Gjest Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 SF-mål 3 ruter over det grønne feltet, over 5 ruter over den røde streken. Slik var det med de to andre også, over det grønne feltet hele veien og de ble over snittet (3900g og 4070g), skal bli spennende å se! Andre med store mager?
fox`y Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 hadde d slik me 1 mann jeg,han var 4225 gr da han kom til.. herre gangen har jeg blitt utrolig stor på kort tid, er 15+4 på vei bare men ser ut som jeg er 5 mnd... så lurer på hvordan d blir herre gangen..
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Ja jeg kjenner følelsen. Livvidden har økt med 26 cm og folk tipper 6 mnd på meg nå enda jeg bare er 4,5 mnd. Men slik var det sist gang også og han ble jo "bare" 4 kg, hadde endel fostervann sa jordmor, så det er kanskej det nå også, men jeg tror det har mer med hvordan man bærer barnet, jeg bærer langt ute, kanskje du også gjør det? Eller så pleier jo barna (av samme kjønn i hvertfall) å bli litt større for hver gang.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Heldigvis ligger jeg "bare" litt over den røde, innenfor den grønne (sf- 22). Gjorde det en lang periode med minsten også, men han var ikke mer enn 2960 ved fødsel. Men så er jeg også bare i uke 23, så han kan jo plutselig vokse mye...
Seriøst Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har visst kjempe mage, jordmor ble litt paff når jeg var på kontroll for snart en uke siden... Jeg var da 20 uker og sf målet mitt var 23..... Altså laaaang over det grønne feltet. Jeg var over normalen forige gang også men ikke i nærheten så mye som denne gangen, så jeg fikk litt panikk. Forige var 4030 gr når han kom til verden, så viss denne skal være mye større blir det ikke bra!! Håper det jevner seg ut snart.......
MammaiLarvik Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Jeg ligger også mye over det grønne feltet, 3 ruter over i uke 24. Men har fått beskjed om at det jevne seg ut etterhvert. Babyen er hvertfall ikke spesielt stor enda..........
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Jeg ligger også over det grønne feltet, og gjorde det med mine to første også. De veide 4300g og 4800g da de ble født. Jeg håper inderlig jeg vokser i rykk og napp så det gjevner seg ut litt etterhvert... En fødsel til med barn på nærmere 5kg frister IKKE! Jeg la på meg 12kg totalt med førstemann (som kom to uker før termin) og 16kg med andremann (som kom dagen før termin). Denne gangen håper jeg å holde vektøkningen på undet 15kg, starte modningskupunktur i uke 37 og føde ei "lita" jente på 4200g to uker før temin :-) Har vel egentlig ingenting vi skulle sagt, men jeg skal nå på UL i uke 36 for å måle str, så får vi ta det derfra. Ut kommer nok prinsessa mi uansett, gleder meg mer og mer til det!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Ja man kan jo ikke gjøre så mye med det uansett. Jeg har lagt på meg mye mer enn deg med mine fordi jeg får så mye vann i kroppen som gravid (gikk opp 27 og 21 kg, men ned alt på to uker igjen etterpå da), men en liten vektøkning hadde vært deilig da, det er jo så tungt med masse ekstra kilo!
Xenaen Skrevet 21. januar 2007 #9 Skrevet 21. januar 2007 Er litt spent på S-F målet mitt, men skal ikke før midt i februar til jordmor. Var jo veldig stor tidlig denne gang, men jeg har følelsen av at det har flata ut en smule. Min forrige jente var stor - 4230 og 51 lang, men da hadde jeg s-f mål på streken.
*RutIetutt* Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Forriga gang fikk jeg beskjed om at jeg kom til å få en baby på godt over fire kg pga magen min var så stor...men han var "bare" 3770g...hadde myyyye fostervann + at babyen lå langt fremme i magen.
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har ikke vært til kontroll siden uke 12, men klarer fint å måle selv, og nå måtte jeg bare ta et mål for å se hvordan jeg lå an :-) Tror jeg bærer barna mine veldig langt ute siden jeg kjenner spark så tidelig og så mye av det også, i hvertfall den forklaringen lege og jordmor har gitt meg. Blir spennende å se da xenaen om det blir en stor eller liten en denne gangen :-)
mamseeeen Skrevet 21. januar 2007 #12 Skrevet 21. januar 2007 huff:-) blir skremt av å lese dette jeg... var på kontroll i uke 25 å da var sf målet på 28cm, altså langt over det grønne området! jordmor sa at dette blir en stor jente! huff..min første var 2870gr og jeg syntes det var vondt å presse henne ut... tanken på å presse ut en på 4500gr skremmer meg:-( skal heldigvis på vekstkontroll i uke 30+++ nekter å føde jeg, hvis hun er over 4kilo..:-)
Fire småtroll Skrevet 21. januar 2007 #13 Skrevet 21. januar 2007 Uffda, ikke meningen å skremme noen. Må jo bare si da, at selv om jeg har født store barn før, og antagelig må det igjen vil jeg mye heller det enn å ta keisersnitt! Det er vondt å presse ut hodet uansett om ungen veier 3 eller 5 kg, men det fine med å få målt på slutten er at de kan hjelpe deg litt. Jeg kommer til å be om bedøvelsessprøyte rundt "åpningen" denne gangen, og et klipp så det blir god plass for hodet. Bedre det enn å revne. Og så er du på beina igjen etterpå. Tanken på et digert oprasjonssår i magen skremmer meg mer enn smertene ved å presse ut hodet, den smerten er jo borte så fort ungen er ute..
Xenaen Skrevet 23. januar 2007 #14 Skrevet 23. januar 2007 heia! Har født en gutt på 3300 og ei jente på 4300. Det ble ikke dobbelt så vondt - helt klart ikke!
jua 10.12.05 Skrevet 23. januar 2007 #15 Skrevet 23. januar 2007 Jeg har født 2 ganske store barn gutt på 4700 målte 38 rundt hodet og jente på 4100 målte 37 rundt hodet. Gikk kjempe fint begge gangene måtte ikke klippe eller sy noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå