Gå til innhold

April: Pottetrening?

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt? Vi har prøvd litt. Do vil han ikke sitte på; blir hel stiv av skrekk - så det monsteret venter vi med. Potta er greit å sitte på. MEN bare med buksa på. Ute bukse/bleie blir den og skummel..... :-) Men å sitte på den med buksa trygt på; det er greit. spesilet morro er det å kjøre rundt på stue golvlet med den (han sparker seg fremover) Endelig har han nå skjønt at bæsj og potte hører sammen. Så nå insisterer han å sitte på potta med bukse/bleie på ETTER at han har bæsjet på seg :-)...som dere skjønner har vi et stykke igjen....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7866674-april-pottetrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har faktis lillegutt sittet på do siden november,og fikk pottestol i julegave fra gudmoren,lager lyd når han gjør noe,så den er stas.

De i bhg. er blitt flinkere til å sette han på do/potte også.

Her gikk det over all forventning,men tror ikke vi blir å slutte med bleie før det blir litt varmere i været,er jo - 7 grader her idag selv om sola er kommet..brr..

Men han sitter på potta si,tisser der,så skal han tømme det,så skal han tisse på do etterpå,så her går det gjerne 15min før han er ferdig med "rutinen" sin hehe=)

Når jeg er på do,så drar han av seg stømpebuksa og skal sitte på potta si,hehe,travelt til tider,men går bare godt her=)

Jeg bare satte han på do en gang,og heldigheta var vel at han tisset med en gang,og jeg roset han opp i skyene,og han klappet så stolt,og etter det så er det tissing på do når vi skifter bleie på han,eller når han selv vil,er ikke slik at vi stresser med å få han på do med en gang vi ser han han tisser i bleien,tar det sakte med sikkert =)

Vi har kjøpt potte, men lenger en det har vi ikke kommet... Tenkte kanskje vi kunne prøve oss frem ettersom det er meget tydelig når snuppa bæsjer, men så blir det liksom aldri - vi er for trege på avtrekkern, hehe. Men en morgen da jeg satt på doen nede (der potta står inne i skapet) dro hun den ut, dro ned buksa (men ikke strømpebuksa) og satte seg på den, så noe har hun fått med seg :o) Håper vi kan få litt mer dreis på det i løpet av sommeren, og jeg håper veldig at hun ikke er nærmere 4 før hun slutter sånn som søskenbarna sine :o/

Didrik har sittet på do to ganger her hjemme, og da har han presset fælt, men noen bæsj kommer ikke ;-) Men han viser hvertfall at han har fortstått hva man holder på med når man sitter der.

Siden det å sitte på do ikke var noe skremmede, til nå, har jeg kjøpt en doring til han. Men vi har ikke begynt å bruke den enda. Men jeg tenker at om han syns det er greit å sitte på do og takler det, er det dumt å bruke potte i tilllegg. Like greit å starte rett på doen.

Vi stresser uansett ikke med noe. Jeg tenker at vi kommer til å prøve mer til sommeren når det er lite klær.

Har ikke tenkt å begynne med pottetrening enda... Men potten er i hus, så hun blir vant til den.. Men i det siste har hun blitt veldig interessert og opptatt av å "tissa doa", og da må vi løfte henne opp på do, så lager hun tisselyd og skal ned igjen... Samme om det er med eller uten klær/bleie... SKal bare oppå og tisse..hehe.. Men det kommer ingenting -ikke når bleien er av, iallefall... Men har jo også tenkt tanken at vi kanskje kan slippe potten, siden hun ikke er redd for doen... men den tid den sorg... Er leeeeeeeenge til hun er bleiefri iallefall... ;)

Natalie fikk prøve litt potte med svigers, hun lekte litt med den.. så etter en stor diskusjon med svigermor om at det var tull med potte, mye lettere å gå rett på do for da slapp du rengjøring... SÅ det endte med at vi kjøpte en slik ring, og den var jo populær først, men så var den visst ikke så god kvalitet så hun datt neddi doen ;(

Som igjen endte med doskrekk... så nå skal vi til innkjøp av potte.. for hun var veldig intressert i å "tikje" på do... selv om det ikke skjedde noe...

Jah.. men vi har nok en lang vei å gå enda... men vi har fått problemet som Natta og Alexandra hadde.. kler av seg klærne og bleia, så tror vi må få litt pottetrening fremover jah!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...