Gå til innhold

VIL HA RØYK!!!!!!


MiniMeAndMe+spire

Anbefalte innlegg

Off.... Jeg slutta det sekundet jeg testa positivt, over to uker siden nå snart..... Men HERLIGHET, når skal dette suget gi seg?? Blir gæern....

Prøver å "tvinge" på gubben litt røyk, så jeg kan stå ved siden av han å snuuuuuuse inn litt god-lukt...... AAAaah.....

 

Har en "please-røyk-for-miiiiin-del-kampanje" gående her.....

Stakkar mannen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du er kjempeflink som har klart å slutte. Beundrer deg virkelig. Jeg har alltid sagt at hvis jeg noen gang ble gravid skulle jeg slutte på dagen. Det var lettere sagt enn gjort. Er nå 9+3 på vei og har ikke greid å slutte. Har kuttet ned til 4-5 røyker pr dag, men skulle ønske jeg greide å legge det helt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke røyke!! og du skal ikke stå å snuse inn røyken til typen din!! Det er skaldelig for barnet, det også! Les hva passiv røyking gjør med barnet ditt, på en eller annen nett side.

Hvis du går å tenker på at du vil ha røyk hele tiden så får du lyst på røyk hele tiden.. tenk bare på hvor mye du stinker når du røyker og har røyka, tenk på hvor godt håret ditt lukter nå og hvor mye bedre smak i munnen du har nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som har kuttet ned til bare 4 sigaretter om dagen-det hjelper ikke så mye!-Slutt helt..Du sier at du synes hun andre er flink som har sluttet helt, men herregud, d skulle bare mangle! Du er gravid!! halloo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei e inne fra 2.tri å berre ser!

kjempe bra at du har slutta å røyke! eg heiv røykpakken i søppla den dagen eg testa positivt. det e no litt over 3 måna sia! har ikkje rørt sia og eg e like gla kver dag eg lar vær å røyke! har enda røyksug men vær stolt av at du hold d du love t babyen din!

har klart å få barnefarn t å slutte å røyke å!!!!!!:-)

fortsett å vær røykfri og lykke t videre!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg og slutta nesten med ein gong dei to blå strekkane kom fram..

men anonym har nåken sinne røykt? så ikkje dømm ho så røyke 5 til dagen.. å ja alle veit det er skadeligt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan virkelig anbefale Allen Carrs bok " Endelig ikke-røyker". Både til de som har vært så flink å slutte og fortsatt har sug (kan hjelpe deg å bli kvitt suget) og til deg som har trappa ned. Har selv røykt og vet veldig godt hvor vanskelig det er å slutte på ren viljestyrke. Klarte det endelig ved hjelp av denne boken. Leste den på to dager, og visste med en gang at nå var jeg ferdig med å røyke. Har vært røykfri nesten 4 år nå!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ble gravid med min første for snart 7 år siden, sluttet jeg på dagen.. Det var faktisk lettere enn forventet.. Endelig hadde jeg verdens beste grunn for å slutte!!

 

Jeg sa til meg selv hver gang jeg fikk lyst på røyk ( kanskje litt vel groteskt men. ) at jeg fikk et barn med misdannelser hvis jeg tok meg 1 røyk. Jeg sa det til meg selv såpass mange ganger at til slutt visste jeg at hvis barnet mitt fikk en sykdom eller at det var noe annet som ikke var som det skulle med barnet.. da ville jeg ALDRI ALDRI kunne tilgi meg selv..

At fordi at jeg var så svak skulle barne mitt f.eks slite med asma hele livet.. nei, dere.. så egoistiske kan vi ikke være..

 

Lykke til videre med røykeslutten.. du kan hvis du vil!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..*trykker på anonymknappen nå* ;)

 

Jeg har nemlig vært nikotinslave i snart 3 år..

Begynte -av alle ting i denne verden -å festsnuse!!

Og med mange nok fester på rappen,

så var veien kort til hverdagssnusen!

..nei.. jeg er ingen guttejente eller sånn! ;)

 

..ble gravid i fjor -slutta å snuse, men hadde SA etter kort tid,

så da var det igang med litt dårlige vaner igjen!

 

Ble gravid på nytt og var 'overbevist' om at hele

graviditeten kom til å ende opp som SA igjen..

Hadde tatt to tester som bare viste en heeelt lys strek..

Overbeviste meg selv om at jeg nesten ikke var gravid..

Snuset bare litt, men selvfølgelig med dårlig samvittighet hver gang!

Så, tok en ny test ca 7 dager etter den første testen;

Jeg var SÅ gravid! Streken slo imot meg i det sekundet

strimmelen ble fuktig av urin!

 

..da var det ikke lett å lyve for seg selv lenger;

ut med nikotinet og inn med fornuften!

Og sånn har det heldigvis forblitt siden den kvelden!

 

Poenget er; skjønner godt at det er kjempevanskelig å slutte!

(..ryktes at nikotinopptaket i snus er 6 ganger sterkere enn ved røyk..

Og det er jo nikotinet som gjør at vi blir avhengige..

Samt at vi er noen forferdelige vanedyr! ;) )

Jeg endte opp med å be sambo fjerne alt av snus i huset

-inkludert hans egen.. han gjemmer sine bokser og

snuser minst mulig rundt meg.. Dette funker bra, faktisk!

..hadde jeg sittet med nesa godt planta i samboers snus og lukta

-selvfølgelig hadde jeg fått mer lyst på snus da!!

Prøv å ikke snuse i deg kjærestens røyk

-hold deg heller så langt unna som du bare kan,

for da blir røyken mer fjern og utilgjengelig for deg..

Ikke la noen røyke innendørs der du er

-og gjem alt som får deg til å tenke på røyk!

..og be gjerne samboeren din redusere ant røyk pr dag

-det er sunt for ham også!

 

*Tommel opp for at du klarer å holde ut* :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å forstå at du ikke er en røyker, i hvert fall! Jeg er 8+2, og trappet ned på røykingen i uke 4. Gikk fra 15 - 3 stk. per dag, og var kjempestolt over meg selv! Med mitt 1.barn skulle jeg også "selvsagt" slutte når jeg ble gravid. La fra meg røyken på dagen, holdt ut i ett par dager, og ble til slutt så oppgitt over meg selv at jeg bare gav meg opp, og røykte nesten som før.....!! Det er verre, altså!! Nå, da jeg trappet så kraftig ned som jeg gjorde, ble det mye lettere å slutte helt. Er nå inn i min 2. uke helt uten røyk. Dette kun fordi jeg "tillot" meg selv å røyke litt. - Tenk deg en slankekur der du sier til deg selv at fra i dag av er det slutt på ALL usunn mat/drikke - 100 %. Hadde du klart det?? Lite sannsynlig!

Hadde vært bedre å prøve å backe opp litt på denne siden, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...