Gå til innhold

Mannlig dagmamma??? Er det ok??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som har tilbud om dagmamma men det er en mann. Han har en egen datter og ønsker å ha et til barn å passe. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde syntes det hadde vært helt topp jeg!!!!!!!!!!! Her i huset så leker sambo på en helt annen måte enn det jeg gjør, og det tror jeg ungene har godt av. Litt mer sånn herjing og mye mer ut osv. Det er jo ingenting som tilsier at han skal være skumlere enn en hvilken som helst kvinne.......

Skrevet

Det har jeg hatt, og det var helt topp;)) Jenta har fortsatt et veldig godt forhold til den mannen. Hun er kjempeglad i han;)

Skrevet

Sannsynligvis er han meget flink, tenker jeg. Han er antakelig veldig ansvarsbevisst, siden han vil ha unger hos seg som datteren hans kan leke med. Men alle potensielle barnepassere må selvsagt vurderes på individuelt grunnlag, enten det er en mann eller en kvinne.

Skrevet

Hos oss er det mannen min som er mest skeptisk til (Mmm skeptisk :)) mannlige barnehageonkler ol. Mannen min er helt fantastisk med barn, så ikke misforstå, men han synes sikkert det er litt unaturlig for en mann å velge yrke ved å passe barn- I don`t know.

Skrevet

Han kjenner kanskje ingen menn som arbeider med unger? Jeg har flust av mannlige pedagoger rundt meg, bl.a. en bror som er førskolelærer, og synes ikke det er unaturlig i det hele tatt. Tvert imot så er de fleste menn som velger såpass utradisjonelt, som oftest svært flinke. Ellers hadde de jo lett kunne valgt noe annet å gjøre! Det at de må trosse så mye skepsis, tilsier at de er veldig motiverte for det de gjør.

Mange tror kanskje at mennlige førskolelærere, f.eks., er feminine. Det gjelder svært få. De fleste er tvert imot veldig trygge på sin maskulinitet, siden de tør å velge som de gjør. (For min del hadde det ikke gjort noe om de så VAR feminine heller, da...)

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Av de jeg kjenner som jobber i barnehage, så er faktisk flertallet menn!:P Sambo har vært vikar i barnehage, og fikk skryt av å være den beste vikaren de noen ganger har hatt!:-)

Så for meg hadde det vært helt greit så lenge jeg stolte på denne personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...