Gå til innhold

uke 20 = 5 mnd`er??

Lilla`83 *snuppa & snuppen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller hvordan regner dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten 20+5...

Skrevet

Reknar at ein er 4 1/2 mnd på veg når ein er 20 veker på veg, då er ein halvvegs. Men ein er i 5. mnd av svangerskapet då - det er det eg seier til svigers (i Mexico tel ein mnd og ikkje veker)

Skrevet

1-4 uker i din 1 mnd

5-9 uker i din 2 mnd

10-13 uker i din 3 mnd

14-18 uker i din 4 mnd

19-22 uker i din 5 mnd

23-27 uker i din 6 mnd

28-32 uker i din 7 mnd

33-36 uker i din 8 mnd

37-40 uker i din 9 mnd

Skrevet

du kan åsså regne sånn som meg..jeg hadde siste mens 18 august...så 18 januar var jeg 5mnd..da var jeg 21+6...det er jo 4,3 uker i en mnd..ikke 4 uker..mange som tar feil der=) husk åsså at en mnd går fra dato til dato=)

Skrevet

men svangerskapsmånedene er vel à 4 uker?

Skrevet

Ja, den regningen der stemmer med mitt hodet...

hehe....

takk til dere alle.... ;o)

ble litt klokere av svaret til lbhu... ;o)

Skrevet

en måned er like lang samme om det er svangerskapsmåned eller ikke, 30 eller 31 dager, unntatt februar som er 28. Hadde man bare regnet 4 uker hadde man jo gått gravid i 10 mnd da.. siden det 40 uker...

Skrevet

Jeg har termin 4.juni, og tenker derfor at jeg er 4 mnd på vei 4.jan., 5 mnd på vei 4.feb. osv.

Skrevet

hei hei.. jeg har termin 2juni. og er 20 + 6.. jeg regner med at jeg er 5mnd på vei siden 2juni er begynnelsen av mnd.

Hvor er det du skal føde hen??

Skrevet

jeg er 25+5 i dag,så jeg er vel i 6mnd da.Så spenned da.

Skrevet

Jeg trodde også en mnd var fire uker, men da stemmer det ikke helt til slutt... så hvis du regner annenhver mnd 4 og 5 uker så stemmer det i hvertfall med antall uker vi er gravide :) Innvikla...

Skrevet

Jeg har termin 19.04 og regner da at jeg har tre måneder igjen 19.01, det vil da si at jeg var 6 fulgåtte måneder 19.01.

Skulle jeg regnet fra første dag i siste mens som var 07.07 ville jeg vært 6 fulgått 07.01... men da ville jeg jo ha vært gravid i 9 måneder og 12 dager ved termin.

De fleste som ikke er gravide, eller ønsker å bli det er ikke så inne i uker og måneder, så derfor velger jeg å regne meg bakover fra termindatoen for å finne ut hva jeg skal si når noen spør hvor langt jeg er på vei. Selv om jeg i dag praktisk sett har vært gravid i 6 måneder og 14 dager så sier jeg til de som spør at jeg har 6 fulgåtte måneder bak meg, i stede for å si 6,5 måneder på vei....

viss jeg hadde sagtt 6,5 måneder ville den som spurte regnet seg ut til at jeg skulle ha termin i begynnelsen av april...

sikkert tungvint forklart men sånn tenker nå jeg da... hehe:)

Skrevet

Et svangerskap varer vel litt lengre enn 9 mnd? 9 mnd og ca 1 uke er vel det riktige?

Skrevet

Ja men det er riktig det, et svangerskap varer lenger enn akkuratt 9 mnd. 40 uker er nemlig ikke akkuratt 9 mnd.

Skrevet

det er 9 1/2 mnd... sånn ca iallefall...

Skrevet

Med 40 uker regner man 10 svangerskapsmåneder fordi man regner med 2 uker før EL, altså fra siste mens.

Ellers så er et svangerskap ca 9 1/2 mnd . Så ofte regner man den site mnd og ettersom 9.md til vanlig..

Svangerskapsmåneder er regnet i 4 uker fra siste mens til fødsel på 40 uker= 10 svangerskapsmåneder.

Derfor er man i 25.uke når man er 24+1-7 , og i 5.mnd ved 20 uker.

Sånn offisielt sett.. hva man gjør i praksis er vel litt forskjellig , for de fleste regner vel i hele dato måneder og tar utgangspunkt i termindato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...