skrevet 20. januar 2007 #24 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har ikke rørt en dråpe alkohol siden jeg sluttet med p-pille og viste at jeg kunne bli gravid. Det er nå 1 1/2 år siden jeg drakk et par glass vin. Nå er sønnen vår 9 mnd og blir ammet fortsatt så her blir det ikke rørt 1 dråpe. Det hadde blitt mye styr for så lite syntes nå jeg da. Pumpe seg før fest (det som babyn kan få) og pumpe etter fest ( det som skal helles ut i vasken). Nei da lar jeg heller være..............
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 20. januar 2007 #25 Skrevet 20. januar 2007 Jeg drikker helt normal mengde. Ett glass rødvin eller to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå