Gå til innhold

hvordan er soverutinene til julibarna???


langevipper

Anbefalte innlegg

Før vi begynte med grøt var det slik:

 

Vi lå henne i 19:30 - 20:00 tiden... mer eller mindre

og så sover hun til 4:30-tiden fikk pupp og sov videre til 7 - 8 tiden fikk pupp og sov videre til 9-10.

 

Om dagen sover hun bare en gang fra ca 12 - 13 til 16

 

Nå som vi har begynt med grøt merker jeg at sove rutinene trenger å bli endret, men jeg finner ikke helt ut av når jeg bør legge henne. Har lagt henne om dagen når hun viser at hun er trøtt. Men nå som hun sover bedre om natten så vet jeg ikke helt...

 

Har dere endret soverutiner etter at dere begynte med grøt? Bør jeg prøve å legge henne 19 tiden... eller bør jeg gradvis legge henne tidligere å tidligere til jeg kommer ned til 19 eller 18?

 

Vi får ikke rutine på måltidene fordi hun sover til forskjellige tider nå alt ettersom når hun våkner...for hun må alltid sove igjen når hun har vært våken i ca 2 timer. I dag våknet hun utrolig nok 10:30, så da måtte jeg bare lage mat i en fei å få i henne grøt før søvnen tok henne igjen. Det gikk akkurat. VI hadde litt problemer med en bæsj i går kveld så det er defor hun sov så langt ut på dagen...hun sovnet ikke før 23:30 og våknet i natt for pupp 4:30...

 

I dag skal jeg legge henne tidligere selvsagt, men noen ganger viser hun at hun er trøtt i fem tiden og det er jo litt vel tidlig...særlig hvis hun bare har vært våken i 1 - 2 timer.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per sovner ca. 20, noen ganger før, men alltid ml 19-21. Han står opp ml 6-7 og sover etter en time, deretter går det to timer ml hver gang han sover. Siste lur ca 1730.

 

Han spiser ca 2 ganger på natta, bare 1 hvis jeg klarer å holde meg våken til å legge ham tilbake på rommet sitt. Han sover best hvis han er på sitt eget rom, har hatt han der siden han var 5 uker. Lukter ikke puppen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer fortsatt, så jeg er vel ikke noe å sammenligne med. Har ingen rutiner i det hele tatt her, vi... Han legger seg som regel 19, men er noen ganger trøtt tidligere, så det hender at vi legger ham så tidlig som 18... Ammes 1-5 ganger på natten. Står opp en gang mellom 06 og 09... Og sover ofte en halvtime x 3 på dagtid, i blant klarer jeg å lure ham til å sove lenger...

Synes også det virker vanskelig det med fast føde, hvordan skal man egentlig rekke å få i dem all maten inne i mellom all sovingen?! De skal jo også ha rene bleier og litt tid til å leke også...

 

Det høres jo ut som om du har en skikkelig sove-baby.... Du må vel bare gjøre det sånn at du gir henne grøt nesten med en gang hun våkner av nattesøvnen sin. Så får det klokkeslettet bare variere ettersom når hun våkner... Det gjør vel ikke noe om ikke måltidet kommer på helt samme klokkeslett hver dag. Hun våkner vel dersom hun er sulten. Rutiner får hun vel helt sikkert om et halvt år når hun skal begynne i barnehage?! :o)

 

Kanskje ikke så mye til hjelp, men det var nå mine tanker... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi legger seg mellom 19 og 19.30 hver kveld.. sover da til alt ifra 6- 7.30. Da får hun ei flaske og sover videre til ca halv 9.

 

Første dupp er to timer etter hun har stått opp--> halv 11

 

Så prøver vi å få til en litt lengre hvil ca 13.30.. av og til sover hun halvannen time.. Men ofte bare en halvtime her også..

 

Siste hvil er rundt kl 17.. da sover hun ca en halvtime..

 

Legger seg da greit kl 19-19.30 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg sliter voldsomt med å få noen rutiner. Har nå begynt å legge henne ca 21-22 og da kan hun sove til neste morgen men spiser da ca hver 2 time hele natten igjennom.. Ellers sover hun kanskje 2 dupper på dagen av 30min hver... hun spiser middag fra glass, men nekter plent å spise grøt... Men er ellers søt og blid så mistenker henne for å ha et lite søvnbehov

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere delte deres erfaring:-)

Og takk til deg Carina som sa akkurat det jeg har tenkt, men ikke har liksom klart å godta. Har hatt litt dårlig skjyldfølelse pga at jeg ikke har klart å gi henne grøt måltidene til noe lunne faste tider. Hun sover så forskjellig, noen netter sover hun igjennom og får en god slurk mm om morgenen og da er hun ikke så sulten med en gang, andre ganger våknet hun midt på natten får mm og da har jeg ikke nok til henne om morgenen og må løpe på kjøkkenet å lage mat til henne med en gang.

Men siden hun sovner igjen etter 2 timer skal jeg gjøre vane av å lage mat til henne med en gang,...bare ekstremt raskt visst hun har spist i løpet av natten for da har jeg ikke et fullt lager med mm. Oda blir illsint hvis hun må vente på mat i mer enn et par minutter.

 

Er det noe jeg lurer på heretter så kommer jeg til å stille mitt spørsmål her på juliklubben... julimødre vet best om julibarn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benjamin sover (iallefall i det siste) fra ca 19 til 07. Så får han mme, og en stund etterpå er det soving. Andre måltidet på dagen er ca kl 10. Da er det grøt. Vil ikke drikke da. Så sover han en lur til kanskje i 12-13-tiden. Mme igjen når han blir sulten.ca kl 14. våken som regel en stund før han sover igjen i 16tiden. Mme igjen og våken til grøt kl 18.30. Så legging for natta. Men alt dette er veldig ca. Det er så forskjellig. Duppene varer kanskje 30min som regel. Er vi ute og går tur, varer de lenger og da sover han mindre.... Spiser han alt grøten,så drikker han mindre den dagen...Er vi på besøk, sover han veldig lite...Har ikke noen spesiell rytme. Bare at det andre og siste måltidet på dagen er grøt. Sove får han når han er trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvner halv ni-ni på kvelden, våkner klokka 6(7 om jeg er heldig).

 

Sover et par timer før 12, og en halvtime mellom 12 og 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi begynte med grøt måltid nr 2 så sover han hele natten :) Sover fra 19.30 til ca 7- halv 8, før en flaske med 150 ml mme og sover videre til 9 -10 :) Er godt fornøyd nå, men en vet jo aldri om det kommer til å vare da :)

På dagtid så legger jeg han når han virker trøtt, siste duppen kl 1700, ellers blir det tull med leggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...