Gå til innhold

Er det noen av dere som er sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Hei!

bare lurer på om det er noen av dere som er sykemeldt? Og for hvilke plager ble dere sykemeldt? Var det vanskelig å få sykemelding hos legen? Selv er jeg i 9. uke nå, og har foreløbig vært borte fra jobb en dag. Er mye plaget med kvalme og en konstant trøtthetsfølelse... I tilegg har jeg også en del diare, er det flere enn meg som har det??? Har lest at det er vanlig å få forstoppelse, men jeg opplever altså det motsatte... Synes det begynner å bli ganske slitsomt å være på jobb med alle disse plagene, kunne ikke tenkt meg å sykemeldt meg 100%, men kanskje 20%, så jeg ikke er like utslitt etter endt arbeidsdag/uke. Nå er det eneste jeg gjør utenom å jobbe å sove...Sover når jeg kommer hjem fra jobb, når jeg vokner prøver jeg å gå en tur, så er det hjem å legge seg igjen...Får ikke i meg så mye mat heller siden jeg er en del kvalm...Huff, nå ble det en del syting på meg, jeg synes jo absolutt det er verdt å gå igjenom! Bare lurte på om det er flere i min situasjon, også vegrer jeg meg litt for å gå til legen, så tenkte å høre om dere har noen erfaringer først...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7866464-er-det-noen-av-dere-som-er-sykemeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har vært i samme situasjon..

Er veldig sliten, har vært kvalm, litt opp og ned. Brukt mye tid på å sove etter jobb.Døgn rytmen har vært - våkne,, spise, dusje, gå på jobb, sove, spise, gå tur og deretter sove igjen

Var hos lenge på torsdag, ba der om hjelp mot kvalme og tid til å hente meg inn. Fikk anbefalt sea band mot kvalm... har faktisk fungert...

Fikk også 20% sykemelding.. og gleder meg veldig til en roligere uke. Skal jobbe 80% i 2 uker fremover...

Hei!

Jeg går i aktiv sykmelding. Det startet med full sykmelding hele desember pga av noe legen mener er på grensen til utbrenthet. Var helt tom for energi. Nå etter jul fikk jeg derfor anbefaling om å starte forsiktig med aktiv sykmelding. Det passet fint i forhold til graviditeten også. Fikk klaff på prøverør i desember!! Er også trøtt og litt kvalm og har en mage som ikke får bestemt seg. Skifter mellom forstoppelse og diare egentlig.

Det som er godt nå, er at jeg får litt roligere uker, med noen korte dager. Får til en dag fri pr uke også. Kjenner at det gjør godt. Skal gjøre alt for at lillegull skal ha det best mulig nå etter mange års prøving. Dette må gå bra og jeg vil ikke risikerere å ødelegge med stress.

Begynner vel antakelig i gradert sykmelding i februar.

jeg er også aktivt sykemeldt. veldig greit å styre dagene litt selv etter formen.. er vel sykemeldt til i slutten av februar når det har gått 12 uker. Det e utelukkende pga kvalme. tror de fleste leger har god forståelse for at det ikkje går ann å gå på jobb sånn..

Takk for svar:) Lurer også litt på hvordan arbeidsgivere reagerte? Fortalte dere grunnen til sykemeldingen? Selv jobber jeg i barnehage, tror ikke det blit populært at jeg blir borte fra jobb allerede så tidlig i svangerskapet. Har bestemt meg for å prøve å gå i full jobb litt til før jeg tar avgjørelsen om å gå til lege...

Jeg ble sykemeldt i sjuende uke pga trøtthet og kvalme. La meg til å sove i åttetiden hver kveld. Ba ikke om sykemelding, var legen som sa det ikke var vits i å overanstrenge seg.

Grudde meg litt til å si det på jobben for føler liksom man skal jobbe selv om man er gravid. "Vi er jo ikke syke", liksom. Men det gikk heeelt greit.

Jeg sa grunnen til sjefen min, og han var kjempeforståelsesfull. Men man må jo ikke si grunnen. Du kan jo bare si at det er privat.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...